Godt nok for dårligt! Blokering af næsten al netværk

Originally posted by KarGa
    Gid det var så enkelt :)
    Jeg ville gerne ha at det var sådan at gruppen samledes ved dagens start og planlagde til bunden hva der sku laves.. Har også prøvet det de gange jeg har været gruppeleder, men det er squ svært.. For der er altid en del der bare smutter eller slet ikk har tænkt sig at lave noget.... :roller:

Dem der ikke gider lave noget - ders problem, snak med en lære eller ligende om problematikken. En del af gruppearbejdet er jo netop at arbejde sammen, og ikke side foran en skide computer en hel dag. Det er ikek forbudt at mødes midt på dagen og tale om hvordan det går, og hvem gør hvad. Ser ikke problematikken

• msn skal absolut ikke bruges i skoletiden så er det lige meget hvad i har at sige. MSN er et Chat program, ikke et program som man bruger til at lave og dele skoleopgaver med...

der i udover er der lige den lille ting, at det også kan bruges til andet en bare skoleopgaver som du nævner, så egentlig synes jeg det er meget fair, selvom det er surt for eleverne.

Originally posted by KarGa
    Ja.. og jeg kan få besøg af vennerne på skolen :boxed:

Altså fordi der er mulighed for det, betyder det jo ikk at det ska blokeres helt, når vi bruger det skole mæssigt

altså nu ved jeg ikke hvordan jeres skole er indrettet , men da jeg studerede havde vi aldrig brug for MSn. :) sådan er det... måske kan det bruges ja, men jeg ved også hvordan msn bliver brugt normalt, og det kan vist ikke undgåes at der starter en lille samtale med en, som sådan set ikke har noget med skolen at gøre, og det tror jeg ikke du kan benægte.

• messenger kan godt nedligge et netværk, hvis der ikke er optimal sikkerhed.
    Skolen har ret til at lukke messenger tjenesten ned hvis de vil.
    Det er jo ikke elevens problem at skolens edb system pludselig for virus pga en filoverførelse fra messenger.
    Så er sikkerheden ikke i top, må man jo lukke messenger ned i en kort periode indtil den er i top ;-)

Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

Originally posted by mrflashbag

altså nu ved jeg ikke hvordan jeres skole er indrettet , men da jeg studerede havde vi aldrig brug for MSn. :) sådan er det... måske kan det bruges ja, men jeg ved også hvordan msn bliver brugt normalt, og det kan vist ikke undgåes at der starter en lille samtale med en, som sådan set ikke har noget med skolen at gøre, og det tror jeg ikke du kan benægte.

Det benægter jeg slet ikk ;) Har da også selv gjort det en sjælden gang, men syns squ det ska være lærerens ansvar at holde styr på eleverne...
    Jeg mener ikk det ska være administratorens ansvar, da det jo kun fjerner 1/3 af det... Hva med mobiltelefoner og almen knævren fra eleverne? Det er langt mere slemt end tappen på tasterne...

Originally posted by dragox
    messenger kan godt nedligge et netværk, hvis der ikke er optimal sikkerhed.
    Skolen har ret til at lukke messenger tjenesten ned hvis de vil.
    Det er jo ikke elevens problem at skolens edb system pludselig for virus pga en filoverførelse fra messenger.
    Så er sikkerheden ikke i top, må man jo lukke messenger ned i en kort periode indtil den er i top ;-)

Det er ikk messenger tjenesten, men MSN Messenger og Windows Messenger vi mener :) De har slukket for messenger tjenesten som default på de her bærbare - Det har de sikkert lært fra den gamle skole, hvor mig og nogle fra min klasse lavede et lille sjovt messenger script :))

Helt harmløst og på eftermiddagen, vi ville bare lige vise administratoren at han nok sku ha lappet det hul :)

• Tjaa syntes da også det er dumt at lukke for msn. Fil ting ja ingen problem i det luk for det også igennem msn. Virker jo af pis alligevel :)

Vi brugte msn en del på min gamle skole. Til fornuftige ting vel at mærke. Flere af lærerne havde msn og man var fri for at bruge 5-10 min på at løbe ned og finde et tomt kontor hvis man havde et hurtigt spørgsmål.

Det kan sagtens bruges fornuftigt kommer meget an på elevernes selv justits. Den kan så selvfølgelig være et problem.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Kan huske at adminsne gjorde det samme på min 10. klasse skole da jeg gik der.

Først låste de command prompten, da der var mange der misbrugte net send.

Derefter låste de for diverse keywords.

Så låste de for messenger, og det vakte opsigt. Mange af pigerne var totalt pissed på adminsne, så jeg og en af mine venner besluttede os for at købe en masse disketter, og jeg skrev en lille batch-fil, der kunne loades og så sendte net send beskeder til serveren. Derefter loadede vi filen ned på 4-5 disketter og satte dem i diverse computere som vi satte til admin kontoen (koden fik vi af en anden fyr der var syg til at hacke) og lod dem sende net send beskeder til serveren og gik hjem.
    Næste dag var netværket fuldstændig devastated og adminsne kunne ikke få netværket til at køre. Min ven og jeg havde lavet et "ransom paper" lige som dem der er i film, med påklistede bogstaver klippet fra aviser og lignende

"hvis eleverne ikke får messenger, så ryger nettet igen" stod der.
    Adminsne blev ved med at blokere for messenger, og vi dannede en gruppe på først 8-10 mennesker, der alle ville have messenger tilbage. De fik hver en diskette med batch-filen og fik besked på hvordan de skulle køre den, senere blev gruppen udvidet til ca. 30 mennesker. Netværket blev ødelagt flere gange og admins blev ved med at nægte os messenger. Til sidst blev der samlet underskrifter ind, og det meste af skolen havde skrevet under. Jeg afleverede underskrifterne personligt. Senere opdagede jeg at papirerne var havnet i en makulator, og vores "messenger gruppe" havde gjort sig synlig og begyndte at strejke i timerne, sad og ville ikke lave noget. Størstedelen af skolens elever støttede messenger gruppen og strjkede også, vi fik besked på at genoptage arbejdet, hvis ikke villle det få konsekvenser. Hvad for konsekvenser? ville de smide hovedparten af skolen ud? Nix, vi blev ved. og fik til sidst messenger, til manges glæde.

Når der er folk nok til at støtte projektet, kan inspektøren ikke smide folk ud for at strejke for sagen.

Det skal lige nævnes at historen er sand...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Bruger da også nogle gange MSN i skolen - det er tit den nemmeste måde lige at sende en fil (Fx dokument eller andet) til sidemanden.

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

• Ja det vil jeg jo så sige er latterligt og jeg har intet til overs for det.... cut linien eller fjern computere helt så kan i lære det. Det er for barnligt og direkte latterligt imo.

• det virkede da, og vi brugte jo osse messenger til at udveksle filer i stedet for at lægge det på usb keys eller disketter

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Hos os har de kun blokeret for hvis typer programer, hvilket betyder at vi ikke kan spille poker over nettet! :pokey:

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• på min skole fjernede de også alle de ting.. også webmsn osv.. men vi brugte bare proxy for at komem udenom :( hehe selv det var ik så lovligt, men vi gad sku heller ikke hele skolen ignenem for at skrive noget.

• Det er da godt nok en idiotisk opførsel. Hvorfor helvede tuder i sådan over at i ikke må bruge messenger? Accepter dog at skolens netværk og computere ikke skal bruges til chat. Uanset om i så bruger programmet til gruppearbejde eller lignende (hvilket jeg tvivler på i gør).

• ... Hvis det var mig der var ansvarlig for netværket og/eller skolen, så havde jeg sgu anmeldt de elever til politiet. Så kan møgungerne sgu lære det !! ... ud over det, så kan folk sagtens smides ud af skolen eller få anden straf for sådan en opførsel.

Originally posted by _WHAT_
    Ja det vil jeg jo så sige er latterligt og jeg har intet til overs for det.... cut linien eller fjern computere helt så kan i lære det. Det er for barnligt og direkte latterligt imo.

Helt enig :9xo

Originally posted by r3ptile
    Det er da godt nok en idiotisk opførsel. Hvorfor helvede tuder i sådan over at i ikke må bruge messenger? Accepter dog at skolens netværk og computere ikke skal bruges til chat. Uanset om i så bruger programmet til gruppearbejde eller lignende (hvilket jeg tvivler på i gør).

Helt enig :9xo

• omg?? bare over messenger?? no life.. i kan ikke leve fra 8-16 uden messenger.. så er det jer der har et problem ! og seriøst skulle i alle bare have fået et spark i røven. og hvis i så ville prøve at brokke jer til forældre som nogle nok ville jamen der er intet atkomme efter.. i skulle have haft et kæmpe lås i anus. (sorry sprog :))

Originally posted by Firedog

omg?? bare over messenger?? no life.. i kan ikke leve fra 8-16 uden messenger.. så er det jer der har et problem ! og seriøst skulle i alle bare have fået et spark i røven. og hvis i så ville prøve at brokke jer til forældre som nogle nok ville jamen der er intet atkomme efter.. i skulle have haft et kæmpe lås i anus. (sorry sprog :))

8 - 16 du tror da vel ikke de er i skole så længe 8 til 14.30 max og de sider jo nok ikke ved computeren i alle timer... så syntes da det er totalt langt ude.