ELENDIG service hos Merlin.. [Nyt igen!]

  • sæt dig ned og læs dine rettigheder, læs dem fra lovteksterne @ retsinfo.dk og skriv så de forskellige paragraffer ned du kan bruge mht. til reparationstid, antal reparationer, og læs så direkte op. Og hvis han så begynder at snakke om at det er deres specielle regler, så skal du bare spørge ham om merlin er hævet over de danske love?


    her ville jeg så personligt bare stille mig op og spørge MEGET højt om de tror jeg lyver, og så lige smide dem en url hvor de selv kan læse.



    hvis det ikke virker, og de inkompetente imbisile idioter stadig ikke vil makke ret, ja så bliver det rigtig træls, for så skal du have dem igennem forbrugerklagenævnets LANGE og kedelige trædemølle :( ... og øfferen er det.


  • fatter ikke at bruge retsinfo.dk.. Ka du hjælpe ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • hvad og hvem skulle give dem specielle rettigheder?


    det er sq da noget lort at lukke ud.. selv McD og Coca cola som er store multinationale virksomheder har ikke specielle rettigheder inden for Danmark (ud over at de ikke betaler skat) i hvet fald ikke inden for købeloven (men hvem gider sende en burger till RMA).


    var du der selv, uden din far?


    Man kan jo tydeligt se at de gør forskel på folk, om de er unge eller gamle.


    de tror at de unge ikke kender lovene og fylder dem derfor med pis om at de har specielle rettigheder inden for købeloven, derfor vil de ikke gøre noget...


    Da de gav en helt anden service da du havde din far med var mest fordi: Ham der kender loven, ham kan vi ikke trække om hjørner med...


    jeg tror faktisk ikke engang de har så meget som tænkt på at røre din bærbare, tror faktisk kun at de har formatteret den, og ikke har haft den åbnet for at tjekke harddisken for eksempel.


    Det bedste vil være at sende den til en it-reparatør (kig i telefonbogen) som kan gøre det for en billig penge, men så er det også repareret.


    Hvis ikke du kan få merlin til at give dig dine penge igen, så kan du altid hive dem i retten

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Min far var godt nok med.. Ham der stod i forretningen derude sagde at det var pga at det var nogle tekniske sager de havde med at gøre så derfor " havde de fået lov til" at bruge 1 ekstra gang..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Originally posted by Burger


    *LOL* .. Det er sq dagens joke ..


    Seriøst ? Hmm fuck jeg må sq da være dum så for jeg hoppede sq da på den ! Hmm mon jeg skulle tage derud og brokke mig ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Ja, hvorfor skulle de overhovedet være hævet over loven? Så skal alle andre forretninger der arbejder med tekniske sager jo også være det, og hvad skal vi så med købeloven?


    Hvis du kigger på forbrug.dk så står der jo egentlig at sælger normalt højst må reparere 1 - 2 gange... det kan jo betyde at i nogle enkle tilfælde så må de gerne flere f.eks. som i mit tilfælde hvor det er en periodisk fejl der kan være svær at finde (dog fatter jegi kke hvorfor de skifter harddisken når det er tastaturet den er gal med.. :boxed:, ville da selvom jeg ik var teknikker kigge på tastaturet først)..


    Men hva værrer er så snakkede jeg lige med min far om hvad de og havde sagt.. De havde også sagt at de måtte reparere op til 100 gange hvis de havde lyst.. Men imorgen så ringer jeg fanme til deres hovedkontor og truer med forbruger styrelsen og i værste fald retten hvis de ik tager sig sammen...

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet 2 gange, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Originally posted by FonZi
    Hvis du kigger på forbrug.dk så står der jo egentlig at sælger normalt højst må reparere 1 - 2 gange... det kan jo betyde at i nogle enkle tilfælde så må de gerne flere f.eks. som i mit tilfælde hvor det er en periodisk fejl der kan være svær at finde (dog fatter jegi kke hvorfor de skifter harddisken når det er tastaturet den er gal med.. :boxed:, ville da selvom jeg ik var teknikker kigge på tastaturet først)..


    Men hva værrer er så snakkede jeg lige med min far om hvad de og havde sagt.. De havde også sagt at de måtte reparere op til 100 gange hvis de havde lyst.. Men imorgen så ringer jeg fanme til deres hovedkontor og truer med forbruger styrelsen og i værste fald retten hvis de ik tager sig sammen...


    Antallet af forsøg bliver bl.a. bedømt på den samlede byrde for forbrugeren ..

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Antallet af forsøg bliver bl.a. bedømt på den samlede byrde for forbrugeren ..


    Vil sige at 2 gange burde være nok for mig.. For jeg har virkelig brug for sådan en computer i skolen, da alle mine notater osv er der på .. Desuden bruger vi dem hver dag også fordi jeg går på IT linjen... De vil jo ikke låne mig en computer og tiden de tager med at reparere er også lidt for lang syntes jeg.. sidste gang gik der mere end 2 uger..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by T!G3R



    Dem mister du jo så... du har vel taget backup ikk?


    Jo jeg har taget backup, men derfor er den stadig vigtig for mig.. Jeg har jo ingen computer jeg kan bruge i undervisningen nu..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • gå tilbage igen...sammen med din far, og sig til dem at du vil have pengene tilbage, fordi der er fejl på den, sig hvor mange gange den har været til reparation.


    Hvis ekspedienten prøver at fylde dig med pis om at merlin er hævet over loven, så bare sig at det ikke passer.
    Hvis du bliver træt af at høre på ekspedientens pis, så anmod om at tale med deres chef. Hvis du der far din far med, kommer der nok helt andre boller på suppen. Sig også at du skal bruge den til undervisning, så du skal bruge den ASAP.


    Det kan sagtens være at chefen fylder dig med det samme pis om at Merlin er hævet over købeloven, tag for en sikkerheds skyld en kopi af købeloven med, ISÆR det stykke om 1-2 x RMA og så penge tilbage.
    Ingen butikker er hævet over købeloven her i DK.


    Hvis ikke det virker.... så flip ud så meget du kan

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by LecTer
    Havde samme problem med min asus laptop. Der skiftede de motherboardet, hvilket jeg også tror er det eneste rigtige at gøre.


    Men lad os endelig høre, hvordan din sag går :)


    Skal nok skrive løbene hvad der sker.. ;) Ka bar ik lige finde noget telefon nummer til hovedkontoret..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi


    Skal nok skrive løbene hvad der sker.. ;) Ka bar ik lige finde noget telefon nummer til hovedkontoret..


    Jeg kan godt smide dig en pm til den person du skal kontakte i morgen