Hjælp til køb af ram!

  • jeg skal have følg:
    DFI Lanparty NF4
    XP 64 3700+
    men jeg mangler noget ram..
    det skal være:


    1. 2Gb i 2 eller 4 muduler
    2. så billig som muligt
    3. så hurtig så muligt
    4. så lavt cas som muligt



  • De 4 ting hænger jo ikke helt sammen.... Hvis du vil have ydelse så koster det lidt.... Hvad er max prisen som du vil give for ram??? Hvis du kommer med den er det lidt nemmere at hjælpe dig... :D

  • BH-5 eller BH-6 når du har et dfi bundkort..


    stramme timmings ved rimelige hastigheder... fx. 250 fsb 2-2-2-5 ved at smide nogle volt på dem..


    fx. kingston HyperX brugt BH-5... er rimelig billige...


    ellers er der jo G skill 2 x 512 mb for lidt over 1400 kr...

  • altså det er lidt hvordan man har det.
    2x 1gb er som regel dårlige timings og medium hastigheder.
    4x 512 er som man kender det, ud over at man clocker lidt ringere og er nødt til at sætte 2T, hvilket rammer ret hårdt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af J@ckel
    mit problem ligger lidt i at jeg spiller meget BF2 og har læst flere steder at 2gb ram afhjælper den lange load tid.. derfor 2 gb ram ellers have 1 gb været fin..


    Ja det er ikke for sjov det hedder Battlefield 2gb :))
    jeg ville nok måske købe nogle 1gb-stænger så. bryder mig slet ikke om 2t.

  • er enig. 4 stænger duer ikke......


    Corsair har nogle ganske gode pc3200 1gb stænger der kan følge med til lidt oc....dog ikke meget samt lidt lavere cl end opgivet.....snup 2 af dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    er enig. 4 stænger duer ikke......


    Corsair har nogle ganske gode pc3200 1gb stænger der kan følge med til lidt oc....dog ikke meget samt lidt lavere cl end opgivet.....snup 2 af dem.


    Eller Patriot eller Mushkin på samme chips. 2-3-2-6 ved 200 så vidt jeg husker.