Hey er tr xp-120 kølepasta godt nok eller er der forskel på det og as5 fx.

Er Tr medfølgende kølepasta godt nok!!!
-
-
Oprindeligt indlæg af hot_fifty
Hey er tr xp-120 kølepasta godt nok eller er der forskel på det og as5 fx.
Tvivler på det er noget værd. Skal montere min i dag, og har da tænkt mig at bruge AS5... -
ok.. har hørt fragman eller var det mr. flashbang der brugte det.. vidste sig at være fint nok
-
Arctic Silver 5 har sænket min egen load-temp med ca 3-4C. Har ikke brugt det andet kølepasta, men brugte før noget "Wärmeleitpaste" lavet i Tyskland (vist noget noname - kostede kun kr 19.5...). Noget værre griseri at rense af. Brugte Acetone og Isopropylalkohol 99% fra Matas til varmeaflederen (Acetone først - god idé at sørge for at den tørrer inden brugen af Isopropylalkohol, da der ellers kan være risiko for en uheldig kemisk reaktion iflg Materialisten ;)). Isopropylalkoholen var nok til CPU'en alene.
Instrukser til AS5 -
well brugte mit til min winny og min 3700+ SD der får godt med volt...og den ligger på 38-40c under full load 24/7....så det er ganske fint....det størkner heller ikke, men man skal passe på soklen når man tager den af igen da det nærmest er som trælim..selv efter 6 mdr...der opstår noget der ligner et vakum når man har haft det sat på, så den skal stille lirkes af...
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
well brugte mit til min winny og min 3700+ SD der får godt med volt...og den ligger på 38-40c under full load 24/7....så det er ganske fint....det størkner heller ikke, men man skal passe på soklen når man tager den af igen da det nærmest er som trælim..selv efter 6 mdr...der opstår noget der ligner et vakum når man har haft det sat på, så den skal stille lirkes af...Er det AS5 du snakker om eller det medfølgende?
-
Tr pasta.
-
AS5 gør det samme med at nærmest lime cpuén og køleren sammen.
derfor skal man helst lige lirke den løs før man piller køleren af.
her er intel socket 775 en stor fordel
-
Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
AS5 gør det samme med at nærmest lime cpuén og køleren sammen.derfor skal man helst lige lirke den løs før man piller køleren af.
her er intel socket 775 en stor fordel
Hvad er forskellen på en 775 og en 939?
-
Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
Hvad er forskellen på en 775 og en 939?
Socket 775 (Socket T) er Intel nye socket.. Socket 939 er AMD's "nye" socket..
Der er ingen pins på 775 cpu'en, de er på bundkortet i stedet for.. En masse små pins går op og rør selve CPU'en. Et meget smart system, som man dog nemt kan ødelægge hvis man ikke passer på.. -
jamen det gør det da ikke nemmere at få køleren af hvis pastaen er blevet til "lim" ??
-
Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
jamen det gør det da ikke nemmere at få køleren af hvis pastaen er blevet til "lim" ??Jo, for du kan jo ikke hive cpu'en med op..
-
I 775 bliver cpuen låst fa´st af en ramme der går over
cpuen dvs det er umulig at hive cpuén med op. -
oh... på den måde