• Quote

    Originally posted by ostermark
    tja.. jeg ved nu ikke hvad man skal tro på... Heroppe i nordjylland går der mange historier om en hovedgård ved navn BakkesVogn, der går ild i hver gang man forsøger at flytte en bestemt stor sted foran hovedgården.. og på Sæbygård i sæby er der en begravet i kælderen og den grav flytter sig ca 50cm om året hen mod en af væggene... Og så er der Voergård gods, hvor man har den hvide dame og Børglum kloster, hvor der går en masse munke igen.. Har dog aldrig selv set dem, men der er mange, der kan de historier rundt omkring.


    så vidt jeg ved er dragsholm Gods på Odden kåret til verdens mest hjemsøgte gods.. Det var bla i paul Mckenna (stave ting) Paranormale verden, fordi der går så mange historier omkring godset...


    Helt rart med et relevant indlæg. :9xo Ikke lige frem dem, der er flest af i denne tråd. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by ostermark
    tja.. jeg ved nu ikke hvad man skal tro på... Heroppe i nordjylland går der mange historier om en hovedgård ved navn BakkesVogn, der går ild i hver gang man forsøger at flytte en bestemt stor sted foran hovedgården.. og på Sæbygård i sæby er der en begravet i kælderen og den grav flytter sig ca 50cm om året hen mod en af væggene... Og så er der Voergård gods, hvor man har den hvide dame og Børglum kloster, hvor der går en masse munke igen.. Har dog aldrig selv set dem, men der er mange, der kan de historier rundt omkring.


    så vidt jeg ved er dragsholm Gods på Odden kåret til verdens mest hjemsøgte gods.. Det var bla i paul Mckenna (stave ting) Paranormale verden, fordi der går så mange historier omkring godset...


    Jeg bor selv tæt på Dragsholm slot og har nogen venner der har arbejdet der..
    de fortæller også om hændelser der er lidt svære at forklare... og desuden har jeg hørt (på en "Uhyggetur" til slottet) hørt et pool spil.. hvor der ikke var nogen gæster eller ansatte på slottet..


    men hvad faen spøgelser skal da også ha det lidt sjovt..


    men ja der går mange historier og der kommer heletiden nye om dragsholm slot, der stod jo også engang en mumie deroppe :D eller nærmere der lå en :D


  • Bare underligt, at der kan være så mange mennesker, som har besøgt slottet, men ingen som har beviser for at der er sket noget?

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Helt rart med et relevant indlæg. :9xo Ikke lige frem dem, der er flest af i denne tråd. :rolleyes:


    helt enig bent.


    Folk idag taler tit om uvidenhed lige på de områder, altså spøgelser/ånder mm.
    Det skal lige siges jeg også var sikker på at ånder ikke existerede engang. Men min søster fik mig i den grad overbevist. Hun er clariant, og har evnen til at tale/fremkalde ånder. Sådan noget som en flyvende stegepande lyder meget realistiskt i mine øre. Jeg er overbevist på den måde hun bad en ånd som hun havde fået kontakt med, om at prikke mig på skulderen, som den/han/hun gjorde. Jeg kunne føle det lige så tydeligt, da jeg selv var åben for iden. Hun har også fået fat i en til flere ikke så vendlige ånder, hvor min anden søster blev skubbet ned at den stol hun sad på. Og der er mange flere
    eksempler på den slaks i mit leksikon.


    så spøgelser vil jeg ikke kalde dem, men rettere ånder.

  • Quote

    Originally posted by CrazY
    Folk idag taler tit om uvidenhed lige på de områder, altså spøgelser/ånder mm.
    Det skal lige siges jeg også var sikker på at ånder ikke existerede engang. Men min søster fik mig i den grad overbevist. Hun er clariant, og har evnen til at tale/fremkalde ånder. Sådan noget som en flyvende stegepande lyder meget realistiskt i mine øre. Jeg er overbevist på den måde hun bad en ånd som hun havde fået kontakt med, om at prikke mig på skulderen, som den/han/hun gjorde. Jeg kunne føle det lige så tydeligt, da jeg selv var åben for iden. Hun har også fået fat i en til flere ikke så vendlige ånder, hvor min anden søster blev skubbet ned at den stol hun sad på. Og der er mange flere
    eksempler på den slaks i mit leksikon.


    så spøgelser vil jeg ikke kalde dem, men rettere ånder.


    At du ku føle det ka være mange ting.. Langt fra sikkert det har noget med ånder og spøjelser at gøre...


    Men - som du selv siger - var du åben på idéen.. Så er det ikk meget smart, at de fleste ikk er åbne på den her idé om at der findes spøgelser? Syns nu det er meget rart jeg ikk ska bekymre mig om overnaturlige tingester prikker mig på skulderen :boxed:



    Men generelt tror jeg squ ikk på det skidt.. Jeg er alt for videnskabeligt indrettet - skyder hellere skylden på noget jeg ved findes end et eller andet halløj..
    Den her har i sikkert også hørt før: Jeg tror ikk på det, før jeg har fået bevis for det... Det ka jo lige så godt være en bytosse, der fandt ud af at han ku tjene lidt penge på at spille på folks uvidenhed og frygt for det ukendte...


    Næ du! Gå til bunds i skidtet og undersøg, hvad det er der VIRKELIG sker... ;)


  • Ånder kan ikke bare gå ind og påvirke et menneneske som er lukket helt til. Derfor var jeg åben for iden og dermed gav lov. Det skal lige siges at nogle ånder kan få dig til at føle dig utryg imod din vilje, som om nogle kigger på dig mm. Jeg kan kun sige at jeg nu er helt sikker. Så jeg har ikke nogen grund til at gå til bunds i sagen... derimod er du et af de mennesker som jeg talte om lidt længere oppe, et af dem som jeg også var... men jeg blev klogere. Så måske er det dig der skal gå mere til bunds... men den kan vi jo bare kaste frem og tilbage ;)

    A64 3500+
    A8V deluxe
    200 Gb sata
    6800 gfx
    1gb giel

    Rettet en gang, sidst af CrazY ().

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Ka du samle en rapport til mig, der forklarer lidt om de her spøgelser? :)) Det er det jeg betegner som et brugbart bevis


    det kunne jeg egenligt godt, men jeg gider ikke spilde tid på folk som slet ikke interressere sig for det "alternative". Det er min søsters arbejde, mange gange er det de samme kunder som kommer igen.

  • Det er helt klart mere meller himmel og jord ... Og ting der ikke kan forklares videnskabeligt, visse ting er bare som de er !


    Men som sagt tidligere, hvis man vil kan man tro på meget :)


  • Måske er mange af indlæggende i denne tråd ikke relavante, men for mange er denne tråd også en joke, da det er overnaturlige ting vi har med at gøre. Mange folk er så ateistiske/"believe in what you see" indrettet, at de bliver nød til se det med egne øjne, for ellers hører det ikke hjemme i deres verden. Nogle vil måske mene at man er paranoid og naiv, hvis man troede på spørgelsers tilstedeværelse med seriøs stemme. Der er ingenting der beviser at spøgelser og ånder er til, udover fusker programet "åndernes magt", som er det rene LOL imo, og som burde få en million bøde for at bilde folk noget hovski snovski ind. Jeg har da selv oplevet mærkelige ting, som ikke kunne forklares, men hvis man kan forestille sig hvad der skal til for at udrette et mirakel, så kan man vel oss godt se tilfældighedernes gang og forståelse for, hvorfor fjernsynet lige pludselig faldt ned på gulvet fx.
    Hvis spøgelser findes, så findes Gud. Men folk spørger til hvor er Gud var i 2. Verdenens Krig. Hvor er han/hun henne i Irak idag ? Mange af dem som tror på Gud, er ofrene i krigene osv., for de bliver nød til at tro, at der findes en Gud der vil passe på dem og at der er noget godt efter døden. Men er det bare et betræk man vifter for øjnene når man står i radsel og kaos, eller er det dér man er aller tættest på Gud. Bedøm selv...

  • Til snakken om spøgelser, ånder el. hva' de nu kaldes - så er det helt tydeligt i denne tråd, at der er en del, som kun kan se og tænke sort/hvid - mens andre ka' se og tænke i forskellige farvenuancer.
    Eller også, så viser deres latterliggørende kommentarer, at de enten er p.... usikre eller bare ikke ved hvad det går ud på. Eller også så er det bare dumsmarte bemærkninger - eller posthunt.
    For det er da virkelig "fedt", at ca. 80% af indlæggene, ikke er andet end latterliggørelse af trådens emne. :roller:
    På den anden side, så falder det jo meget godt i hak med andre tendenser her i vores fora. Trist men sandt - imo. :(
    For 2 år siden var der en helt anden tone over det samme emne: http://www.tweak.dk/forum/thre…518&sid=&hilightuser=1375