Spørgsmål til XP

• Hej

Mig og min far har nu snakket om at købe windows xp ( Har windows 2000 nu )
    Men vi blev i tvivl, om man kunne installere windows xp pro på flere computere. Min pc, min brors og min fars.
    Vi var så inde og kigge på nettet om det, og der står at man kun kan activere xp på én pc.
    Er det rigtig? Og skal man så til at købe 3 stk windows xp?
    Synes bare det lyder mærkelig, men kan godt forstå det med hensyn til piratkopier.

Abetis

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

• Du ska købe en licens pr. pc..

Om du så vælger ikke at gøre det og bare installere den samme på begge pc'er er jo dit valg...men så er den ene computer jo ikk lovlig...hvis man ser sådan på det.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af Deuce313
    Du ska købe en licens pr. pc..

Om du så vælger ikke at gøre det og bare installere den samme på begge pc'er er jo dit valg...men så er den ene computer jo ikk lovlig...hvis man ser sådan på det.

Jamen du skal jo activere den, så du kan jo kun ha det i 30 dage?

-Friedrich Nietzsche-

Oprindeligt indlæg af AbeTis

Jamen du skal jo activere den, så du kan jo kun ha det i 30 dage?

Nej... Har haft en Windows XP cd. Som kun skulle virke til den bærbar computer vi købte hvor cd'en fulgte med. Men jeg har brugt den på 4 forskelllige computer nu, aktiverings koden virker godt nok ikke mere. Men så er der et gratis telefon nummer man skal ringe til, også siger de et nyt nummer. Det har altid virket for mig...

Oprindeligt indlæg af Burger

Der kan købes ekstra Win XP licenser

Hvor?? kan kun finde windows 2000, og noget der hedder core.. Måske er jeg bare blind :S

-Friedrich Nietzsche-

• Gå i en butik og køb xp der og spørg efter flere licenser.. eller gør som ZeroKill3r vælg ring til en fra microsoft og få et nyt nummer til de andre pc'er..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog