Billede kritik [natur]

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Synes også det et rigitig godt billede - men der er også IMO ærgeligt at det kun er en meget lille del der er skarpt. Men så'n er det når man tager med macro på semi-prof kameraer. Irriterer også mig når jeg tager macro billder. Men kanon flot billede. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/thumbsup.gif]

tak bent.. men semi-prof kamera.. hva bilder du dig ind? :))

Oprindeligt indlæg af origin

tak bent.. men semi-prof kamera.. hva bilder du dig ind? :))

Det fordi jeg er misundelig. :))
    Her lige et jeg tog i går morges ved 4-tiden ud af køkken vinduet - med med mit "semi-semi" CanonS1 IS. ;) Ka' vel godt være et eksempel på: "at morgenstund har guld i mund !

• Det er et meget flot billeder, gid mit camera kun tage bare halvt så gode billeder som dit..

Et lidt stører billede.. Men min linie er meget langsom..

H.C Andersen

her er et der er mindere..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Resize lige de billeder Meinder - Dagen er jo omme før de er færdigloadet...

GG var jeg i gang med inden du skrev..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

• Skid da hul i kameraet, du kan da sagtens tage super gode billeder med et lille kamera, ingen siger at det netop behøver være spejlrefleks :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• syntes det er et rigtig fedt billede og er også helt vild med motivet. Fantastiske farver på det billede.

"Ninja Origin bruger Tai-Chi metoder når han sniger sig ind på sit bytte."

Er ligesom Bent helt vild misundelig på dit kamera. Når jeg engang vinder i lotto (mere end de dejlige 41 kroner jeg vandt igår) skal jeg helt sikkert ud og have mig sådan et.

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    syntes det er et rigtig fedt billede og er også helt vild med motivet. Fantastiske farver på det billede.

"Ninja Origin bruger Tai-Chi metoder når han sniger sig ind på sit bytte."

Er ligesom Bent helt vild misundelig på dit kamera. Når jeg engang vinder i lotto (mere end de dejlige 41 kroner jeg vandt igår) skal jeg helt sikkert ud og have mig sådan et.

behøver nu ikke vinde i lotto for det :P det koster ikke alverden.. kun ca 8k for kameraet med standard linse til.. mit kamera har kostet a 18k indtil videre :oops:

• Jeg syntes som sådan også den er ok din guldsmed.

Rimelig god skraphed i betragtning af det ikke er et macro objektiv er du også kommet fint tæt på... syntes dybde skraphed er find er focus på det væsentlige.

Hvis der skal være lidt konstruktiv kretik som en siger så billedet lidt gulstik som nemt kan rettes til i ps.

En helt anden ting er kompositionen, dyret er alt for meget midt i billedet. Tænk lidt i det gyldnesnit, trekanter gentagelse og mange af de andre kompositions regler når du skyder sådan en som sider stille så længe er der jo mange muligheder for at teste løs :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af origin

behøver nu ikke vinde i lotto for det :P det koster ikke alverden.. kun ca 8k for kameraet med standard linse til.. mit kamera har kostet a 18k indtil videre :oops:

det er også meget mere end jeg kan tillade mig at smide i et kamera. Så indtil videre nøjes jeg med mit canon A75 som nu også passer sit arbejde uden klager.