Ikke komputer Compressor

  • det kunne være fedt at lave sådan en slags turbine, blæser til sin com, man kunne jo prøve således:


    120mm blæser---120mm blæser---120=>80mm adapter---80mm---80mm---80=>60mm adapter---60mm---60mm.
    parralelforbind alle blæsere


    Tror der vil komme heftigt med luft ud i 60 mm enden.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    det kunne være fedt at lave sådan en slags turbine, blæser til sin com, man kunne jo prøve således:


    120mm blæser---120mm blæser---120=>80mm adapter---80mm---80mm---80=>60mm adapter---60mm---60mm.
    parralelforbind alle blæsere


    Tror der vil komme heftigt med luft ud i 60 mm enden.


    Ja i teorien ville der nok, men i praksis tror jeg det ville gå i kage.

  • Ok snakkede med min fysik lærer.


    Han mener også at de skal ligge forskudt, men lige efter den sidste blæser så skal røret blive smallere for at danne et større tryk.
    Han var ikke sikker, men sagde at der er mange blæsere for at sende luften længere af sted, men der var han ikke helt sikker.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Jeg skal proppe is så langt op i dig :))


    Øvbøv Slammand, link virker ikke :(


    hvis tweak nogensinde arrangerer et lan og du kommer med skal du da have en præmie for mest alternative ide :finger:


    der kommer ikke mere luft ud end der kommer ind, men trykket vil jo stige jo flere blæsere der er til at suge luft ind og holde tryk på....jo mere glidende overgang jo bedre også......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • så trykket vil stige med flere blæsere i enden på hinanden, og det vil holde på trykket jo flere der, jo tættere de er på hinanden jo bedre, eller noget i den dur?


    Ja for faen, en fed pris for en alternativ ide :crazyeyes:


    Jeg må lige få til til projekt tøris (planlægning har været i gang længe :razz:) 2 ;)

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Ok snakkede med min fysik lærer.


    Han mener også at de skal ligge forskudt, men lige efter den sidste blæser så skal røret blive smallere for at danne et større tryk.
    Han var ikke sikker, men sagde at der er mange blæsere for at sende luften længere af sted, men der var han ikke helt sikker.


    uha - vi bliver da kloge af det her 8)


    Vi er nu pænt sikre på de sidder forskudt og hvorfor de gør det.


    At røret bliver mindre for at danne et højre tryk, det er da almen viden. Men rart at få det bekfærtiget af en der ved bare lidt om det :))


  • jeg troede ikke man fik røret til at blive mindre lige efter kompressor delen.
    Men ja, altid rart at lære noget nyt :D