En bøde mere til samlingen..

  • Så var jeg lige ude her til aften og jagte noget billig Diesel. På vej hjem blev
    jeg stoppet af en civilbil og han blev så enig med sig selv om at give mig en
    bøde for toningsfilm monteret på de forreste sideruder.
    Øv bøv..


    Så var han heller ikke synderlig glad for mit manglende nummerpladelys, hvilket
    jeg dog fik bortforklaret med "autolakør-metoden" (i ved den der med at delene
    lige er kommet hjem fra lakøren og blablabla).


    Heldigvis kiggede han ikke på lygter og sænkning (puha) og jeg slap derfor med
    bøden for toning.


    Men stadig, stressende.. Og ja, så ka jeg lære det.. :pokey:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra


  • Ja så kan du lære det sry men har ikke ondt af dig syntes næsten det er en skam du ikke blev bøffet for det andet også... er en grund til de regler det handler om sikkerhed !

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Ja så kan du lære det sry men har ikke ondt af dig syntes næsten det er en skam du ikke blev bøffet for det andet også... er en grund til de regler det handler om sikkerhed !


    Sikkerhed ja.. Sikkerheden er skam intet problem ;)
    Men faktum er at det ikk er mig der har "bygget" bilen, men ham gutten jeg købte den af.
    At min nummerpladebelysning så ligger halvfærdig, på mit bord og roder er en anden sag..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Tjaa de ting der ikke er i orden bør du fikse før du kører ud i trafikken så er ikke noget jeg kan have ondt af sådan en bøde :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Blev reglerne for toning ikke lavet om således at det skulle være lovligt i et vist omfang? i så fald er bøden ikke en du skal betale...det ville jeg lige undersøge først.


    Ac

  • Hvis du har toning på forude eller foreste døre koster det så vidt jeg husker

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Tjaa de ting der ikke er i orden bør du fikse før du kører ud i trafikken så er ikke noget jeg kan have ondt af sådan en bøde :)


    Lettere sagt end gjort..
    Det er en lettere umulighed at lade bilen stå hjemme, bare fordi den mangler lidt lys i nummerpladen.
    Jeg tager den også med oprejst pande. Slap heldigvis for bøde for manglende belysning, så i bund og grund klager jeg ikke over det..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Hvis du har toning på forude eller foreste døre koster det så vidt jeg husker


    Jeps.. Det er kun hvis det er fabrikstoning at det ikke giver bøde. Desværre..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus


    Sikkerhed ja.. Sikkerheden er skam intet problem ;)
    Men faktum er at det ikk er mig der har "bygget" bilen, men ham gutten jeg købte den af.
    At min nummerpladebelysning så ligger halvfærdig, på mit bord og roder er en anden sag..


    Sikkerheden er ikke i orden hvis dine forreste sideruder er tonede og lygterne ikke opfylder kravene. Om det er dig eller tidligere ejermand der har skruet lortet sammen er sådan set ligemeget. Det er dit ansvar.


    Desuden er der en grund til at biler herhjemme ikke må sænkes mere end de må. Når man sænker en bil utrolig meget, vil hjulene skråne indad (negativ camber) - mere eller mindre, alt efter hvordan ophænget er lavet. Når de skråner reduceres kontaktfladen - det areal på dine dæk der berører astfalten. Ja faktisk op til noget nær det halve. Det er smart de skråner ind i sving, for så vil du netop have en større kontaktflade på de yderste hjul når du tager sving. Men til gengæld ryger kontaktfladen ved "almindelig" kørsel - og så kan du godt kysse bremseevnen farvel. Forskellen er faktisk ret dramatisk. Så igen, sikkerheden ud af vinduet.


    Jeg synes det er helt fint du blev snuppet. Som du selv skrev, så kan du lære det.


    EDIT: Skal selvfølgelig siges, at camberen kan justeres så den passer til sænkningssættet. Det skal den egentlig også, da det ellers er ret dyrt i dæk.
    Men hvis man sænker rigtig meget, er det ikke sikkert der er vandring nok at justere på - og så får man de skrånende hjul.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Sikkerheden er ikke i orden hvis dine forreste sideruder er tonede og lygterne ikke opfylder kravene. Om det er dig eller tidligere ejermand der har skruet lortet sammen er sådan set ligemeget. Det er dit ansvar.


    Desuden er der en grund til at biler herhjemme ikke må sænkes mere end de må. Når man sænker en bil utrolig meget, vil hjulene skråne indad - mere eller mindre, alt efter hvordan ophænget er lavet. Når de skråner reduceres kontaktfladen - det areal på dine dæk der berører astfalten. Ja faktisk op til noget nær det halve. Det er smart de skråner ind i sving, for så vil du netop have en større kontaktflade på de yderste hjul når du tager sving. Men til gengæld ryger kontaktfladen ved "almindelig" kørsel - og så kan du godt kysse bremseevnen farvel. Forskellen er faktisk ret dramatisk. Så igen, sikkerheden ud af vinduet.


    Jeg synes det er helt fint du blev snuppet. Som du selv skrev, så kan du lære det.


    Jeg har lidt svært ved at regne ud helt præcist, hva sikkerheds problem toning i de forreste sideruder kan være. Selvfølgelig er et det problem hvis de er helt tonede, men når de som mine kun er let tonede, for at give bedre kontrast til bilens farve så kan jeg ærlig talt ikk se problemet.


    Nu er det jo så dejligt, at på min dejlige Golf 2 er der intet problem med at hjulene skråner indad. Det eneste der sådan set er der, er at det er et helvedes bøvl at skulle over vejbump, uden at skade kofangerne, men her er der så en ny undervogn på vej. 80m sænkning er for meget.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus


    Jeg har lidt svært ved at regne ud helt præcist, hva sikkerheds problem toning i de forreste sideruder kan være. Selvfølgelig er et det problem hvis de er helt tonede, men når de som mine kun er let tonede, for at give bedre kontrast til bilens farve så kan jeg ærlig talt ikk se problemet.


    Nu er det jo så dejligt, at på min dejlige Golf 2 er der intet problem med at hjulene skråner indad. Det eneste der sådan set er der, er at det er et helvedes bøvl at skulle over vejbump, uden at skade kofangerne, men her er der så en ny undervogn på vej. 80m sænkning er for meget.


    Det er et sikkerhedsproblem fordi udsynet bliver ringere om aftenen og natten. Cyklister, fodgængere og så videre.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det er et sikkerhedsproblem fordi udsynet bliver ringere om aftenen og natten. Cyklister, fodgængere og så videre.


    Jeg har endnu aldrig haft problemer med at se nogen som helst, da det jo er den letteste form for toning jeg har. Kun "kontrast" toning.
    Men det kan jo diskuteres i 100 år..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Hvor meget måtte du slippe?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Hmm...så en plovmand er bare standard?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    jep 500kr er standard


    Det er korrekt.
    500,- er standartbøden, og det var også det jeg fik.
    Men et lille smut på bødekontoret imorgen, skulle gerne få den sum ned på 300,- man er jo studerende :P

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra