Skal du bruge Tøris?

  • Hvis du/i har tænkt jer at lege med tøris så kan i få det igennem mig her i Køge. Jeg kan også bringe det ud i en radius af 80 km fra Køge. Dertil kommer der et kørsels bidrag.


    Jeg finder en pris der er passende for den mængde du skal have.


    Tørien bliver produceret i piller, i størelserne 1,7 mm, 3 mm samt 10 & 16 mm. Tøris pillerne har en temperatur på -79 grader celcius.


    Skriv en PM eller i denne tråd.

  • Hva prisklasse drejer det sig om?? - Og hvor længe kan det opbevares ? :)


    Mvh. 12k

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Hva prisklasse drejer det sig om?? - Og hvor længe kan det opbevares ? :)


    Mvh. 12k


    Det holder egentlig ret godt i en flamingokasse - en uge måske hvis man har 30 kg?

  • 10kilo/100kr. Da jeg skal køre efter det. Men 10 kilo Tøris er også en del :)


    Men vi snakker da lige sammen det - Jeg er til at handle med, jeg agter ikke at tjene andet end til benzinen frem og tilbage. Det er kun for at give de som brænder for at prøve det en chance for at prøve det. :)


    Når du/i henter det, eller jeg kommer med det - Får du lige en hurtig gennemgang af sikkerheden mht. brugen af dette materiale.

  • Top nice... Det kan da være jeg lige skal finde på noget... så kan det være min gamle clawhammer lige skal overclockes lidt...


    Kan man få noget væske der kan køles ned med det, og så køre det igennem et lettere modificeret vand system... der skal jo nok en anden type pumpe til... alkohol hvornår bliver det fast? og hvad med:
    - forskellige typer olie?
    - noget gele måske?
    - diesel, benzin, metanol?


    Nu sidder jeg sq og får nogle idéer, men SOWS 3 skal lige være færdig først...

  • Kiolex - Du skal først og fremmest have fremstillet nogle slanger som ikke stivner ved -80 ;)


    Vi bruger Acetone til at overføre kulden fra tørisen til kobberet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Kiolex - Du skal først og fremmest have fremstillet nogle slanger som ikke stivner ved -80 ;)


    Vi bruger Acetone til at overføre kulden fra tørisen til kobberet.


    Hmmmm, nu er det altså Kio Liex og ikke kiolex... hehehe, men det går nok...


    Jeg har en nem løsning på slange problemet... Lav det hele i kobber rør... flere problemer???
    Og vil man kunne bruge acetone?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kio_liex


    Hmmmm, nu er det altså Kio Liex og ikke kiolex... hehehe, men det går nok...


    Jeg har en nem løsning på slange problemet... Lav det hele i kobber rør... flere problemer???
    Og vil man kunne bruge acetone?


    Jeg tror problemet kommer til at ligge i at tørisen jo overføre sin efekt/kuldre til acetonen, men det er ikke noget den lige gør, når acetonen er kommet ned i temperatur tager det tid før tørisen opløses i acetonen, det er lidt svært at forklare, men tror desvære ikke det kan lade sig gøre.


    Har dog en lille ide i hovedt som måske men også kun måske kunne lade sig gøre, skriv til mig over msn, på jacobfjensen@gmail.com


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Undskyld Kio Liex - Jeg bliver selv negativ når folk ikke staver tingene ordenligt :O


    Ja det kan sagtens lade sig gøre med kobberrør, men hvad så med isolering af samlingerne og kølehovederne. Samtidig med at du skal fylde tøris på systemet hele tiden.


    Det er en ikke holdbar løsning. Ellers skal du have et lukket system af en slags væske der kan holde sig flydende ved -80 ( acetone f.eks) også lade en af kobberrørne gå igennem et kar med Tøris og acetone. Sådan så det åbne kar køler det lukkede system.

  • Jeg vil gerne stille et spørgsmål - hvis dette ikke passer ind i tråden, bedes det slettes af en admin!


    Jackob, hvordan kan det være, at i altid bruger tøris og ikke flydende kvælstof? Snakkede nemlig med nogle studerende, som mente de kunne skaffe det tl 5 kr. pr. L (Dog minimumsbestilling på 240L)...
    Dette er da koldere (-196), så hvad er problemet ved at bruge dette stof?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • så vidt jeg ved er flydene kvælstof nornalt rigtig dyrt, derfor ka det ikke betale sig, men hvis du kan skaffe det billigt er det jo godt nok

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg vil gerne stille et spørgsmål - hvis dette ikke passer ind i tråden, bedes det slettes af en admin!


    Jackob, hvordan kan det være, at i altid bruger tøris og ikke flydende kvælstof? Snakkede nemlig med nogle studerende, som mente de kunne skaffe det tl 5 kr. pr. L (Dog minimumsbestilling på 240L)...
    Dette er da koldere (-196), så hvad er problemet ved at bruge dette stof?


    Det er vist noget med at CPU'er ikke virker optimalt når det bliver koldere end -120-130 grader mener jeg det er... og så skulle det være temlig dårligt til at optage varmen, hvis man kan sige det...


    Men der er sikkert en der kan svare bedre på det...

  • før man begynder at 'lege' med flyende kvælstof. er det nok en god ide at vide hvordan man skal håndtere det :) en lille fejl kan have store konsekvenser. det er jo trodsalt -196c :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    det er spass og hælde lidt tøris i en kop kaffe :))


    Jep, eller i saftevand.. Ser funky ud.. Ligner lidt en slags trylledrik eller sådan..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg vil gerne stille et spørgsmål - hvis dette ikke passer ind i tråden, bedes det slettes af en admin!


    Jackob, hvordan kan det være, at i altid bruger tøris og ikke flydende kvælstof? Snakkede nemlig med nogle studerende, som mente de kunne skaffe det tl 5 kr. pr. L (Dog minimumsbestilling på 240L)...
    Dette er da koldere (-196), så hvad er problemet ved at bruge dette stof?


    Det ville ihvertfald ikke være godt på FX-57 da den ikke kan lide så voldsomme temperaturer. så stopper hukommelsescontrolleren med at virke så godt.
    Han har da nævt noget med noget kvælstof når der kommer en Dothan :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Jep, eller i saftevand.. Ser funky ud.. Ligner lidt en slags trylledrik eller sådan..


    hehe ja præcis.. ser ret funky ud ja.. :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    hehe ja præcis.. ser ret funky ud ja.. :crazyeyes:


    eller i en flaske med lidt vand og et låg.
    Ser ret funky ud først. så er det helt hvidt. så bliver flasken større. og så er man glad for at man stod lidt væk :))