:hb:det var da useriøst sagt.. protein øger forbrændingen og giver energi til musklerne... slappe muskler hvad snakker du om.... Jeg har stort proteintilskud hver dag og er bom stærk

Komme i form?
-
-
tjaa, det du selv har tænkt dig .. hold dig til det ..
Kort sagt, spis fornuftigt, rør dig .. spis mindre af det vildt usunde, du ved chips etc.
QuoteOriginally posted by hot_fifty
:hb:det var da useriøst sagt.. protein øger forbrændingen og giver energi til musklerne... slappe muskler hvad snakker du om.... Jeg har stort proteintilskud hver dag og er bom stærkDertil, så starter man ikke ud med at tage protein i ekstra mængder .. kroppen skal først vænnes til styrketræning ..
Og man begynder ikke på at pumpe derud af .. Ivørigt en god ide ikke at køre frivægte i starten, dvs. de første 2-3 måneders tid ..
Og når kroppen så har vænnet sig dertil, kan du få et program med friere vægte ..
men igen, hvis du bare vil være i form og have en sund krop, hvorfor så fylde dig med alt muligt ekstra ? .. du kan få meget fra det du spiser
Og hvis du endelig er totalt fanatisk, så kig i programmet "du er hvad du spiser"
-
Originally posted by hot_fifty
:hb:det var da useriøst sagt.. protein øger forbrændingen og giver energi til musklerne... slappe muskler hvad snakker du om.... Jeg har stort proteintilskud hver dag og er bom stærkOkay, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om.
Protein er det som muskler er/bliver bygget op af.
Når du træner, så nedbryder du musklerne og for at de kan blive bygget op igen, så har du brug for protein. Hvis man tilfører kroppen ekstreme mængder af protein (protein-pulver), så bliver musklerne bare bygget meget store op. De bliver ikke stærkere af det.
En normal sund kost (Sund kost = At man lever af andet end McD og cola) dækker uden problemer dit protein behov.
Selveste Team Danmark anbefaler ikke at man tager protein-pulver som eliteidrætudøver, da kosten dækker det hele, så hvorfor skulle en normal person tage det?
Desuden at anbefaler de heller ikke kosttilskud af nogen slags. Så er det bedre at lægge dine madvaner om. -
Originally posted by HAM
Okay, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om.
Når du træner, så nedbryder du musklerne og for at de kan blive bygget op igen, så har du brug for protein. Hvis man tilfører kroppen ekstreme mængder af protein (protein-pulver), så bliver musklerne bare bygget meget store op. De bliver ikke stærkere af det.
En normal sund kost (Sund kost = At man lever af andet end McD og cola) dækker uden problemer dit protein behov.
Selveste Team Danmark anbefaler ikke at man tager protein-pulver som eliteidrætudøver, da kosten dækker det hele, så hvorfor skulle en normal person tage det?
Desuden at anbefaler de heller ikke kosttilskud af nogen slags. Så er det bedre at lægge dine madvaner om.Præcis, det handler nemlig om den rette kost
-
Der er kommet mange gode forslag allerede, men dine egne er også fine nok.....som start.
Nøgle ordet til "at komme i form" ligger i Motivation.Intentionerne om at løbe 3-5 km hverdag dag(eller hver anden) kan være nok så fine, men når man kommer træt hjem fra skole eller arbejde og det er 0-5 grader udenfor så kan det sq godt være lidt svært.
Anyway.....Prøv dig frem og find din egen stil, om du er mest til løb, svømming, cykel osv.
Vigtigst er at det er noget du har det sjovt med.Men fitness center er imo en oplagt idé, specielt på denne årstid.
Prøv f.eks deres spinning timer.
Suplér gerne din trænning med lidt styrketræning, det med alderen har ikke noget at sige(gammel skrøne).Ang. protein.... så længe du ikke dyrker styrke/vægt træning har du ikke noget at bruge protein pulver til.
-
Mange fine forslag der er kommet. Spinning er kanon til fedt forbrænding. Styrketræning giver større/stærkere muskler og de bruger mere energi end små muskler så altså også en gevinst. Løb giver rigtig godt i forhold til træningstid der skal bruges og husk kosten. Ikke for meget slik/cola og især chips. Hold dig fra protein pulver. Hvis man spiser fornuftigt er det kun nødvendigt i sjældne tilfælde. F.eks. topmotionister/bodybuildere....
-
Jo flere proteiner du indtager jo kortere vil din restitution blive, hvilket har en god del at sige.
Nå tilbage til tha real topic.
Kondi cyklen er en mulighed, men du skal sørge for at få noget belastning på det nytter ikke en skid og køre uden belastning, hvis du ønsker en god kondi.
svømning er nok den jeg vil anbefale mest (svømmer selv 8 gange om ugen). Hvis du ikke er konkurrence svømmer, eller på anden måde svømmer på et højt niveau kan du nemlig ikke regulere dine kræfter på samme måde som fx. mig - hvis jeg bare svømmer i det rigtige tempo kan jeg svømme i flere timer.
Det kan man ikke hvis man ikke er god svømmer, fordi bl.a. manglede teknink, manglende føling med vandet. Derud over berører den så alle muskelgrupper.Hvis du vælger svømning er der bare en væsentlig ting du skal huske! lad være med at holde hovedet over vandet hele tiden. Fx i bryst, men også i de andre stil arter; fordi gør du det bøjer / bukker du hele vejen ned gennem ryggen og det kan give ryg problemer.
Løb vil jeg kun anbefale, hvis du ikke er overvægtig. Du ødelægger simpelthen dine knæ, hvis du er overvægtig og løber.
Men nogen synes løb er fantastisk andre (som mig selv) kan ikke få sig selv til at løbe. jeg vil hellere tage en tur på min dejlige Bianchi racer, eller en tur i svømmehallen.Træning i et motions / styrketræning er det klart dårligste valg du kan tage, hvis du ønsker en god kondi. Du får selv lidt bedre udholdenhed af at løfte vægte, men ikke noget af betydning.
Cardio er vejen frem til en god kondi.
-
Originally posted by hot_fifty
:hb:det var da useriøst sagt.. protein øger forbrændingen og giver energi til musklerne... slappe muskler hvad snakker du om.... Jeg har stort proteintilskud hver dag og er bom stærkØger forbrændingen?
Det er ligesom at sige at man øger forbrændingen af at spise flæskesteg. -
apopro løb, så er det iøvrigt meget vigtigt med nogle ordentlige løbesko, dvs. du skal ikke bare gå ud og købe et par til 1000 kr. .. Prisen afgør ikke om de er gode, da vi alle går eller løber forskelligt, så betyder det utroligt meget du får nogle sko som støtter dig på den rette måde ..
Der skulle ligge en forretning i viborg, hvor det er muligt at få sådanne krav opfyldt. Man kan også i flere sportsforretninger løbe på et løbebånd, men tvivler på de ansatte ved nok omkring tingene, til at give dig de rette sko ...
-
EDIT
-
Originally posted by HAM
Okay, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om.
Desuden at anbefaler de heller ikke kosttilskud af nogen slags. Så er det bedre at lægge dine madvaner om.Nemlig, det er også derfor jeg ikke tager protein pulver selvom jeg gerne ville. Det er fordi jeg træner for lidt og når jeg træner så lidt så bliver jeg bare fed af at spise for meget protein. Men protein er godt afhænging af hvor meget man træner.