Super billige CD over nettet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af folp
    hvad siger i til de her priser , kan de være lovlige?


    http://www.allofmp3.com/


    You agree with the fact that you are not able to use and even to download audio and video materials from Allofmp3.com catalogue if it is in the conflict with legislation of your country. Allofmp3.com Administration is unable to control all Allofmp3.com users, therefore the users are responsible for usage of the materials represented on the Site.

  • Og dermed vil du sige at de priser ikke er lovlige i Danmark, jeg havde ikke fundet det du sendte, men billigt er det!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af folp
    Og dermed vil du sige at de priser ikke er lovlige i Danmark, jeg havde ikke fundet det du sendte, men billigt er det!


    Står når du trykker "sign in" :D


    Altid godt at læse betingelserne

  • *Hov!*


    Altså, selvom det er lovligt er der tale om et hul i lovgivningen og konsekvensen er stadig at man snyder pladeselskaberne og kunsterne for pengene, da de kun får en brøkdel af hvad de ellers ville have fået! IMO kan man ligesågodt hente mp3'er fra hvor man nu gør det henne istedet for at købe her... Konsekvensen er den samme!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lackso
    *Hov!*


    Altså, selvom det er lovligt er der tale om et hul i lovgivningen og konsekvensen er stadig at man snyder pladeselskaberne og kunsterne for pengene, da de kun får en brøkdel af hvad de ellers ville have fået! IMO kan man ligesågodt hente mp3'er fra hvor man nu gør det henne istedet for at købe her... Konsekvensen er den samme!


    Siden hvornår har det været forkert at følge reglerne til ens egen fordel, så længe man ikke overskrider? :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik


    Siden hvornår har det været forkert at følge reglerne til ens egen fordel, så længe man ikke overskrider? :roller:


    Altså... Self er der noget galt med loven, men jeg hader tanken om et samfund hvor dem omkring mig overholder lovens ord til punkt og prikke, samtidig med at lovens mening bliver krænket! Det bliver til noget grimt paragrafnusseri og jeg tager afstand fra det! Hvis du gerne vil have billig musik, så hent den selv ved at følge anvisningen her. Især denne og denne side er værd at kigge nærmere på!


    Det eneste du gør ved at købe musikken fra http://www.allofmp3.com er at smide penge ned i lommen på ejeren af sitet, og dække dig selv ind juridisk. Konsekvensen for kunstneren er det samme... Faktisk vil jeg mene værre, da jeg tror at folk er mere inklineret til at købe et album fra en kunstner de har hentet uden at betale, end at købe et album man allerede har betalt en symbolsk sum for! Hvorfor dog betale 2 gange for samme sang?


    EDIT, admin går jeg over stregen med links, så fjern dem... Men det er ligeså legalt at bruge torrent-trackere som at bruge allofmp3 pga en forældet datalovgivning, og hvis mine links skal bannes bør http://www.allofmp3.com også bannes fra dette forum!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lackso
    Altså... Self er der noget galt med loven, men jeg hader tanken om et samfund hvor dem omkring mig overholder lovens ord til punkt og prikke, samtidig med at lovens mening bliver krænket! Det bliver til noget grimt paragrafnusseri og jeg tager afstand fra det! Hvis du gerne vil have billig musik, så hent den selv ved at følge anvisningen her. Især denne og denne side er værd at kigge nærmere på!


    Det eneste du gør ved at købe musikken fra http://www.allofmp3.com er at smide penge ned i lommen på ejeren af sitet, og dække dig selv ind juridisk. Konsekvensen for kunstneren er det samme... Faktisk vil jeg mene værre, da jeg tror at folk er mere inklineret til at købe et album fra en kunstner de har hentet uden at betale, end at købe et album man allerede har betalt en symbolsk sum for! Hvorfor dog betale 2 gange for samme sang?


    EDIT, admin går jeg over stregen med links, så fjern dem... Men det er ligeså legalt at bruge torrent-trackere som at bruge allofmp3 pga en forældet datalovgivning, og hvis mine links skal bannes bør http://www.allofmp3.com også bannes fra dette forum!


    Lige præcis, og det er fint med mig. Jeg har det nu en gang sådan at når store multinationale firmaer osv kan lave små krumspring for at undgå skat, så vil jeg også have lov til at udnytte loven til at få lidt billig musik, basta.


    Og til den med kunsteren. Det er jo en lang diskussion, hvor man kan have forskellige meninger, jeg er nu en gang rimelig enig med Piratgruppen i at det langt hen af vejen ikke er så skidt igen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af folp
    hvad siger i til de her priser , kan de være lovlige?


    http://www.allofmp3.com/


    Kulturministeriet har skrevet lidt om det her:
    http://www.infokiosk.dk/sw13090.asp


    Citat fra siden:
    Det vil ofte være vanskeligt at konstatere, om de værker, som findes på de forskellige hjemmesider, er gjort tilgængelige med rettighedshavernes samtykke eller ej, og der gælder ikke en særlig undersøgelsespligt af lovligheden for dig som privatbruger. Er du imidlertid bekendt med, at de enkelte værker er lagt på nettet uden samtykke fra rettighedshaveren, er du ikke i god tro og vil efter omstændighederne kunne ifalde ansvar.



    Hvis det forholder sig sådan, at hjemmesideindehaveren har indgået aftale med rettighedshaverne om distribution af det beskyttede materiale, men der kan være tvivl om, hvilke territorier den pågældende rettighedshaver kan indgå aftale om (fx om en russisk licenshaver kan give tilladelse til salg af musikfiler fra russiske hjemmesider til danske forbrugere), da gælder der ikke en pligt for brugeren til at undersøge disse forhold nærmere. Her kan brugeren altså gå ud fra, at det er en lovlig hjemmeside.


    Så vidt jeg ved, hævder allofmp3, at al musik er lagt ud med tilladelse fra den russiske licenshaver.


    Edit:
    Jeg forstår i øvrigt ikke, hvorfor den her strid er dukket op i medierne igen. Så vidt jeg kan se, sagde både APG og Kulturministeriet nøjagtigt de samme ting for et halvt år siden, som de gør nu. Har sagen taget en ny drejning, som jeg ikke har fået øje på?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvis jeg skulle få lyst til at handle hos allofmp3.com kan jeg da godt smide 7 kr. efter kunstneren også .. Personen får jo alligevel ikke mere ud af de 150 kr. en cd koster i forretningen ..


    jaah det kunne jeg såmen også godt, hvis det endelig skulle være.


    OFF TOPIC:
    Din signatur skal da centreres igen? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvis jeg skulle få lyst til at handle hos allofmp3.com kan jeg da godt smide 7 kr. efter kunstneren også .. Personen får jo alligevel ikke mere ud af de 150 kr. en cd koster i forretningen ..


    Tja, min nabo kigger nok lidt hvis han modtager en konvolut med en 2kr i fordi du har hentet et album og vil støtte det band, hvor han spiller keyboard og synger i, direkte! Men hvis der kom tilstrækkeligt med konvolutter med 2kroner ville han sku nok være ligeglad til sidst!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lackso


    Tja, min nabo kigger nok lidt hvis han modtager en konvolut med en 2kr i fordi du har hentet et album og vil støtte det band, hvor han spiller keyboard og synger i, direkte! Men hvis der kom tilstrækkeligt med konvolutter med 2kroner ville han sku nok være ligeglad til sidst!


    Det ændrer jo ikke ved, at kunstnerne ikke får mere ud af det .. Jeg vil meget gerne støtte de kunstnere jeg mener gør et godt stykke arbejde, men vil ikke støtte de grådige pladeselskaber ..


    Hvis der i det hele taget er et faldende cd-salg, er det jo pga. priserne ..

  • Tja, jeg ved virkelig ikke... Det er bare alt for nemt at sige "jeg vil hellere støtte kunstnerne direkte" og "jeg gider ikke de grådige pladeselskaber" mens der i baggrunden høres "det er deres egen skyld cd-salget falder", fordi på den måde retfærdiggør man sig selv selvom man (det gælder ihvertfald for mig personligt) aldrig får overført penge til kunstneren der har lavet den sang mar lige har downloadet!


    Men jo, du har ret i at de ikke får særligt meget af de 150kr som en CD koster idag! Jeg tror bare at udover de penge som ryger direkte ned i lommen på de "rige" i pladeselskaberne, så bliver mange penge altså også investeret i projekter som ikke ville være blevet til noget uden pladeselskabernes penge!


    EDIT: Jeg er ikke hellig selv, skal jeg lige indskyde! Hvis APG kom og fjernede mine HD's ville jeg nok få en fin lille bøde... Men jeg køber også musik i pladeforretningerne!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vigilant
    heh oki.. Men deres nye singel er SUPER nice! Og jeg er vild med deres sidste album, som kom i 2000 :boxed: Så jeg glæder mig skam..


    Mvh Mads :T


    Ja jeg kan også godt lide deres første album, det var kanont - Har det da også selv. Men det nye minder slet ikke om det gamle IMO. Hvilke numre er det der er på singlen? der er et par der er gode nok...resten er bare bras ;( havde pæne forventninger...