Kritik og gode råd ønskes...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af simonwh


    Der er da nogle ret gode nogle i mellem :)


    Ganske vidst, men desværre det eneste jeg har at fremvise pt .. Skal nok lege lidt mere i en nær fremtid ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Nu har jeg ændret på dette billede ( http://www.deviantart.com/deviation/21281237/ )
    og vil lige høre hvad i syntes....


    http://www.deviantart.com/deviation/21326237/


    Ved ikke om det bare er mig men, synes det blev lidt for lyst, det er ret tydeligt at det er kunstigt belyst.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK


    Ved ikke om det bare er mig men, synes det blev lidt for lyst, det er ret tydeligt at det er kunstigt belyst.


    Ok...
    Jeg kan prøve at justere lidt på brightness og se om det hjælper...

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Først og fremmest vil jeg sige gå ud og tag den om og tag den så i en lavere iso den er smutet helt op for dig med det billede vil gætte på den ligger på 400 derfor dit billede er så grumset.


    Ikke meget ved at arbejde med det når det ser sådan ud og en rose kan du altid finde igen :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Først og fremmest vil jeg sige gå ud og tag den om og tag den så i en lavere iso den er smutet helt op for dig med det billede vil gætte på den ligger på 400 derfor dit billede er så grumset.


    Ikke meget ved at arbejde med det når det ser sådan ud og en rose kan du altid finde igen :)


    Yep, lavere iso. Jo mere lys, jo lavere iso. Sådan generelt.


    Og vil give MvK ret i at man tydeligt kan se det er blevet kunstigt belyst bagefter. Prøv med et helt nyt billede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Det er hvor hurtigt dit cam lukker billedet. Så vidt jeg husker.


    det er lukketiden ;) siger lidt sig selv hehe det er som simon sagde

  • Kort fortalt er ISO eller ASA som det blev kaldt i gamle dage hvor lysfølsom film/ccd/cmos er.


    Hvis du vil holde en bestemt lukketid ( hvor hurtigt kameraet lukker ) Ved en bestemt blænde ( hvor dybde skraphed du opnår )


    Kan du ændre på iso for at gøre det muligt. Jo højre iso værdi du benytter jo mere lysfølsom er kameraet. Det vil sige du kan bruge en hurtigere lukke tid ved iso 400 frem for iso 100 ved de samme lys forhold.


    Det er jo en fordel at kunne bruge en hurtig lukketid så bare op med iso vil du jo nok tænke... men nej... iso skal kun sættes op når det er nødvendigt. Det giver nemlig grynede billeder.


    Ved almindelig film er de små sølv korn større og ved en ccd giver det digital støj som giver et grumset billede.


    Så hold iso så lavt som muligt altid. Dog vigtigt nogen gange at smide den op... heller et grumset billede end ikke noget billede.


    Håber du fattede det ellers må du sprøge... men smut på biblioteket og lån politikens store bog om digital fotografering, så kan du få en forklaring på nogen af alle de ting :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Forstod det godt...
    Men låner nu bogen alligevel...

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Forstod det godt...
    Men låner nu bogen alligevel...


    Det skal du helt helt sikkert også gøre for der står mange mange flere ting i som det også er godt at vide hvis du gerne vil tage nogle gode billeder.


    Men et godt råd er tag en fandes masse du kan altid smide væk når det er et digicam du har jo :)


    Men soter dem smid dem væk som ikke er helt gode ellers ender du med alt for meget lort på din hd :)


    Ud over tekniske skal du jo også have styr på komposition og andre små ting men står der også noget om i bogen :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Tell me about it :)) har 5gb og 2300 billeder liggende i min photomappe :))

  • Noget tid siden jeg tjekkede min men der var den et godt stykke over de 10gb... kom så også lige til at se at en behandlet tiff fil fylder 170mb så kunne godt være man skulle rar dem ned til de skulle bruges igen.... på den anden side koster en hd jo ikke en skid i dag :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tjekkede lige den mappe jeg sider og arbejde med lige nu til et lille projekt ude på arbejde knap 200 billeder den fylder 1.7gb så billeder kan hurtigt fylde når kval er i top :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Billedet er lidt flat i det prøv og øge kontrasten lidt ellers brug burn tool til at lave lidt skygger der hvor de naturligt ville ligge... brug dit orginal billede som regerence

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy