Toyota Corolla GT Coupe (AE86) ??

• ja til 20kg d sq du gerne
    men de fleste a dem er jo så vind og skæve såån er d ihvertilfald med forhjulstrækkeren

4070 Ti Gigabyte

• Tjaa så er jeg mere til den her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3176

*host* *host* nej i må ikke købe den *G*

Men den Corolla vil nok blive lidt svær at skaffe - men ja prøv bilbasen
    Men ellers er der en her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=983 - måske bare ikke til salg dog

Du kan forhøre dig på http://www.toyotaextreme.dk/

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• ja d er sandt man ka være heldig og finde en der er i go stand og ikk er blevet svinepint men det er de fleste
    men jeg ville helst have forhjulstrækkeren
    og så få maskinen pillet ud og smedede stempler i svinet og så derefter få den pumpet efter alle kunstens regler dvs 200hk+ så ku man ha det lidt sjovt ud a de små danske landeveje :P

btw noen der ved why baghjul er født med 127hk som den der er linket til oppe over , jeg ved forhjulstrækkeren er født med 124hk ?(

4070 Ti Gigabyte

Rettet en gang, sidst af sehested ().

• Well, den gamle 16v'er med baghjulstræk er da mega skæg, og du kan få dem smidt i nakken. Du skal nok regne med at svejse en del rust - for de ruster af h... til. Ligesom de gamle supraer.

Originally posted by sehested
    ja d er sandt man ka være heldig og finde en der er i go stand og ikk er blevet svinepint men det er de fleste
    men jeg ville helst have forhjulstrækkeren
    og så få maskinen pillet ud og smedede stempler i svinet og så derefter få den pumpet efter alle kunstens regler dvs 200hk+ så ku man ha det lidt sjovt ud a de små danske landeveje :P

btw noen der ved why baghjul er født med 127hk som den der er linket til oppe over , jeg ved forhjulstrækkeren er født med 124hk ?(

Nu skal du ikke tage mig på ordet, men jeg mener forskellen ligger udstødningssystemet. Den 16V centermotor er jo den samme, som man proppede i den gamle MR2'er - som i nogle versioner vist også havde 127HK.

• hmm ok men mente osse selve motoren er den samme pånær gearkassen

men hul i de 3hk for forhjulstrækkeren er langt den hurtigste ;)
    men ja baghjul er nok sjovere hvis man ka køre den rigtigt hvis vi snakker leg
    efter min mening er baghjulstræk et levn fra fortiden
    når vi snakker standard vogne ;)

4070 Ti Gigabyte

• ja nu ved jeg så ik med jer men jeg har et eller andet med japanske biler og jeg synes at en AE86 er alt for fed !! især den gamle af dem med øjen låg !! men den er endnu mere umulig at finde her i DK !! hvis man ska ha sådan en skal man til japan eller USA !!

Originally posted by sehested
    hmm ok men mente osse selve motoren er den samme pånær gearkassen

men hul i de 3hk for forhjulstrækkeren er langt den hurtigste ;)
    men ja baghjul er nok sjovere hvis man ka køre den rigtigt hvis vi snakker leg
    efter min mening er baghjulstræk et levn fra fortiden
    når vi snakker standard vogne ;)

Tjo, jeg har aldrig kørt andet end baghjulstræk. Sidste bil var en MB 190E. Baghjulstræk er kanonsjovt at køre med, når vi snakker leg. Men forhjulstræk er mere sikkert at køre med, især i glat føre - men også kedeligt... Når man køber en gammel Corolla coupé, er det så ikke for leg?

Originally posted by |HG|AkirA
    det var nu beregnet til at den skulle kører på vejen da jeg tolker dit "leg" som mark ræs og hva er ellers er !!

Overhovedet ikke. Jeg har sgu aldrig kørt markræs, selvom jeg bor i Jylland :D

Min bottom line er, at det generelt er sjovere at køre baghjulstrækkere, fordi man kan få den til at overstyre og derved styre den på gassen rundt i svingene.

Sjove biler skal skubbes og ikke trækkes :evil:

Men okay, forhjulstrækkeren er nemmere at reparere på, og stumperne (brugte, især) og nok også en del nemmere at få fat på.

• det kan så godt være sandt !! jeg tror det bliver et helvede at finde stumper til en AE86 her i DK !!

Originally posted by |HG|AkirA

det kan så godt være sandt !! jeg tror det bliver et helvede at finde stumper til en AE86 her i DK !!

Et helvede bliver det nok ikke. Men især pladedele bliver nok svære at få fat på. Har du tænkt på at importere en fra Tyskland?

Prøv evt her: Mobile.de

Det er en grande bildatabase (818,000 biler), der strækker sig over hele europa. Dog er størstedelen af bilerne fra Tyskland.