Indlæg af Kvindelev

Først gør dig klart hvad dit budget er. Der vil altid være mange små opdateringer som kun
    koster 400-500 kr. stykket, men før du er færdig ender det normalt med at koste betydeligt
    mere end hvad du startede med.

Det første
    tilbud som Ebo sendte dig er at betragte som en god base line og kan
    sammenlignes med tilbud 3 fra komplet som koster lidt mere, men har 16GB ram. 16GB
    ram giver ikke normalt den store forskel. Alle de andre ender med at gå udover
    dit budget.

Jeg er lidt
    skeptisk i forhold til kompletts saml selv tilbud. Jeg er ret sikker at topgaming
    vil skulle yde total garanti på den samlede PC, altså går den i stykker finder
    de fejlen og skal udbedre den. Tror ikke det samme gælder for de andre tilbud
    da du køber dem som en saml selv løsning. Med mindre du selv lige skulle ligge
    inde men en masse stumper, kan det nogen gange være lidt besværligt at finde
    fejlen hvis PCen går i stykker og jeg tror ikke de vil acceptere at du sender
    den ind og de skal fejlfinde noget du har samlet. Jeg kan tage fejl

Hvis du har lidt erfaring med at samle computere så kan du altid finde stumperne til samme
    pris på nettet og ende med en maskine som passer godt til dit behov.

Personligt
    syntes jeg 240GB SSD er lige lille nok ellers passer de andre dele fint nok. Kan se du kan tilpasse det første tilbud.

Hvis du vil spare lidt penge kan du kan købe en windows 10 licens på nette til næsten ingen
    penge.

https://www.digitallicense.nl/…2YxAvEEAYYASABEgIahPD_BwE

Hent en install fra nettet og smid den på en usbstick så kører det på 15 min.

Mvh
    Kim

Jeg hører til typen som hader støj fra min computer. Kan det betale sig at skifte køleren ud på en gainward 7800gtx kort ud men en Zalman VGA VF700-CU Kobberkøler. Andre forslag er også velkommen bare ikke vandkøling. ) har jeg dårlie erfaringer med.

Har spillet er par af spillende og de ser rigtig godt ud og det virker som om Boxen er rigtig godt skruet sammen. Men jeg vil dog anbefale et LCD TV da spillende vinder meget ved højere opløsning.

Nogen som ved om der er problemer med Crucial Ballistix PC4000 2GB på
    et ASUS motherboard.. ? Har hørt at de ikke kører ordenligt på ABit så jeg vil bare være sikker. Regner med at køre dem så højt op som de kan komme med 2-2-2-5 og stoppe der så de skal bare kunne køre 215-219 stabilt.

Kørte med asetek waterchill i 6-7 måneder og det kørte bare ikke ). Men ok jeg har et lille kabinet og slangerne havde nok ikke den plads de skulle ha. Så det smadrede i første omgang motherboard og GPU og anden gang GPU =) så jeg har 8-9K grunde til at sige at du skal passe godt på. Hvis du skal prøve at køre med det så køb noget du kan spænde efter og ikke det "push in" system. Det er for følsomt overfor små slag og spændinger hvis du spørger mig.
    Men efter min mening kan det ikke betale sig at køre vandkøling med mindre du vil OC helt vildt og skal ha systemet de få ekstra grader ned som det kan give. Kører med luftkøling nu og det larmer ikke mere en min vandkøling gjorde så det skal ikke være på grund af støjkrav du gør det.

ASUS A8N-E
    Kingston HyperX 3700

Så vidt jeg kan regne ud stiller MB selv ram divider da jeg kun kan stille rammen max hastighed. Har kørt med rammen som standart PC3200 for at fjerne den som fejlkilde. Systemet er stadigvæk ustabilt. Tror ikke den æder 220 FSB har dårlige erfaringer med det indtil nu, og jeg er ikke meget for at smide mere en 1.5 Volt over CPuen da jeg luftkøler. Hvis jeg skal helt der op vil jeg hellere køre den som standart. Det er aligevel mest GPUen som har betydning for spillene.

Jeg er den ellers glade ejer af en AMD 64 4200+ x2. Jeg har bare et problem den NÆGTER at overclocke over 210 FSB. Jeg kan få den op og køre på 220-230 FSB men den er meget ustabil selv om jeg smider 1,55 volt efter den. CPUen bliver aldrig mere en 43-44 grader og rammen er PC 3700 så den burde kunne køre med op. HTen kommer aldrig over 1000 så den burde være stabil. Chipset er aktivt kølet og bliver ligeledes aldrig rigtig varmt. Der sidder en Chill Innovation CP-520A2 strømforsyning i mit kabinet så der skulle være strøm nok. Er 210 ikke meget dårligt eller er der noget jeg har overset.. ?

Jeg har haft problemer med stabilitet i OC med mit system og kan ikke altid få systemet op og køre med alle mine hardiske.

Systemet
    Asus A8N-E
    AMD 64 4200 X2
    2 GB pc 3700 ram
    4 x Sata 2 160GB diske
    Gainward 7800Gtx (490/1350)
    HDA Digital X Mystique
    Nec DVD brænder.
    Coolermaster 48
    Titan chipset køler.

Jeg har haft systemet op og køre med 1,475 volt på CPUen og 240FSB men det bliver ustabilt i windows. Rammen kører kun 433 Mhz som dual (altså pc3700). Har også problemer med at få systemet op og køre med alle 4 Sata Diske aktive som 2x2 raid 0. Kan som regel få det op hvis jeg dropper 2 diske. Cpuen og chipset bliver aldrig rigtig varmt. Lyder det ikke som en ny strømforsyning er løsningen.. ? Har bestilt en Chill Innovation CP-520A2 som kommer på tidsdag.

Er alt som man skal stille når man OC ikke HTT til x4 (210-250FSB) cpu volt til 1.45+ samt rammen til at køre 433 (Dual) har ikke stramme timings på dem så det er ikke det. Har jeg glemt noget.. ?

Der er ikke plads på et A8N så jeg tror ikke der er plads på et sli bundkort. Og det er faktisk et rigtig stort problem at finde en chipset køler som kan sidde på et A8N med en dual slot AC løsning

Jeg står og vil skifte chipset køleren ud på et Asus A8N-E da det er noget billigt lort som lamer. Jeg har købt en Zalman ZM-NB4 passiv køleprofil som jeg vil smide på. Problemet er bare at jeg umidelbart ikke tror at der er plads til den når grafikkortet skal smides i. Jeg kan bare ikke teste det fordi der ikke er nogen som kan levere grafikortet. Der er tale om et acuc 7800gtx top med en artic cooler på. Er der nogen som ved om der er plads og hvis ikke hivlken chipset køler man så kan smide på... ? Gider ikke skifte køleprofil flere gange.

Ok hvis jeg ikke skal købe i udlandet har jeg så vidt jeg kan se 3 valg.

GeIL - 1GB Dual Channel DDR400 2 x 512 MB
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=104974

OCZ Premier 2 x 512 MB
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121380

GSKILL 2 x 512 MB
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153766

Det skal som sagt bruges til en ny AMD 64 x2er og den skulle gerne kunne køre 240 FSB. Skal jeg op i nogle CL 2½ pc4000 ram eller tror i de her vil kunne klare det.

Ja det er jeg også kommet frem til. en jeg bryder mig ikke om at anandtech data ikke helt stemmer med dem de opgiver hos OCZ.

Og det er som sagt et 2x512 MB kit så det er 1GB

Kan de købes nogen steder i udlandet hvor man kan stole på at de ikke sender de forkerte eller helt glemmer at sende dem ?. Kan ikke finde dem i DK