Vandkøling for nybegynder

• Jeg vil så lige sige at du ikke behøver at smide vand på dit gfx kort og MB... hvis du ikke skal OC det VILDT er det slet ikke nødvendigt, og jeg gætter på du ikke skal ov vildt da det er Asetek du går efter ;)

Hvis du smider på GFX kort og MB tager det en del af Flowet i systemet og det er træls jo, for så bliver cpu'en ikke kølet ordenlig ned.

Vis jeg var dig ville jeg heller købe nogle ordenligt fra start af :) men det bliver jo så også lidt dyre, men du får meget beder ydelse hvis du købe "dele" for sig og selv samler det. plus jeg mener at Asetek systemet køre "kun" på 10mm slanger, jeg køre selv med 12mm slanger og jo støre slanger jo mere vand kommer der rundt og det er jo beder :)

men det hele kommer jo and på Pengene til sidst.

Men jeg syntes ikke du gehøves at købe til gfx kort og mb.. det er slet ikke nødvendigt, jeg ahr oc'et min pc ret godt og jeg har kun på cpu, resten er standart.

Oprindeligt indlæg af Lasse
    Nu er det jo ikke altid grundet overclock at man vælger vandkøling, men også fordi man ønsker at nedsætte støjen fra chipsæt- og grafikkortkøler. :)

Rigtigt nok... men jeg kan f.eks. ikke høre min gfx køler og min chipsæt køler... og som sagt, så tager det meget af Flowet hvis man smider på dem, så er det beder at sætte vand på cpu og så smide nogle støre Køleprofiler på chipsæt og mere lydløs fan på gfx...

• Du skal huske at flowet er delvist irrelevant gå istedet efter tryk.
    Et godt vandkølings system er baseret på nogle gode kobber eller sølvhoveder og en ordenlig væskekøler der kan smide wattene af.

Til topic.

Jeg syntes du skal gå efter noget NexXxXos kit.
    Det er en del bedre til prisen og fåes i sammme klasse som Asetek (+800kr)
    Der får du tyske kvalitets komponenter du kan udbygge på.
    NexXxoS hovedet som følger med i hver af deres kit har flere gange ligget nr1 på watercoooling chart, så til den pris vil jeg helt klart anbefalde disse kits.

NexXxoS forhandles ved http://www.PC-modd.dk