Yann Arthus Bertrand - The World From Above

  • Der er helt sikkert (og forhåbenligvis ;)) nogen af jer der kender ham for hans projekt "The World From Above". Selv kendte jeg ham ikke før i forgårs, hvor der var en dokumentar om ham på DR 2. I programmert vistes en række af hans billeder, og jeg må sige at de er fan-fucking-tastiske. En stor del af hans billeder kan ses på hans hjemmeside. Selv synes jeg at de bedste er på denne underside:


    http://www.yannarthusbertrand.com/yann2/affichage.php
    (Billederne er sorteret efter hvilket land de er taget i, du kan vælge de forskellige lande i menuen øverst til venstre)


    Enjoy!


    En lille samgsprøve:

  • Sorry jeg blander mig, men har selv fundet med google's earth trial program , det er vildt sjovt at søge kloden igennem for steder og bygninger og landsakber, Syntes bare det er flot..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Sorry jeg blander mig, men har selv fundet med google's earth trial program , det er vildt sjovt at søge kloden igennem for steder og bygninger og landsakber, Syntes bare det er flot..


    Link? er det det der, der koster penge?
    Har home (firmaet) ikke også engang lavet sådan noget?.. man kan se sit eget hus ned i gårdspladsen snart jo :)


    Jeg så faktisk hans program på DR2.. man må sige han går op i sit udstyr, og teknik.. ! ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grumme Gris


    Hvor er billedet fra Arizona? Israel?


    Hved jeg desvære ikke lige.. så jeg ikke på kortet.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • har fundet ud af det..


    Syntes da ikke mine billeder er så tydlige..


    troede da jeg kunne have zoomet helt ind på der hvor jeg bor og så se selve huset..
    Kan man ikke det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teffer
    har fundet ud af det..


    Syntes da ikke mine billeder er så tydlige..


    troede da jeg kunne have zoomet helt ind på der hvor jeg bor og så se selve huset..
    Kan man ikke det?


    Altså nu har de ikke hele jordkloden i super høj opløsning ;) Men det kommer an på hvor du bor. Hvis du bor omkring steder hvor der er noget at se eller i en stor by kan du højst sandsynligt finde noget. Der hvor der er "brune" felter er der høje detaljer. jeg har personligt fundet flodheste der bader, mennesker der vinker til flyet, flyvemaskiner, stadioner, osv osv.


    EDIT:
    Men hvis du vil se dit eget hus kan jeg anbefale http://www.kortal.dk, det virker dog kun i IE

  • Jeg ved ikke helt, hvor I vil hen med alt den Google Earth snak. Jeg har skam prøvet Google Earth, og ja, det er da et nice program. Jeg kan bare ikke se, hvad det har med topic at gøre.


    Yann Arthus Bertrand har startet et projekt, som han kalder "The World From Above".Det kan godt være, at det er hér I er stået af, for navnet kan godt give associationer til Google Earth. Forskellen er bare, at "The World From Above" er "et portræt af Jorden", dvs. en masse flotte billeder af Jorden fra luften (Læg mærke til hvilket forum vi er i), hvorimod Google Earth giver dig muligheden for at finde dit hus på et gnidret kort vha. et stykke software.


    Prøv at besøg den side jeg linkede til, så skal I nok forstå hvad med mener ;)