Lidt mere liv i billeder

  • Jeg går ofte og tager nogle billeder som jeg syntes godt kunne bruge et pift. Lidt farve, lidt lys, lidt af hvert, og jeg ville da gerne vide hvordan man gør det. Så håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd.


    Jeg har Adobe Photoshop Elements hvis det kan bruges?


    http://img301.imageshack.us/my.php?image=dsc001843iw.jpg
    Kunne godt tænke mig at gøre baggrunden lidt skarpere, eleminere lidt af det dis der er i horisonten.


    http://img63.imageshack.us/my.php?image=dsc014264rd.jpg
    Give den noget mere lys og gøre billedet lidt mere livligt.


    http://img114.imageshack.us/my.php?image=dsc007419ao.jpg
    Meget mørk ik?


    Håber i kan hjælpe mig :D

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

    Rettet 2 gange, sidst af Martin_R ().

  • Generelt så er dine billeder en anelse uskarpe ! Hvilket kamera bruger du ?


    Billede 1 er okay som det er - på nær det er en anelse uskarpt. Er der ikke noget i Elements der hedder filtre -> sharpen ?


    Billede 2 er rimelig skævt (horisontalt) det skal rettes IMO og som 1 uskarp.


    Billede 3 også uskarp men ellers okay med det lidt mørke i forgrunden.

  • Fine bilelder :) Sys ikke de er uskarpe som bentzin siger dog (har du husket at klikke på dem når du er inde i imageshack? den tilpasser bileldet til din skærm jo)


    men billederne mangler ikk farve efter min meing. det er feriebilleder og de viser det de skal. dejligt varmt hotel, fint vejr, go udsigt osv osv

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Lidt for meget rødligt skær imo. Men gode forsøg.


    hvad ville du så forbedre? giv gerne eksempler

  • 1:


    Øg kontrast
    Clon kran væk i venstre side af billedet
    Beskær væggen væk i højre side
    Lidt USM for at give det sidste
    Måske dæmpe blomster i forgrund lidt de stjæler meget opmærksomhed.


    2:


    Ret horisont billedet tipper for meget
    Fix WB så væggene bliver helt vide
    Beskær lidt i venstre side for at få planten i bunden væk
    øg contrast lille smule
    lidt usm


    3:


    Lidt mere contrast
    Gør træerne helt til skygger
    flyt båden så den kommer i det gyldnesnit
    i venstre side ved træt og huset ser det lidt mystisk ud med det lille hul imellem træ og hus clone eller beskær



    Kontrat vil give lidt til alle billeder og måske tage noget af disen på 1. Brug curves til at rette den med brightness & contrast i PS er en skod funktion ud til højre med den :))

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Vil nu give bentzin ret syntes også farver er gået over gevin i de billeder som mercie har lavet.


    Den med pool er for rød


    Den med udsigt er for gul


    Den med vandet er for blå

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • First off, bruger et Sony Cybershot DSC-S70 til de billeder der er taget der. Har så senere hen anskaffet mig et Cannon Coolpix 8400.
    Jeg bruger det også arbejdsmæssingt. Arbejder som ejendomsmægler og derfor tager jeg en del billeder af huse og det er ikke altid de er lige gode når man sidder og ser dem på skærmen. Derfor kan det være guld værd at rette lidt på farver og skarphed.


    Men mange tak for forslag og billeder :)
    Mercie, tak fordi du gav dig tid, men, som de andre, så ser de også lidt overdrevet ud. Dog ser nr.1 meget godt ud.


    _WHAT_
    Lyder proff, dog er jeg ikke proff, jeg ved ikke hvor de ting ligger i ps. Har du en tutorial til det måske?
    USM, WB??? Hvad er det lige det betyder ;)

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo


  • Et Canon Coolpix ????? Har jeg aldrig hørt om !


    Har lige prøvet at lege lidt med dit poolbillede har fået lidt autolevel adjust + lidt kontrast og lys. Har så rettet det horisontalt med HumanSoft PhotoFixLens 2.


    Har ikke lige tid til at uploade det, så dette er et reduceret eksempel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    hvad ville du så forbedre? giv gerne eksempler


    Undskyld men hvorfor blander du dig ? :boxed: Det er jo ikke dine billeder. :roller: Men nok forventet. Det er jo i dine øjne ikke tilladt at kritisere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Undskyld men hvorfor blander du dig ? :boxed: Det er jo ikke dine billeder. :roller: Men nok forventet. Det er jo i dine øjne ikke tilladt at kritisere.


    Det er jo altid nemmere at kritisere, i stedet for at vise hvordan det skal se ud .. Det er vel også hvad Wraper mener - i hvert fald sådan jeg opfatter det .. ;)


    Mht. det eksempel du har vedhæftet, så er det vel ikke meningen der skal være de der "forskydninger" i siderne?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det er jo altid nemmere at kritisere, i stedet for at vise hvordan det skal se ud .. Det er vel også hvad Wraper mener - i hvert fald sådan jeg opfatter det .. ;)


    Mht. det eksempel du har vedhæftet, så er det vel ikke meningen der skal være de der "forskydninger" i siderne?


    Hvad han mener, er jeg sådan set bedøvende ligeglad med. Han kommer jo ikke selv med noget andet end disse sædvanlige indlæg. :roller:


    Ang. forskydningerne så er de jo reduceret og må indrømme at det burde være klippet fra. Men nu er det også mere for at vise den at det er lige og at det med lidt kontrast og lys , kan blive bedre.

  • Mener vist et Nikon og ikke Canon camera, hehe :9
    Review af det her:
    http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/nikon8400.html



    Bentzin, jeg er da glad for dine kommentarer, men hold venligst dine sure opstød for dig selv tak!

    Quote

    Undskyld men hvorfor blander du dig ? Boxed Det er jo ikke dine billeder. Roller Men nok forventet. Det er jo i dine øjne ikke tilladt at kritisere.


    Billedet ser fint ud, bare lidt svært at se med den kvalitet

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

  • USM kan gøre billedet mere skarpt.


    Du finder det under: Filter > Sharpen > Unsharp Mask


    Pas på ikke at give den for meget da dit billede så kan blive temmelig grynet.


    WB = White Balance styrer farverne i dit billede.


    Når du nu bruger PS og ikke på så højt neavue så vælg image > adjustments > auto levels


    Det vil nok hjælpe en del på det.


    Ellers prøv og lav en søgning på google omkring de enkelte ting der er tonsvis af tuts derude :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Lyset ude fra er så kraftigt så du ikke kan gøre noget ved det i billedebehandling. Der er du nød til at passe mere på når du tager selve billedet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • No offense, men tag lige et kig på den ene palme til højre.. Den er helt sort ift. de andre.. :boxed:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Tænkte nok det var et Nikon. ;)


    Jo det skal jeg nok - men det er ikke første gang den slags kommentarer, kommer til mine indlæg. Men skal nok la' vær' med at forsætte - Sorry.


    Ved godt, at det er svært at se det på et reduceret billde, men havde ikke lige tid til at få lagt det op på min hjemmeside. Det var også mest for, at vise effekten af den lige horisontale justering.

  • Bentzin - Er egentlig også fløjtende ligeglad med havd du mener og skriver. Sjovt nok, er jeg abre ikk den enste der tanker som jeg gør!


    Jeg sys bare altid du siger noget der er galt med billeder, men går det på dine egne så er det ikk ok.


    my 2 cents!


    /out