Får vi billigere internet??

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Når jeg skriver kloge, så er det fordi, de ikke kan se, at det her ikke handler om, hvad den enkelte beboer synes. Det handler nemlig om, hvad et stort flertal har besluttet. Længere er den ikke !
    At så nogen føler, at det er nedværdigende - tja - De ka' så tænke lidt over det.


    Hvad er det liiige for et stort flertal du snakker om?


    Du glemmer vidst også at BitTorrent er anerkendt til at sprede linux distributioner og demoer som godt må kopieres over, og dem vil du da ikke have noget i mod at man bruger sit net til?


    Kan kun sige som alle andre. Vil sq selv styre hvad min linie skal bruges til, og hvis jeg betaler for 2 mbit, så skal jeg også bruge 2mbit 24/7 hvis jeg har lyst! Der skal ikke lige pludselig være mindre hastighed til mig fordi min ISP er en spasser, så er det ny ISP asap.

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    det der vil da under ingen omstændigher nogen sinde kunne komme til at tjene penge... :/
    mine bange anelser vil kun blive bekræftet ved sådan noget.


    bange anelser om hvad????


    merudgiften for alligevel at tyre lidt fiber i når man har gravet hullet er så lille at det ikke kan betale sig at lade være.....og siden det er delvist ejet af kommunen så skal det ikke tjene penge sådan set....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    bange anelser om hvad????


    merudgiften for alligevel at tyre lidt fiber i når man har gravet hullet er så lille at det ikke kan betale sig at lade være.....og siden det er delvist ejet af kommunen så skal det ikke tjene penge sådan set....


    Så ved du tydeligvis ikke hvad sådan et fiberkabel koster meteren! Og al den udstyr, planlægning og koordinering der skal laves for at have en stabil fiberring. Det er altså ikke små håndører der bliver snakket om. Her i Himmerland har HEF gang i et FTH-projekt, og jeg har skrevet lidt frem og tilbage med en flink dame derude, og det mundede så ud i at de valgte at tage os med i deres planer for 2006, blandet pga. jeg har vist stor interesse for det, har fx delt et godt stykke over 500 foldere ud og er igang med at skrive en artikel til vores bys hjemmeside som forklarer hvad det går ud på. Det er jeg mægtig glad, glæder mig til at se hvad fiber kan tilbyde, ikke kun internettet. Det er noget der interesserer mig meget, og håber på at jeg får en læreplads med specialet Kommunikation og Sikring, Elektriker.

  • Her i området er det Energi MIdt, og har også fået en masse foldere om det .. Engang i sin tid lovede de jo hat og briller ... Nu er det pludselig kun 2/2 mbit man får som standard .. Fin upload ja, meen dertil koster det 3.500 kr. i udgifter at oprette ... Og bor man i hus må man selv grave kablerne ind til huset ...


    Prisen er måske fordi man også får kabeltv med oven i hatten ...


    Men synes prisen er lidt trist 8o


  • Hvis du lige læste hvad jeg skrev, så er det, det store flertal af beboere, som er tilsluttet Brøndby bredbånd, jeg snakker om. :roller:
    Til det med Linux - ka' jeg kun konstatere at jeg - ligesom størstedelen af verdens it-brugere - ikke har i sinde at downloade det. På verdensplan er det kun nogle procenter der bruger det.
    Til det sidste - så er der ikke imo nogen ISP'er der er spassere. :rolleyes: Der er i mit tilfælde heller ikke nogen, der lige pludselig ændrer min linje. Jeg og de andre af vores beboere, viste det inden vi indgik aftalen. Det har jeg vist også skrevet i et tidligere indlæg, hvis altså der bli'r læst hvad jeg har skrevet ! :rolleyes:
    Og ja - dem der ikke kan klare det som flertallet har bestemt - de må smutte andre ateder hen.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Hvis du lige læste hvad jeg skrev, så er det, det store flertal af beboere, som er tilsluttet Brøndby bredbånd, jeg snakker om. :roller:
    Til det med Linux - ka' jeg kun konstatere at jeg - ligesom størstedelen af verdens it-brugere - ikke har i sinde at downloade det. På verdensplan er det kun nogle procenter der bruger det.
    Til det sidste - så er der ikke imo nogen ISP'er der er spassere. :rolleyes: Der er i mit tilfælde heller ikke nogen, der lige pludselig ændrer min linje. Jeg og de andre af vores beboere, viste det inden vi indgik aftalen. Det har jeg vist også skrevet i et tidligere indlæg, hvis altså der bli'r læst hvad jeg har skrevet ! :rolleyes:
    Og ja - dem der ikke kan klare det som flertallet har bestemt - de må smutte andre ateder hen.


    Du snakkede om p2p - det var et eksempel på hvad man kunne bruge p2p til - derfor er det ikke kun "slemme mennesker" der bruger det.


    Sagde ikke at din ISP var. Jeg siger at ISP'er som sætter begrænsninger på, DE er nogle spassere...

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Du snakkede om p2p - det var et eksempel på hvad man kunne bruge p2p til - derfor er det ikke kun "slemme mennesker" der bruger det.


    Sagde ikke at din ISP var. Jeg siger at ISP'er som sætter begrænsninger på, DE er nogle spassere...


    Prøv nu at læse hvad jeg skriver (Bold) - i stedet for, hvad du tror jeg mener el. noget - det er da utroligt ! Undskyld - men bli'r altså lidt knotten over sådan noget. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Prøv nu at læse hvad jeg skriver (Bold) - i stedet for, hvad du tror jeg mener el. noget - det er da utroligt ! Undskyld - men bli'r altså lidt knotten over sådan noget. :rolleyes:



    Også hvad du mener - du skriver IMO!

  • Quote

    Originally posted by Zlinky



    Også hvad du mener - du skriver IMO!


    Så var det måske smart, at du quotede dette indlæg i stedet for at du svarede på det store flertal, som jeg skrev om i det andet indlæg - så havde vi undgået misforståelserne. Men nok om det. ;)

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Så var det måske smart, at du quotede dette indlæg i stedet for at du svarede på det store flertal, som jeg skrev om i det andet indlæg - så havde vi undgået misforståelserne. Men nok om det. ;)


    Jeg har slet ikke svaret på noget med et stort flertal... spurgte bare om hvad det var for et stort flertal.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Jeg har slet ikke svaret på noget med et stort flertal... spurgte bare om hvad det var for et stort flertal.


    Edit: "svarede" - skulle ha' stået quotede - Sorry. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Edit: "svarede" - skulle ha' stået quotede - Sorry. :rolleyes:


    Jeg stillede jo et spørgsmål til det post, så det var vel fint nok?


    Gider ikke diskutere det... du går bare forbi hvad jeg mener...

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Der er da ikke noget nedladende i at skrive, at jeg fornemmer jeg har ramt et ømt punkt. Det er jo sådan som jeg opfatter debatten om at "suge". (Læs i øvrigt mit svar til Hayes.)
    Helt ærligt - er det ikke tilladt at skrive og begrunde sine holdninger ?


    Det var så heller ikke den del af indlægget jeg kommenterede, men: "Jeg kan så glæde mig over at disse personer ikke er inde under vores beboernet. For hold da helt ferie, hvor er der nogle "meget" kloge ind i mellem - imo.".


    Quote

    Originally posted by Bentzin
    Jo jeg har en 8mbit. Det er det det store flertal har besluttet. Helt fint for mig da jeg ikke bruger p2p. Ved ikke helt om det er begrænset til 2mbit - tror faktisk det er mindre. Men fint nok med det, bare vi får det som vi er blevet lovet ud fra det vi vil betale for - Vi viste det med "traffic shaper" inden vi sagde ja til aftalen.


    Så er det jo heller ikke en 8 mbit-linie, men en "8-mbit-sålænge-man-ikke-downloader-større-filer"-linie.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Jeg stillede jo et spørgsmål til det post, så det var vel fint nok?


    Gider ikke diskutere det... du går bare forbi hvad jeg mener...


    JA - eller omvendt. ;) Så la' os bare stoppe her. :9xo