chip temps???

  • GFX cores:
    Nvidia= 120 ca. max temp
    ATI= aner det ikke men kunne forestille mig noget af det samme :rolleyes:
    CPU:
    AMD= 90 max før fysisk skade,
    Intel P4= 135 før fysisk skade (men clocker selv ned ved høj temp)
    divers chips.. hmm kunne foretille mig 60-70 C som max?


  • du kommer jo aldrig til at opnå en temp på 120 grader på dit grafikkort...
    altså du kan ca. regne med at hovedregel uden oc. er 75 grader max... med oc 90 grader max.. mit max oc 583/1232 på mit 6600 GT ligger mit kort på omkring 40 grader med zalman ) så du kommer sjællent så højt op...


    kommer self an på kortet :)



    CPU... tja.... meget forskelligt vil jeg sige... men under 80 grader skulle være ok og ved oc max 90 grader...


    nordbro... meget forskelligt 915 chipsættet bliver rimelig varmt hvor imod Nforce 4 chipsættet ikke bliver så varmt...


    med gå ud fra max 60 grader... oc.... 80 grader


  • nu er det jo sådan at han ikke spørger hvor varmt det normalt er men hvor meget det må blive :pokey:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af peterpc


    nu er det jo sådan at han ikke spørger hvor varmt det normalt er men hvor meget det må blive :pokey:


    også derfor jeg skriver at du aldrig når 120 grader... ;)


    hvis du kan få din temp op på 120 grader på grafikkortet så skal man altså være sej :) så skal man smide mange volt til :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    [quote]Oprindeligt indlæg af peterpc


    hvis du kan få din temp op på 120 grader på grafikkortet så skal man altså være sej :) så skal man smide mange volt til :)


    Der er 230 V i kontakten :T ...man skal bare være lidt fiks med en lode kolbe :boxing: ... :roller:

  • Jeg tror ikke der findes nogen som er dumme nok og jeg tror heller ikke der er nogen som har brug for så hissige ram...høber ikke der er nogen som tror jeg har på sinde at sætte 230V på mine ram :rolleyes: