AMD 4200+ x2 og Ram

  • Jeg står og skal skifte til et nyt AMD 4200/4400+ x2 system og er lidt i tvivl omkring hvilken ram jeg skal købe. Så vidt jeg kan se kan folk få dem op på 240 FSB så det skal rammen kunne klare (vil helst ikke køre med dividers på rammen selv om man skulle kunne det). Har set på Anandtech at OCZ PC3200 Premier kan følge med op til 240 med 2½-3-3-6 så det skulle være fint men kan man få bedre til ca. samme pris.. ? altså 1000kr for 1GB.


    Ville gerne ha fat i OCZ PC3200 Value Series "value VX" men jeg kan ikke rigtigt finde dem til salg og de ram jeg kan finde på OCZ's hjemmeside passer ikke helt med dem som Anandtech har testet.


    Gider ikke bruge for mange penge på rammen da jeg kan forstå at man lige så godt kan smide de ekstra penge efter cpuen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kvindelev
    Jeg står og skal skifte til et nyt AMD 4200/4400+ x2 system og er lidt i tvivl omkring hvilken ram jeg skal købe. Så vidt jeg kan se kan folk få dem op på 240 FSB så det skal rammen kunne klare (vil helst ikke køre med dividers på rammen selv om man skulle kunne det). Har set på Anandtech at OCZ PC3200 Premier kan følge med op til 240 med 2½-3-3-6 så det skulle være fint men kan man få bedre til ca. samme pris.. ? altså 1000kr for 1GB.


    Ville gerne ha fat i OCZ PC3200 Value Series "value VX" men jeg kan ikke rigtigt finde dem til salg og de ram jeg kan finde på OCZ's hjemmeside passer ikke helt med dem som Anandtech har testet.


    Gider ikke bruge for mange penge på rammen da jeg kan forstå at man lige så godt kan smide de ekstra penge efter cpuen.


    Value og VX er ikke det samme.... Value er de billige ram som yder knap så godt.


    VX er Voltage Extreme som har garenti op til 3.8v og som yder kanon godt.


    Til omkring en tusse tror jeg ikke det er helt galt det du har fundet.


    Hvis dit bundkort som sagt ikke kan give ret meget strøm til ram så kig på nogle g.skill eller andre ram med tccd chips.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • 1400 for en gang UTT BH5 fra G.skill :|

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Det er ikke value ram det er vx ram de tester men det er kun 2x256 så det bliver kun 512 i det hele og det er nok for lidt.


    Bare dem der kalder det value ram hvis du tjekker links er det OCZ gold VX 2x256

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Det er ikke value ram det er vx ram de tester men det er kun 2x256 så det bliver kun 512 i det hele og det er nok for lidt.


    Bare dem der kalder det value ram hvis du tjekker links er det OCZ gold VX 2x256


    læs nu hvad de skriver de skal have VALUE VX


    det er "kælenavnet" for de er her http://www.ocztechnology.com/p…_value_winbond_series-eol

  • Ja det er jeg også kommet frem til. en jeg bryder mig ikke om at anandtech data ikke helt stemmer med dem de opgiver hos OCZ.


    Og det er som sagt et 2x512 MB kit så det er 1GB


    Kan de købes nogen steder i udlandet hvor man kan stole på at de ikke sender de forkerte eller helt glemmer at sende dem ?. Kan ikke finde dem i DK

  • Ok hvis jeg ikke skal købe i udlandet har jeg så vidt jeg kan se 3 valg.


    GeIL - 1GB Dual Channel DDR400 2 x 512 MB
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=104974


    OCZ Premier 2 x 512 MB
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121380


    GSKILL 2 x 512 MB
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153766


    Det skal som sagt bruges til en ny AMD 64 x2er og den skulle gerne kunne køre 240 FSB. Skal jeg op i nogle CL 2½ pc4000 ram eller tror i de her vil kunne klare det.


  • Hvad med at køre 300*9 1:1 ?


    Det vil da give dig klart mest ydelse.


    Jeg kører selv 305*10 på min X2 4400+ dog med divider så jeg ender på 275 Mhz ram, det er fordi jeg kører med Bh5 så de er lidt svære at få højere op :)