hvad er det nu NTSC - PAL betyder når man snakker om Playstation er det ikke noget med at PAL er Europa og NTSC er Usa ??

Pal - Ntsc
-
-
-
Synes også det er så herre irriterende når man får fat i et PSX spil som er NTSC.
Tog mig 4 dage at lave backup af alle mine PSX spil, håber jeg ikke, jeg skal igen. Mine venner kiggede lige en ekstra gang da jeg havde brugt over halvdelen af de der 100 pack med cd'er. Inkl. nogle få pc-spil.
-
Synes jeg har hørt at man kan lave PSX spil som er NTSC om til PAL? Eller er det bare mig?
-
Øh, de fleste fjernsyn kan da både vise NTSC og PAL spil?
-
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Øh, de fleste fjernsyn kan da både vise NTSC og PAL spil?Det vil jeg nu også mene. Det er vist playstationen der ikke kan tage NTSC uden chip. Ret mig hvis jeg er galt på den.
-
Oprindeligt indlæg af hellboy
Det vil jeg nu også mene. Det er vist playstationen der ikke kan tage NTSC uden chip. Ret mig hvis jeg er galt på den.
det er rigtigt..
NTSC skal du bruge en chip i din playstation eller andre spille maskiner..
Du kan ellers bruge en cd, som kan læse NTSC og Japanske spil.. hedder vist nok Freeloader..så sætter du den disk i så loader den og så sætter du din spille disk i som er ntsc eller japansk, så kan du spille uden problemer.. og så har du ikke ødelagt garenti på konsollen
-
Nu er det jo også forholdsvis sjældent at du kan finde en playstation hvor garantien stadig er der, hvis vi dog stadig snakker om den første.
Det lyder spændene, med den der freeloader, vil jeg lige kigge nærmere på.
-
jaja nu mente jeg bare playstation i alt.. hejhe 1 eller 2..
hehe http://www.konsolforum.dk tror jeg den hedder spørg der om konsol problemer.