Uskyldig henrettet

  • Det er simpelthen for dårligt, at en mand bliver henrettet for noget han ikke har gjort, eller i det hele taget bare kommer i fængsel for det. Men sådan er det desværre meget i USA. Det er virkelig en skam, men det er desværre sandheden.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Det er simpelthen for dårligt, at en mand bliver henrettet for noget han ikke har gjort, eller i det hele taget bare kommer i fængsel for det. Men sådan er det desværre meget i USA. Det er virkelig en skam, men det er desværre sandheden.


    Det sker nu også herhjemme. Har en kammerat i nordjylland der fik 3 måneder for trusler. Det har så senere (efter hans afsoning) vist sig at det ikke var tilfældet. Han fik 70.000kr i erstatning.

  • Shit happens ...


    Intet system er perfekt og et system der stiler efter at ramme så mange skyldige som muligt vil også ramme nogle uskyldige. Hvis man lempede for meget for at undgå at ramme et par uskyldige hist og her, så vil systemet være så fyldt med huller at skyldige ville gå fri i større omfang end de gør nu. Så det er jo prisen vi uofficielt betaler i jagten på et retvæsent der virker "optimalt".


    USA ... Danmark ... whatever ... princippet er det samme. Men nej vi har ikke dødsstraf i Danmark ... Vores hårde forbrydere kan nå at lave maange forbrydelser i deres liv.


    Var det omkring 100 overgreb på børn eller ligende en pædofil i gennemsnit begår i sit liv ? ... Der var en statistik over det på et tidspunkt.


    ... Flot system vi har i Danmark ja ... :$

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Det er trist, men dødstraf er stadig ok, så længe man er sikker.


    Hvornår er man sikker? Det er man aldrig.. I denne givne situation var man også sikker, for vidnerne talte jo under ed i retten, og de sagde at det var ham - så er man vel sikker? Eller hvad?
    Er man sikker hvis en DNA prøve viser at han var et eller andet sted en eller anden dag? Nej vel? For en DNA-prøve er heller ikke 100% sikker.

  • Jeg hader de røv dumme amerikanere man, de pisser mig helt af. Det er selvfølgelig ikke hele USAs skyld, men det pisser mig af at sådan noget sker.


    Dødsstraf er aldrig okay, at tage en anden persons liv. Jeg er helt imod at dødsstraf eksisterer, heldigvis er vi ikke så uintelligente her i Danmark.


    Når der står sådan her " I virkeligheden var Cantu slet ikke tilstede under røveriet." De må virkelig, jeg mener VIRKELIG have dummet sig grundigt. F*ck nogle spader



    " Vi gjorde vores bedste med de informationer vi fik, men med lidt ekstra arbejde, en lidt større indsats, kunne vi måske have fået de rigtige informationer. I sidste ende blev en uskyldig person henrettet for det. Vi alle ansvar for det, forklarer Ward til Houston Chronicle." Bare liiiiidt mere, så er du der mester, klovn.

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

  • Det er jo ikke noget nyt. Ca. 1000 er blevet dømt til døden siden 1975, og lige under 300, er senere blevet frikendt. Med de ca. 1000 menes alle dømt, og alle henrettet. De ca. 300 er kun personer, der er blevet levende frikendt.


    Det er jo ikke lige frem, hvad jeg ville kalde helt sikkert.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Hvornår er man sikker? Det er man aldrig.. I denne givne situation var man også sikker, for vidnerne talte jo under ed i retten, og de sagde at det var ham - så er man vel sikker? Eller hvad?
    Er man sikker hvis en DNA prøve viser at han var et eller andet sted en eller anden dag? Nej vel? For en DNA-prøve er heller ikke 100% sikker.


    Jamen hvis man aldrig er sikker kan vi lige så godt slippe alle folk ud af fængsel?!


    Hvem siger de har gjort noget ulovligt.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Jamen hvis man aldrig er sikker kan vi lige så godt slippe alle folk ud af fængsel?!


    Hvem siger de har gjort noget ulovligt.



    Det er 2 helt vidt forskellige ting. At tage et andet menneskes liv er noget meget meget større end fængsel.

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    ind før totur :P det holder..


    så voldtægts forbrydere lige få torturet deres lem..


    Hvaa niclas? Tror du vi er i middelalderen? :P

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

  • Quote

    ind før totur Tongue det holder..


    så voldtægts forbrydere lige få torturet deres lem..



    og pædofile osse..

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Lidt skægt.. men JO vi har faktisk døds straf i dk.. den er ved lov ikke afskaffet endnu, dog bliver den heller ik brugt. sidst døds straffen blev brugt i dk var ved aflivning a en tysk eller dansk spion (ka sku ik helt huske det) efter enten 1 eller 2 verdenskrig. :)
    EDIT: lige et lille link. prøv og læs. det er ret spændende http://www.menneskeret.dk/tema…iedoedsstraf/doedsstraf2/


    EDIT igen.. hehe døds straffen er åbenbart afskaffet.... hmm kender en historie lære a en nabo der ska ha et par dask over nallerne og idømmes døds straf. *LOL*

  • Hvor stor dom fik de to løgnere??
    Satme uhyggeligt...


    Folk bliver dømt til døden grundet de tror, ikke ved..
    Uhyggeligt at årligt bliver mange unge mænd anklaget for gruppevoldtægt fordi en pige synes det vil give hende god opmærksomhed i skolen etc. - Jeg ikke bare hader, men afskyr mennesker som er så egoistiske, de bør satme få en straf der var minimum 250% af den personen maximalt kunne have fået som de har anklaget.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Hvor stor dom fik de to løgnere??
    Satme uhyggeligt...


    Folk bliver dømt til døden grundet de tror, ikke ved..
    Uhyggeligt at årligt bliver mange unge mænd anklaget for gruppevoldtægt fordi en pige synes det vil give hende god opmærksomhed i skolen etc. - Jeg ikke bare hader, men afskyr mennesker som er så egoistiske, de bør satme få en straf der var minimum 250% af den personen maximalt kunne have fået som de har anklaget.



    Ja os hende her i Danmark som anklagede falsk gruppevoldtægt. Jeg fatter det ikke, jeg fatter det simpelthen ikke hvordan hun kunne finde på at anklage 3 fremmede personer. Det er jo helt absurd at gøre sådan noget.


    Men sådan er vores verden idag, og det er sgu nedern

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.