FX-55 939 13u sælges

  • Den er i sin bedste alder!
    Virker fint,
    Ingen kvittering,
    da jeg ikke ønsker mit navn på en evt. RMA hvis folk efterfølgende ødelægger hardware. Går ud fra, den skal bruges til OC alt andet er næsten synd.

  • Har du nogen ide om hvordan den yder i forhold til den nye FX-55 med "san diego" kernen??..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Har du nogen ide om hvordan den yder i forhold til den nye FX-55 med "san diego" kernen??..


    De nye 55'ere 9u "san diego" yder generelt bedre end de "gamle" 13u. De yder omkring 3 Ghz på luft, så det er det samme som denne "udvalgte" 13u'er.
    "normal" ydelse for 13u på luft er omkring 2800 mhz, nogle endda mindre. De seneste 13u ydede ofte ret dårligt.


    Mht volt kan den gamle klare en del mere, og er nok også mere "robust" ved overclock. Men den varmer mere.


    På ORB kan du se flere og flere FX55 San Diego der klare 3300-3500 Mhz på "almindelige" køleanlæg, for blot 1 måned siden var vi højst en håndfuld der klarede over 3500 Mhz.


    Det skal ingen hemmelighed være, at jeg sælger fordi min FX57 kommer på mandag. Men den koster her i starten 1100 euro dvs. næsten 8200 kr. De er også svære at skaffe. På Cascadeanlæget vil jeg blive skuffet, hvis den ikke kan benche ved 4 Ghz+.
    :crazyeyes:
    Sammen med Ram (rød Muschkin XP4000) der klare 285+ ved cas 2522 og 4 volt kunne det godt gå hen og blive vildt. 2 stk Gainward GS 7800 er også på vej, så "gamle" Tom skulle om kort tid være yderst konkurrencedygtig, -så må vi se på det med tiden til at få "omsat" hardware til resultater. :rolleyes:

  • ja du har da i hvertfald sparet 1800 kr. i forhold den danske pris på FX-57 :/ eneste sted jeg har set den på lager er her:


    http://www.mindstormsystems.dk…sp?setlng=1&productid=547


    10K er edermame meget for en CPU :boxed:

    l CPU: C2D E8600 3.33 GHz l GFX: Gainward 9800GTX+ 512 MB l Mobo: Asus Maximus II Formula l Ram: OCZ Reaper PC-8500 DDR2 2 x 2 GB
    l HDD: WD 640 GB Caviar 7200RPM l PSU: OCZ GameXstream 700W l Kabinet: Lian-Li PC-A05B l OS: Vista Home Premium 64bit
    l Skærm: Samsung T220 22" l Mus: Logitech G5 l Keyboard: Logitech G11 l


  • Beklager lidt OT :)


    Tom, nu ikke sats for højt... 4 ghz bench er sq ikke gjort før med FX?? :( - Eller har ikke læst på XS.org i 15 dage da jeg har arbejdet 12-16 timer om dagen.. :\ - Men sidst jeg tjekkede var det ikke sket... :|


    Ved du lige pt. om ham Lardarse muligvis kan fixe noget cascade??


    Og ved du om det er muligt at lave en cascade med 3 kompressorere, en der køler de to andre som hver især tager henholdsvis GFX og cpu???


    Mvh. 12k


    PS: Smid en PM hvis dette er for meget OT, så fjerner jeg den så snart jeg ser PM :)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Beklager lidt OT


    Tom, nu ikke sats for højt... 4 ghz bench er sq ikke gjort før med FX?? - Eller har ikke læst på XS.org i 15 dage da jeg har arbejdet 12-16 timer om dagen.. :\ - Men sidst jeg tjekkede var det ikke sket... :|


    Ved du lige pt. om ham Lardarse muligvis kan fixe noget cascade??


    Og ved du om det er muligt at lave en cascade med 3 kompressorere, en der køler de to andre som hver især tager henholdsvis GFX og cpu???


    Mvh. 12k
    PS: Smid en PM hvis dette er for meget OT, så fjerner jeg den så snart jeg ser PM


    12k,
    Jeg mener da, at niveauet nu er 4Ghz for de bedste OC på FX. (Der plejer jeg at være i blandt!)
    Med FX55 har jeg jo benchet 3550-3730 Mhz. Nej derer endnu ingen der kan benche ved 4Ghz, men jeg regner da med at blive een af de første..


    Mht Lardarse kender jeg ikke specielt meget til ham.


    Det "svage led" i en Cascade er ofte den første kompressor, den skal være så kraftig, at den kan holde -50 grader med stor kapasitet i varmeveksleren. At bygge een der kan klare 2 sekundære trin, lyder meget kompliceret og svært, (det er svært nok i forvejen) Jeg antager du tænker det vil være en besparelse i forhold til 4 kompressorer, det lyder ikke som en god ide.
    De fleste har ikke kapasitet nok på 1 trin, derfor kan de ikke få det koldt nok til at kører med ren R1150a i sek trin. Dvs de må bruge en blandingsgas i sek trin. f. eks lidt R170a , derved kan de ikke komme ned på -120 grader load, men "kun" -90/-100. Enkelte forsøger at "omgå" problemet ved at lave trippelcascader, så bliver det endnu sværere at indstille og calibrerer.


    Håber ovenstående gav lidt svar på dine spørgsmål.
    :cheers:





    Quote

    Oprindeligt indlæg af eXodus
    Er den solgt?


    Stadig til salg.
    Jeg har lige brugt den lidt se Martins tråd i 3D sektionen, under 7800grafik:


    3660 Mhz under Cascade, det er så nr 3 i Verden!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af J@ckel
    hvad er prisen ? stadig 3k ?

    Lidt gammel tråd hehe, anyways, jeg købte FXeren for et par uger siden.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition