Fra fornuftigt til ringe oc efter skift til tft

• Jeg har i dag fået min nye skærm, en LG 1980Q, og nu er min pc blevet noget underlig.
    Før jeg skiftede kørte jeg 10,5 x 245 klippestabilt, men nu vil den ikke over 220fsb uanset hvad jeg gør, (den vil gerne 11 x 220)!
    Er der nogen som har oplevet noget lignende eller bare har en idé om hvad der kan være galt?

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Er der virkelig ingen som kan komme med en idé til hvad der er galt???
    ...ved ikke om det har nogen betydning at jeg bruger DVI :boxed:

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Trækker du strøm fra PSU til skærm? Er det eneste jeg kan se have nogen indflydelse...

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
    Trækker du strøm fra PSU til skærm? Er det eneste jeg kan se have nogen indflydelse...

Nope, og med den psu, kan jeg ikke forestille mig at det skulle være strømmen som er problemet.

• tjek dine spændinger.. i everest home edition eller speedfan.. speedfan er nemmest bar google det

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Jeg tvivler på det er skærmen som skaber problemet...
    ..det er bare underligt at det er kommet samme dag som jeg satte den nye skærm til :boxed:
    ..men jeg har fået en grim mistanke om mit mobo er deffekt.
    Den vil ikke "holde" et oc...
    lidt i samme stil som det jeg skrev her .
    Den gang hjalp det at geninstallere bios, hvilket jeg os har prøvet denne gang, men uden held.
    Jeg har os prøvet med den nye bios som kom d. 26/8, stadig uden at det hjælper.
    Den har sågar os problemer med at køre stock-speed.
    Når jeg f.eks. har haft sat den til at køre 10,5x220 "vælger" den så kun at køre fsb216... X(
    ..når så¨jeg prøver at sætte den til 11x200, (som er stock-speed), prøver den så at køre 11x216 og cracher lige så snart den kommer ind win, da jeg os har fjernet divideren for at udnytte mine ram!! :finger:
    ...men jeg må prøve at teste den fra A-Z i weekenden...får desværre ikke tid før!