er computer spil skadlig

• Du kan læse lidt om forskellige events som cs er blevet beskyldt for at have indflydelse på:

LINK

LINK

Nu har jeg været bidt af cs og bf i et pnæt stykke tid, og vil da mene at jeg er ikke blevet syg endnu :D

• Læste en gang noget om et barn der var blevet fundet død i sin seng pga forældrene ikke have haft "tid" til at tage sig af det, da de spillede computer..

Mener det var i Kina..

Ser lige om jeg kan finde den artikel..

[EDIT]
    Nå, fandt da en der ligner lidt...
    http://www.vnunet.com/vnunet/n…le-jailed-games-addiction

Men kigger stadig videre efter den anden...
    [/EDIT]

[EDIT-EDIT] :T

Det var Korea.. Og ikke Kina..
    http://www.gamespot.com/news/2005/06/20/news_6127866.html
    [/EDIT-EDIT]

Oprindeligt indlæg af BukkeMand

Det er fandme for sygt X( Forbandede nørder... Hvis man er så langt ude at man kan glemme sit barn, så fejler man sg oss et eller andet :roller:

Wtf :boxed: De burde prøve samme tur X(

• jamen som sagt så synesj eg kun man ser Asiatrer spille meget og glemme om alt andet.. det samme med japan og kina og alle andre steder.. de er afhængige af spil :P for de lever af det :D

• Der var også en kvinde, der glemte sit barn i bilen engang, fordi hun spillede EverQuest. Mener barnet døde af hedeslag.

ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

Oprindeligt indlæg af Happy^

Der er også noget som er skadeligt uden at man overdriver jo.

Også det. Men det er computerspil vel ikke? ;)
    eller man kan vende det og sige at hvis man tager skade af noget har man overdrevet det. I så fald er det en overdrivelse overhovedet at begynde at ryge, feks, men det går med lidt god vilje ;)

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Også det. Men det er computerspil vel ikke? ;)
    eller man kan vende det og sige at hvis man tager skade af noget har man overdrevet det. I så fald er det en overdrivelse overhovedet at begynde at ryge, feks, men det går med lidt god vilje ;)

Hvis det er computerspil der ligger så tæt på virkeligheden at man lærer at dræbe folk på naturtro måder, så kan det nemt være skadeligt efter kort tid.
    Det er jo derfor at Hitman og en lang række andre voldsspil er blevet bannet i en række lande.

Oprindeligt indlæg af Happy^

Hvis det er computerspil der ligger så tæt på virkeligheden at man lærer at dræbe folk på naturtro måder, så kan det nemt være skadeligt efter kort tid.
    Det er jo derfor at Hitman og en lang række andre voldsspil er blevet bannet i en række lande.

Det tror jeg nu næppe. Jeg har gennemført Hitman 2 gange og spillet de andre hitman-spil også. Jeg har ingen dræbt endnu. Det er måske farligt at lade psykopater spille det, hvis de får metoder osv ud af det, men jeg tror ikke almindelige stabile mennesker bliver dræbere bare fordi de lige pludselig lærer at de kan kvæle folk med en snor.
    Det samme med film eller bøger for den sags skyld.

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Det tror jeg nu næppe. Jeg har gennemført Hitman 2 gange og spillet de andre hitman-spil også. Jeg har ingen dræbt endnu. Det er måske farligt at lade psykopater spille det, hvis de får metoder osv ud af det, men jeg tror ikke almindelige stabile mennesker bliver dræbere bare fordi de lige pludselig lærer at de kan kvæle folk med en snor.
    Det samme med film eller bøger for den sags skyld.

Vel talt ;)

Jeg er fuldstændig enig, et alm. velfungerende menneske er i stand til at skelne mellem computerspil og virkelighed ;)

• Altså folk der spiller WoW har en seriøs defekt :D
    Lige meget hvor lidt du spiller det overtager det dit liv med næsten alle.

Ej det gas, skal nok holde mig igen med min mening om MMORPG's og WoW. :D

Generelt skal man være syg i hovedet for virkeligt at gøre som i spil, det være sig Hitman osv. Dog vil jeg sige at MMO's generelt har en skadelig virkning på folk pga man bliver så afhængige af dem. Dette er blot min mening. :)

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Rettet en gang, sidst af Cobber ().

• Det er ikke til at svare på ..

Fx lægerne mener at børn får bedre reflexer af at spille CS ligne spil ...

men det skal ikke undre mig at det er skadeligt. det vil jeg mene om nogle spil .

Altså underligt nok får jeg hoved pine af at spille dod fordi jeg konsetere mig så meget fordi jeg slet ikke kan finde rundt hehe :)

men spiller mest Cs . cs source . UT2004 . og ligne skyde spil . og så kan jeg godt li div bil spil. fx den nye GTA er sjov :)

.: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

Oprindeligt indlæg af Alex
    Altså folk der spiller WoW har en seriøs defekt :D
    Lige meget hvor lidt du spiller det overtager det dit liv med næsten alle.

Ej det gas, skal nok holde mig igen med min mening om MMORPG's og WoW. :D

Generelt skal man være syg i hovedet for virkeligt at gøre som i spil, det være sig Hitman osv. Dog vil jeg sige at MMO's generelt har en skadelig virkning på folk pga man bliver så afhængige af dem. Dette er blot min mening. :)

Jeg vil faktisk give dig helt ret! Det spil er ekstremt vanedannende - så meget at mange fuldstændig glemmer tid og sted. Jeg er heldigvis stoppet med at spille det.
    Men jeg kender da mange som ikke laver andet fordi de simpelthen er så optaget af det.

• Godt at høre jeg ikke blev flamet for den kommentar :D yep det er ekstremt vanedannende kan huske da jeg gamede Diablo 2 dengang, darn hvor var man addicted. Gider ikke engang prøve WoW, ser ud til at være det største skod spil imo :P

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Alex
    Godt at høre jeg ikke blev flamet for den kommentar :D yep det er ekstremt vanedannende kan huske da jeg gamede Diablo 2 dengang, darn hvor var man addicted. Gider ikke engang prøve WoW, ser ud til at være det største skod spil imo :P

hehe hvorfor flames for at sige sin menning??? :P

hehe jeg er en meget stor MMORPG fan.. så jeg har self prøvet alle.. eller 70% af de spil som har været noget værd.. og har også prøvet de fleste i beta eller free trial..
    det er ikke kun WoW der er vanedannende.. alle MMORPG spil som har ens interesse er vanedannede.. og der er MMORPGS til alle slags mennesker.. selv børn, piger osv.. der er jo også Sims online... der kommer jo til alle genre.. Final Fantasy, Lord of the Rings, D&D osv.. så er det jo klart det er vanedannende da det har ens intersse, det samme med fodbold hvis man kan lide det så dyrker man det jo også i stor stil, sådan er det jo med alt..

hehe :D men det med at det er skadeligt, det vil jeg mene er kun hvis man overdriver.. og hvor tit hører du danskere eller skandinaviske folk der dør af at spille computer?? det er jo mest asiatere..