Fælles antenne/kabel - telefon og Internet

• Sidder og regner og dividere på hvad jeg skal vælge.

Flytter snart til nyt hus, og skal i denne sammenhæng have hele svineriet med :D

Sidder og vurdere om det er parabol kontra fællesantennen.

Fællesantennen koster 7000 kr at få lagt ind, og så kommer diverse selvfølgelig.

Parabolen kender jeg nada til.

Dertil skal jeg have Internettet. Her er kravet min. 1024/128.

Sidst men ikke mindst tlf. Vores "snakke" forbrug er minimalt, så ved ikke om TDC er vejen frem?

Kan nogen guide gennem den irriterende jungle, og evt finde lidt samlet tilbud/pakker

Spørg hvis noget mangler.

• Lige mht. telefon, kan jeg ikk se nogen grund til at anskaffe sig fastnet-telefon, hvis jeg snakke-forbrug er minimalt.
    Vi har internet over kabel-tv'et.
    Det virker mere end bare optimalt, vi har aldrig haft problemer med det i hvert fald, og det up-, og downloader hurtigere end hvad vi betaler for.

Hvis det er vejen frem, er det jo kabel-TV du skal ha. ;) . Vi har selv haft parabol, men er godt nok gladere for kabel-TV'et.. Men men.. selvfølgelig kan man ikk modtage digitalt over kabel-TV, hvilket da er lidt ærgeligt.

(Det skal lige siges at det er nogle år siden vi har haft parabol, så der er nok sket lidt siden sidst)

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Tak for inlæg :D

Går udfra kabel og fællesantennen er det samme (dumt spørgsmål)

Har tjekket deres udbud på net, og ser udtil det nærmeste jeg kommer det jeg søger, er 1024/256

Så mangler jeg bare tlf

• Jeg støtter også Urbananens forslag.
    Glem fastnettelefonen, det er ik andet end gebyrer, når man kun har minimal snak.
    Bestil kabeltv - Det er vejen frem.
    Parabol er for besværligt, og grimt at se på, og så er det pisse træls med alle de forskellige kodningsformer der er.

Du kan altid ringe til fastnettelefoner fra via ADSL med det program jeg har anvist her

Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Jeg støtter også Urbananens forslag.
    Glem fastnettelefonen, det er ik andet end gebyrer, når man kun har minimal snak.
    Bestil kabeltv - Det er vejen frem.
    Parabol er for besværligt, og grimt at se på, og så er det pisse træls med alle de forskellige kodningsformer der er.

Du kan altid ringe til fastnettelefoner fra via ADSL med det program jeg har anvist her

Kræver vel dem man ringer til at det samme

Oprindeligt indlæg af freehelp

Nej, man kan sagtens ringe fra et program på com'N, til en fastnet-telefon, eller mobil for den sags skyld.

Og ja, kabel, og fællesantenne er det samme

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Næh, det er jo ikke Skype, jeg snakker om. Jeg snakker om et program du installerer på din pc. Hvis du ik registrerer dig, kan du ringe gratis til fastnettelefoner i bl.a. Danmark m.fl. fra din PC. Hvis du registrerer dig, kan du ringe unlimited free Det eneste modtageren så skal have, er selvf den fastnettelefon og ikke andet. Virker fortrinligt. Har brugt det i over en uge nu, og det virker fint, hvis man kan leve med ca. 275-500ms delay.

EDIT: urbananen var lidt hurtigere :D

• nu må jeg lige høre... fordi jeg har fællesantenne.. og i vores fælles antenne for vi både TV, og Internet.. og IP-Telefoni hvis vi vil betale lidt...

men er fællesantenne ikke noget de laver for at få flere ting på 1 linie ?? i en Kommune...

Næh, det er jo ikke Skype, jeg snakker om. Jeg snakker om et program du installerer på din pc. Hvis du ik registrerer dig, kan du ringe gratis til fastnettelefoner i bl.a. Danmark m.fl. fra din PC. Hvis du registrerer dig, kan du ringe unlimited free Det eneste modtageren så skal have, er selvf den fastnettelefon og ikke andet. Virker fortrinligt. Har brugt det i over en uge nu, og det virker fint, hvis man kan leve med ca. 275-500ms delay.

Sammensat mener du:

Jeg henter programmer ned og registrere mig. Jeg kan så med mic og hørebøffer ringe fra min PC og til andre hvor jeg nu vil i dk UDEN de har andet end den alm tlf??

Det eneste minus her må så være at jeg skal sidde ved min maskine når jeg vil ringe :(

• Hvad med at få en parabol. Viasat kører vist tilbud for tiden. Umiddelbart synes jeg 7k for at få lagt kabel ind er ret meget. Men måske det kan betale sig i det lange løb.

Af inet kan du undersøge om du kan få Cybercity der hvor du flytter hen. Hos dem kræver de ikke at du skal ha fastnet telefon. Alternativt hvis du vælger og få lagt kabel ind, så få det derigennem.

Du kan vælge et produkt fra CC som er med ip tlf. Hvor du for et beløb kan telefonere alt det du vil til andre fastnet telefoner. Alternativt kan du vælge en ip telefoni udbyder selv og flytte dit evt. nuværende fastnet nr. med.

• Sidder bare og tænker på nu.

Jeg giver pt 369 for 1024/128 og så kommer abb for tlf via TDC. Dette mene rjeg da er alt for dyrt.

Kan via kabel for 1024/256 for 299

Sidder bare og tænker på nu.

Jeg giver pt 369 for 1024/128 og så kommer abb for tlf via TDC. Dette mene rjeg da er alt for dyrt.

jamen der hvor du flytter hen har de fælles antenne.. check så lige om i ikke få både Internet og Tv i en pakke.. eller til særlige priser..

Oprindeligt indlæg af Firedog

jamen der hvor du flytter hen har de fælles antenne.. check så lige om i ikke få både Internet og Tv i en pakke.. eller til særlige priser..

Det ligger i vejen ja, men koster som sagt 7000 og så skal man selv grave

Undskyld for offtopic.. men hvad hedder det program?

Jeg har også internet over fællesantenne, som fungerer fortræffeligt :)

ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

• Ja, det er fuldstændig korrekt. Lidt omstændigt, men smart og billigt. Det er vel kun, til at man kan få programmet til en Ipaq eller lignende !!

Sidder bare og tænker på nu.

Ja men hvis du kan få CC så slipper du for at ha noget og gøre med TDC, så kan du oprette en ip telefon evt. og få billig telefoni oven i hatten.