Battelfild 2 RAM

  • Jeg ville høre om der nogen der ved om det ville hjælpe at købe en gb ram mere til dette spil jeg har 1024 nu og syntes at den bruger meget hd til at load fra det første stytkke tid man spiller det.... men jeg kan os huske at battelfild 1 gjordt det samme den gang man havde 512 mb og da man købt 512 mere og problemet løst og man halvveret loadetiden så jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen som er gået fra en giga til 2 giga og om der sket ting og sager lige som battelfild 1 ?

  • Jepper det har jeg gjort og det har ikke hjulpet så meget på loadtiden men spillet kører 10 gange bedre

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Kører 100 gange bedre med 2GB, check evt. den anden tråd der kører om mere eller mindre samme spørgsmål :D Men som Johnny skriver, så er det ikke vildt meget der bliver skrabet af loadtiden, men kun ydelsen i spillet det hjælper på...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Kører 100 gange bedre med 2GB, check evt. den anden tråd der kører om mere eller mindre samme spørgsmål :D Men som Johnny skriver, så er det ikke vildt meget der bliver skrabet af loadtiden, men kun ydelsen i spillet det hjælper på...


    okay for jeg syntes der går langtid inde i selve spillet før det holder op med at bruge hd til at køre fra og så er det klart at det ville lage... nu er det spz galt når man køre singel playerl....
    så det kræver nok en del at trække computerspiller os

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af white


    okay for jeg syntes der går langtid inde i selve spillet før det holder op med at bruge hd til at køre fra og så er det klart at det ville lage... nu er det spz galt når man køre singel playerl....
    så det kræver nok en del at trække computerspiller os


    Det er lige netop den cachen fra harddisken det hjælper på. Førhen med 1GB i, der tog det lige nogle minutter mens jeg var spawned inde i spillet før at det var rigtigt spilbart. Nu er det hele loaded så snart jeg vælger hold!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • jeg synes os at vente tiden i bf2 ka være lidt lang selv om jeg har en AMD64 med 1gb og en 120gb hdd på 7200rpm og med 8mb cache men det er fordi jeg ik lukke en del af de program jeg altid har kørerne så det er jo min ejen fejl :clap:

  • Min P4 med 1gb har nu ingen problemer med at trække spillet. Så snart jeg trykker join kører det flydent uden nogen form for hak. Men ja map loade tiden er lidt lang, men det er ligemeget om du har 1 eller 2 gb ram.

  • Ja jeg har jo en P4 3 GHZ Oc 3750 MHZ med 850XT PE 256Gddr3 samt 4 *256 DDR 4 Lige nu og Jeg synes fandme stadig Spillet Vil have mere power, Ok når den har loaded spillet tager det i hvertfald 3 min hvor spillet hakker heletiden, indtil den holder op og man kan spille flydende, og jeg kan sagtens kører med alt PÅ HIGH Settings men det tager sin tid før det kører flydende lige når den har loaded en map i BF2, men vi må smide flere ram i maskinerne for jeg spilder jo points de første 3 min før jeg kan ramme folk i Flydende tilstand ;) I Own Your Ass ;)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Det er ikke lige meget hvor mange ram man har NIK.DK Ea siger at man minimum skal have 512 for at kunne kører det, og selv med 1024 æder den løs når du spiller battlefield 2, så når man lukker spillet ned har den spist så mange ram at det tager 100 år og en madpakke før du kan bruge din computer på skrivebordet igen. Ok de fleste spil er ikke så ram krævende men det er BF2 godt nok, flere ram vil altid hjælpe, men det forøger dog ikke dine FPS i spillet nødvendigvis. ;)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Men det skal også siges at det er en fordel at have en hardisk med 8 MB Cache da den også har en bedre loade tid, jeg har selv kun 2M cache på mine diske, men de skal skiftes ud. Men whatever jeg skal alligevel have min nye Pentium 840 ind ad døren med DDR2 hukommelse samt PCI-E, Intel Chipset 955X og 2* 160GB SATA 2 300 med 8 MB cache, sÅ det glæder jeg mig sku til at teste og se om det ikke kan slå mit nuværende system ;) Glæder mig som en lille dreng ;)



    Sorry For OT til sidst ;)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

    Rettet 2 gange, sidst af SoulExtreame ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    Men det skal også siges at det er en fordel at have en hardisk med 8 MB Cache da den også har en bedre loade tid, jeg har selv kun 2M cache på mine diske, men de skal skiftes ud. Men whatever jeg skal alligevel have min nye Pentium 840 ind ad døren med DDR2 hukommelse samt PCI-E, Intel Chipset 945 og 2* 160GB SATA 2 300 med 8 MB cache, sÅ det glæder jeg mig sku til at teste og se om det ikke kan slå mit nuværende system ;) Glæder mig som en lille dreng ;)



    Sorry For OT til sidst ;)


    Har du set Editknappen ? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    Ja jeg har jo en P4 3 GHZ Oc 3750 MHZ med 850XT PE 256Gddr3 samt 4 *256 DDR 4 Lige nu og Jeg synes fandme stadig Spillet Vil have mere power, Ok når den har loaded spillet tager det i hvertfald 3 min hvor spillet hakker heletiden, indtil den holder op og man kan spille flydende, og jeg kan sagtens kører med alt PÅ HIGH Settings men det tager sin tid før det kører flydende lige når den har loaded en map i BF2, men vi må smide flere ram i maskinerne for jeg spilder jo points de første 3 min før jeg kan ramme folk i Flydende tilstand ;) I Own Your Ass ;)


    Ja det er ca det samme system jeg køtr med dov en 3.6 ghz p4 og det gør os næsten det samme den skal ca hak i de der par minuter og bagefter køre det 100% med alt slået til i 1600 i opløsning med alt slået til... men er helt sikker en gb og det er over lige som den gammle battelfild skulle ha det dobbel ram at køre med :-)