Backup af outlook

  • Hej tweakers


    Jeg har brug for jeres hjælp.


    Jeg har formatteret min onkels pc og har lavet en fuldkommen kopi af harddisken. Men nu kan jeg sgu ikke huske hvordan det er man får de gamle mails til at komme frem igen og blive vist i den nye installation af outlook?


    Jeg får mange tæsk hvis det her ikke lykkes så jeg regner med jer :D

  • De ligger her:
    C:\Documents and Settings\Brugernavn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst


    Så de skal bare over i fra kopien til den nye inst af Windows. Så bliver de vist næste gang man åbner Outlook

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    De ligger her:
    C:\Documents and Settings\Brugernavn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst


    Så de skal bare over i fra kopien til den nye inst af Windows. Så bliver de vist næste gang man åbner Outlook


    Tak. Jeg har af en eller anden grund ikke fået dem med, så røv til mig...


    Nogle der ved om man kan hive en gammel install af windows frem?

  • Næste gang du installere Outlook, så lig PST-filen på D-drevet eller ligende "non-C-drev" og så smut ind i outlook og fortæl den at den skal bruge DEN PST-fil ... Så glemmer man aldrig sine emails når man formattere ... eller Windows går i hårknude ... osv osv .. "Just in case"


    Det gælder dog kun emails, kontaktpersoner, osv ... ikke email-indstillinger ... Har ikke lige fundet ud af hvordan man nemt kan tage backup af dem, så et par gange om året indtaster jeg dem manuelt når windows kommer ind på ny.... uhh ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Næste gang du installere Outlook, så lig PST-filen på D-drevet eller ligende "non-C-drev" og så smut ind i outlook og fortæl den at den skal bruge DEN PST-fil ... Så glemmer man aldrig sine emails når man formattere ... eller Windows går i hårknude ... osv osv .. "Just in case"


    Det gælder dog kun emails, kontaktpersoner, osv ... ikke email-indstillinger ... Har ikke lige fundet ud af hvordan man nemt kan tage backup af dem, så et par gange om året indtaster jeg dem manuelt når windows kommer ind på ny.... uhh ... :))


    hehe tak griller, det glemmer jeg sgu ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    De ligger her:
    C:\Documents and Settings\Brugernavn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst


    Kun hvis man kører Windows 2000 eller XP.


    På Win9x ryger de ned i Windows-biblioteket et eller andet sted. Husker ikke nøjagtigt hvor, men en søgning på *.pst vil nok ikke være af vejen.