Har to billeder som jeg godt kunne bruge lidt kritik på Der er ikke gjort det store ud af kompositionen - det var bare to lidt hurtige billeder.
Fyr løs!
[Blocked Image: http://web2.se/pic1.jpg]
[Blocked Image: http://web2.se/pic2.jpg]
Har to billeder som jeg godt kunne bruge lidt kritik på Der er ikke gjort det store ud af kompositionen - det var bare to lidt hurtige billeder.
Fyr løs!
[Blocked Image: http://web2.se/pic1.jpg]
[Blocked Image: http://web2.se/pic2.jpg]
#1 er meget god men virker ikke helt skarp og så syntes jeg det ser ud som om der er noget blåstik i det men ville nemt kunne klares i ps.
#2 Nice jeg kan godt lide s/h skud prøv at brug curves til at hæve kontrasten i det tror der er lidt mere at hente... måske knapt så meget center komposition næste gang
QuoteOriginally posted by _WHAT_
#1 er meget god men virker ikke helt skarp og så syntes jeg det ser ud som om der er noget blåstik i det men ville nemt kunne klares i ps.
#2 Nice jeg kan godt lide s/h skud prøv at brug curves til at hæve kontrasten i det tror der er lidt mere at hente... måske knapt så meget center komposition næste gang
Ja kvaliteten var jeg nødt til at sætte ned - desværre - men ellers er det ikke til at få oploadet, og det tager lang tid for nogle folk at åbne så.
Jeg går efter at have billederne så naturlige - dvs. uden brug af PS eller andet men vil da lige prøve ad.
1- WTF hmm... Hehe det er da meget pænt kiggede lige lidt da jeg så den....
2- rigtig fedt billede hvis bare bagrunden var lidt mørkere ville det være rigtig rigtig fedt billede!
Det blev således med det ene. Det blev faktisk okay?
Det er blevet et rigtig fedt billede bygningen står mere frem end før og så kan man se sky formationerne... Rigtig fedt billede
#2 er et rigtigt flot skud! Men må sige at jeg bedst kan li den uden redigering.. Billedet bliver mere blødt og flot at se på..
Baggrunden bliver også for fremtonet IMO.. Et eksempel er den hvide væg til venstre på billedet
Som Flowinglil siger, så blir skyerne mere fremhævede og det syns jeg også gør billedet mere uroligt, når skyerne går sådan ud fra kuplen..
1'eren skal nok have lidt stærkere/skarpere farver, ved ikke om det kan fixes i photoshop...
QuoteOriginally posted by MvK
1'eren skal nok have lidt stærkere/skarpere farver, ved ikke om det kan fixes i photoshop...
Jeg synes ikke jeg kunne få et godt resultat uden at farverne så forkerte ud.
QuoteOriginally posted by Happy^
Jeg synes ikke jeg kunne få et godt resultat uden at farverne så forkerte ud.
Heller ikke selvom du giver billedet contrast efter Hue & Saturation ??
QuoteOriginally posted by Aagaard1000
Heller ikke selvom du giver billedet contrast efter Hue & Saturation ??
Nej..
eventuelt prøv at gør den første sort/hvid, farverne er ret matte. Men hvis du nu bare giver farverne en lille smule mere styrke, ser det så ikke godt ud. synes ellers motivet er flot
Det med billede 1 vil jeg også helt klart er at tilstræbe det du har set.
Øjet koregere selv for blåstik fordi det er så normalt for os, men kameraet gør ikke.
Prøv at se om du kan rede den med lvls husk at den skal stå i color mode og ikke lumi prøv også at rette hvid balance til, gerne direkte i raw hvis den skulle være skudt i det
Syntes 2 blev meget meget bedre.
Så er der en edit af #1 Det hjalp godt nok meget når man sætter dem ved siden af hinanden!
QuoteOriginally posted by Happy^
Så er der en edit af #1Det hjalp godt nok meget når man sætter dem ved siden af hinanden!
Wow! det er blevet meget flottere nu
Både 1 og 2 er blevet bedre, viser lidt hvad billed manipulering/behandling kan gøre
etteren blev meget bedre!
man bliver bare lidt forskrækket når man lige ser den
Ja der kan du bare se det hjalp jo en hel del på den
Utroligt hvad lidt levels og curves kan gøre.
Synes selv de begge er okay nu.
Andre forslag til hvad der kunne gøres bedre en anden gang?
Den svane er godt nok fotogen
Flotte billeder - kan godt lige at du har valgt sort/hvid. Det er altid svært at sige hvilke billeder sort/hvid passer bedst til...