Nej til Gruppe eksamen?

  • Synes at gruppeeksamen er noget pjat.
    Ser ingen grund til, at man ikke skal op enkeltvis til f.eks. en mundtlig eksamen.

  • Synes også de skal afskaffes. Kan de ikke også fjerne alt gruppe arbejde nu når de er igang? :))


    Det er sgu lettest at ordne ting alene, nej den skal ikke misforståes;)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • det er vigtigt at kunne arbejde i en gruppe, men når man skal til eksamen, er det vigtigt at kunne bevise at man SELV har lært noget. Og det kan man ikke ordentligt til en gruppeeksamen. Så derfor, synes jeg bestemt også at det skal afskaffes i folkeskolen.


    Noget andet er på en videregående uddannelse, hvor man skal op og forsvare noget man har lavet. Her kan man godt være mere end én, da man på forhånd allerede er sammen om projektet. Det farlige ved en gruppeeksamen i folkeskolen, som fx matematik, er at en eller flere nemt kommer til at køre på frihjul

  • Afskaffes IMO.


    Intet kan irritere mig mere end når man i skolen skal arbejde sammen.


    En ting er i projekter, men i matematik osv. er det nemmest at være alene imo.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Afskaffes IMO.


    Intet kan irritere mig mere end når man i skolen skal arbejde sammen.


    En ting er i projekter, men i matematik osv. er det nemmest at være alene imo.


    Tja... det handler om at lære at arbejde sammen om løsninger ligesom i det rigtige liv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn


    Tja... det handler om at lære at arbejde sammen om løsninger ligesom i det rigtige liv.

    Ved det skam godt, men lige netop skole ting, har jeg det sku bedst med alene :P

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn
    Tja... det handler om at lære at arbejde sammen om løsninger ligesom i det rigtige liv.


    De skal nok komme til at lave projekter hvor de kan blive bedømt ordentligt når de kommer videre til de respektive gymnasier og universiteter, hvor der er rigtig guf i gruppearbejdet...

  • En udtalelse fra flere af mine gamle lærere er nok til at jeg syns det ska afskaffes..


    "Det er synd for dem der gemmer sig hvis man giver dem meget mindre end de andre" - En af dem har direkte sagt til mig at han ikk ku gi et medlem af gruppen 6 (Selvom hans præstation var til det) fordi de andre fik 8-9 stykker :rolleyes:


    Men nu vi er igang med det, så ku jeg også godt se til at der blev udleveret til kommentar til de større eksamener således at man ka få andet end et tal..

  • Umiddelbart er det store problem nok dem der bedømmer gruppeeksamner ..


    Jeg havde det godt med de to jeg havde i matematik, og den ene i fysik .. Ikke fordi det er en nemmere eksamen, men fordi jeg generelt set hader eksamner, og godt kan lide den måde de foregår på .. Jeg kan heller ikke genkende problemet med at give forskellige karakterer .. I 10. klasse i udvidet matematik fik jeg da 10, mens min makker fik 6 - hendes præstation var ikke til mere end det ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Umiddelbart er det store problem nok dem der bedømmer gruppeeksamner ..


    Jeg havde det godt med de to jeg havde i matematik, og den ene i fysik .. Ikke fordi det er en nemmere eksamen, men fordi jeg generelt set hader eksamner, og godt kan lide den måde de foregår på .. Jeg kan heller ikke genkende problemet med at give forskellige karakterer .. I 10. klasse i udvidet matematik fik jeg da 10, mens min makker fik 6 - hendes præstation var ikke til mere end det ..


    Det kommer jo som sagt også an på om lærer/sensor giver de rigtige karakterer. som KarGa siger så skal de være hårde og retfærdige.. ikke noget med at give en højere karakter end han/hun fortjener fordi resten af gruppen fik høje karakterer. var selv oppe med en af mine bedste venner, og vi arbejder rigtig godt sammen! vi fik begge 10 og 11 i henholdsvis fysik og matematik.

  • Syns de er udemærkede, men de bliver gennemført uden nogen fornuft.. Omkring 50-75% af mine eksamener (HA-almen) er gruppe eksamener, så senere hen ville det være fint hvis man havde lært det tidligere, men i folkeskolen er de bare til grin! Så syns de skal afskaffes hvis der ikke bliver gjort noget ved dem, men ville foretrække at de i nogle fag fortsætter med at bruge dem hvis de kan finde ud af at gennemføre dem ordentligt..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Synes at gruppeeksamen er noget pjat.
    Ser ingen grund til, at man ikke skal op enkeltvis til f.eks. en mundtlig eksamen.


    Nemlig, og der er tendens til at den ene elev blir "bussemand", hvis læreren ik bemærker signalerne, hvis den anden elev styrer sceancen, og den første elev ik får lov til at komme til orde.


    Sådan var jeg selv op til fysik/kemi dengang, men vi var 2 gode kammerater, og vi fik begge 9 for at fortælle om syre og base.


    Folk kan ligeså godt lære, at vejen frem er ved hjælp af selvstændighed og noget "Her kommer jeg-attitude", og det mangler IMO alt for mange folkeskolelever, når vi ser dem bl.a. i praktik på virksomhederne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Enig :hb:


    sejt jeg synes jorden skal være violet?


    self skal man da have en gruppeeksamen, måske ikke sprogligt, men en opgave i hvert fald. Evt. skriftligt matematik... en måde hvor man kan arbejde sammen..


    Det er sgu det vigtigste at lære at arbejde sammen med andre.

  • så har jeg skrevet under

    nu med nyt og bedre system


    intel pentium D 830 3,0 ghz MSI ms 7204 1 gb ram 250 gb seagate hd geforce fx 6700xl razor copperhead mus medion trådløst tastatur ktc skærm creative sbs 560 subw00fersæt