Nyt Trafik->klippekort d. 1 Sep.

  • Nu har jeg haft pappet i lidt over 2 år og vil gerne dele lidt ud af mine erfaringer.


    I starten da jeg kørte i min mors golf 2 fra 91(90HK) gik det bare over stok og sten gerne en 130-140-150-160 på en 110km/t motorvej. For man ER sq uovervindelig.
    Følte at jeg kørte bedre end de fleste andre og jeg var et naturtalent til at håndtere en bil.


    Jeg er blevet meget meget klogere, efter jeg er flyttet ned til Spanien har jeg opdaget at jeg er en habil billlist, men bestemt ikke guden og man KAN sq ikke manøvre en bil som i NFSU. Håndbremse vendinger ved halvhøj hastighed og hårde opbremsninger fra 100 til 0 TAGER tid og alt det andet pis man "kan" kan man sq ikke. Kun film, spil og professionelle kan det pis.


    I dag kører jeg pænt, dog stadig hurtigt (Hvis strækningen tillader det) og jeg er langt mere opmærksom på billister foran, bagfra oig fra siden.
    Når jeg er i DK overhaler rjeg ca. 90% af alle biler hvis jeg kører 120(på en 110 strækning) og det betyder jo de fleste overholder hastigheden lige der. Desuden syntes folk kører meget pænt og regelrettet i Dk. Nærmest søvndyssende. :rolleyes:


    Så forleden 2 personer der lå døde på vejbanen pga. de gik over en fodgænger overgang og en billist ikke lige så dem. Personerne fra bilen stod og græd, den dræbte dame havde et tæppe over sig og manden blev flyttet ud til siden. Ikke noget kønt syn.


    Håber nogle af i unge prøver at tænke over hvad i laver.
    Prøv at se nogle billeder af påkørte, prøv at lave en meget hård nedbremsning og se hvor hurtigt i kan komme ned på 0. Tænk jer om for fanden!


    PS. Skal siges jeg endnu ikke har været indvolveret i nogen ulykker, men mange bekendte har, nogle mere heldige end andre.


    Så gutter, please, tænk over hvad i gør.

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

  • nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem.


    Synes nok lige de nye regeler er lidt for stramme.


    Du får et klip, hvis du:


    * Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    Det ok!


    * Kører med for kort afstand til forankørende
    Hva er for kort afstand?


    * Kører ulovligt i nødsporet
    Ligeglad med folk der ligger ½vejs død på motorvejen

    * Ikke spænder børn under 15 år fast i bilen
    Synes det er familiens problem


    * Kører over for rødt
    Der mister man kortet med det samme.


    * Overtræder reglerne om vigepligt
    Synes der skulle laves ubetinget vigepligt overalt, da tyskerne ikke kender højrevigepligt


    * Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
    Mister et klip


    * Overskrider spærrelinier ved overhaling
    Mister et klip


    * Øger hastigheden, når du bliver overhalet
    Synes den er lidt for grov


    * Overhaler ved et fodgængerfelt
    De skulle næste prøve at køre en ned, så tror jeg de sladre til familie og venner om hvor grimt det er at leve det


    * Kører mod færdselsretningen
    Miste kortet


    * Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
    Miste kortet


    * Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre trafikanter
    Skulle få betinget frakendelse


    * Kører venstre om helleanlæg
    Burde næsten være umuligt at gøre det


    * Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej
    De skal bare gøre det lukket vej, synes jeg det er OK, eller et klip


    * Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
    Der leger man bare med livet :rolleyes:


    * Ikke sørger for at, passager ml. 8 og 15 år anvender styrthjelm på motorcyke
    Det ok!


    Men de vil jo have os til at tage den offenlige trafik(bus og tog). Men folk har snart ikke råd til bil, da benzinen er så F*CKING dyr, så lige 10kr på liter 95 blyfri benzin, så tror det kommer af sig selv, da biler sluger mere brændstof desto større fart, men hva hjælper det så at busserne bliver ved med at hæve priserne, hvor dælen er vi så henne?

  • hvad for kort afstand er = alt under 3 sekunder fra den bil foran din
    holder selv det meste af tiden mindst 4 sek afstand,dog helst 5 sek
    men så kommer der bare en idiot og moser sig ind :crazyeyes:
    men ikke hvis der køres flabet over for en kolega der vil lege så er der tiltider kun et ½ sek :pokey:
    forsatan vi skulle have en røvfuld med et spanskrør nogle gange sådan som der bliver kørt :rolleyes:
    men det sker kun om natten på de store veje med lille bebygelse og helst uden for byen
    har også kommet til at køre fra Kolding til Åalborg og til Kolding igen på motorvej. 3 timer :oops:
    men hvor var det fedt at vække en lastbil chauffør eller mange der sidder og sover når de køre lastbil
    for man bliver sgu vågen og bange på samme tid 8o ,når en idiot i en mercedes kommer forbi med over 200+ km/t..det giver et stort ryk i lastbilen når de kommer forbi...
    til det med de skide klip så er det fint med mig
    det skulle være gjort for længe siden


    og så lige en til de nye bilister
    Hold afstand
    paker med omtanke,det kunne jo ske der kom en bus eller en lastbil der skulle forbi og de skal bruge meget plads
    hold gerne en ½ meter bag en stop linie,der kunne jo komme en bus eller en lastbil
    ved vejkryds og udkørsel fra sideveje og ind/udkørsler,vær vågen når der køres frem/ud,men kom af sted,giv gas op til max hastigheds grænse eller forhold
    køb håndfri til mobilen,sms`r besvares når man har pakeret bilen,ikke når man holder stille i et lys/vejkryds,for der er jo flere der gerne vil med over,
    og til pigerne/damerne så kan ungen godt vente med opmærksomhed til i kommer hjem

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().

  • Jeg synes det er fedt der bliver gjort noget ved det , for der er mange som kører ad h...... til. Jeg vil nu ikke sige jeg er en perfekt billist for alle begår fejl , men der er dem som ikke tænker på andre og sætter andres liv på spil.


  • De mener jo, at selvom man bruger håndfri til mobilen, er ens reaktionsevne stærkt nedsat alligevel ..


    Og det er ikke kun kvinder der gi'r børnene opmærksomhed under kørslen .. Jeg var for et par år siden nær blevet smadret af en mandlig billist der liiige skulle "lege" med sin datter under kørslen .. Resultat: han kørte over for rødt ..


    Husk på kvinder rent faktisk kører bedre .. ;)

  • Og så lidt om hvor "gode" folk er til kontrollerende køreprøver .. :D


    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307447



    Om et par år, vil der da snart ikke være flere billister tilbage i DK .. *G*




    Edit: Carsten .. Vi kører bare ikke med hovedet under armen .. Det har mange gange intet med forsigtig kørsel at gøre .. Med mindre du altså betragter spirituskørsel og manglende sikkerhedssele som noget der har med forsigtighed at gøre ..


    http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=307376