Dumme administratorer!

  • jep... vi har længe ikke haft adgang til vores skolemail, men i går fik vi denne mail:


    Så er der atter adgang til mails vis Outlook Web Access.

    Kurt
    systemadministrationen


    ____________________________________________


    Helt ærligt, vi er da tænkende væsner, så vi kan regne ud at mailen virker når vi kan komme ind på den igen. tsk tsk.


    Men dette er ikke det værste. For et par mdr. siden fik vi en mail om at vores bruger oplysninger ikke ligger på serveren mere, men nu, og jeg citerer "Har vi valgt at ligge alle brugerne ud på netværket". Jeg må indrømme at jeg er imponeret. De sidder jo der og skriver at de har fundet en måde at lagre data på kabler på - det er jo genialt, så kan jeg jo bare gå ned i silvan og hente 50 meter kabel, og jeg har plads nok til de næste mange år?


    Ydermere går deres system ud på, at vores computere kun skal være små tynde clienter, så alt information hentes på serveren, og hvergang man skal åbne et program osv. så skal det lige over serveren - Hvilket virker lidt underligt når vi sidder med 2.4 og 3.0 ghz maskiner med alt fra hva der svarer til et onboard 5200 til x300 i ... jamen? ...


    er det os elever og lærere der ryster på hovedet der er dumme, eller er det de admins?

  • Jeg kan ikke se hvad dine admins gør galt.


    At de sender en mail ud når skidtet er oppe at køre, er blot en formalitet, går jeg ud fra. For at bekræfte, at mailen kører nu og at det ikke bare er et tilfælde eller midlertidigt.


    Punkt 2 er nok bare et spørgsmål om tolkning. Kan ikke helt se hvordan det kan bringe dit pis i kog.


    Klient-løsningen kan være af hensyn til sikkerhed, eller fordi de er trætte af at eleverne hele tiden fucker opsætning osv up, og derfor har valgt at maskinen skal være "frisk" hver gang efter genstart. Sådan kørte det på min gamle skole, og det var jeg da glad for. Ellers ville man aldrig vide om Inventor nu ville starte op eller ej, fordi der havde siddet en eller anden paphat før en selv der.


    Ja, det er dig, eleverne og lærerne der er dumme.

  • Jeg kan kun give Torque ret.
    Selvfølgelig skal de da sende besked ud når det er oppe igen. Det gør man da. Det kan også være selve beskeden var for at teste om det nu virkelig virkede.
    Kan jeg da virkelig ikke se noget galt i.
    Og hvad sker der lige siden du kan blive gal over at "brugere er lagt på netværket"?
    Siden hvornår er netværk = kabler? Tror du skal hidse dig lidt ned.


    Og klient løsningen er sådan set meget almindelig at benytte sig af på skoler. Det gjorde de på det gymnasium jeg gik på og de gjorde det på den tekniske skole jeg gik på. De gjorde det sandelig også på min folkeskole.
    Det er klart det smarteste at gøre når du har en masse elever der skal have adgang til maskinerne og du ikke gider rende og reparer maskiner hver dag.


    Så ja. Det er dig der er dum.

  • Quote

    Ydermere går deres system ud på, at vores computere kun skal være små tynde clienter, så alt information hentes på serveren, og hvergang man skal åbne et program osv. så skal det lige over serveren - Hvilket virker lidt underligt når vi sidder med 2.4 og 3.0 ghz maskiner med alt fra hva der svarer til et onboard 5200 til x300 i ... jamen? ...


    Tjaaaaaaa - jeg ser intet unormalt i ovenstående i hvert fald. Jeg har jobbet i en kommunal IT-afd. og der gjorde man da det samme. Jo mindre folk har på deres PC - jo mindre går tabt når fjolserne - trodser diverse forbud - og liiiige skal downloade/installere et eller andet bras.


    Det forkorter også den tid det tager at klargøre en PC efter nedbrud.


    Det to andre punkter ser jeg heller ikke lige det store problem i - måske igen fordi jeg har jobbet med det.. ;)

  • Jeg forstår ikke hvad du tuder så meget over flex...'
    du bruger sq da alligevel altid din egen com?
    det er altså heller ikke så galt som du går og påstår!!.

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.