Så er min hjemme bio snart komplet...

Oprindeligt indlæg af jurban
    Ja.. Men selvom jeg er Dali-tilhænger når det kommer til Grand og Ephonia, så var jeg ellers lige inde og prøvehøre et anlæg med B&W 803D såm front, et lægger B&W center, og lækre baghøjttalere. Ud over det brugte de så også en god sub, og den blanding må siges at gi en kanon klang. Det skyldes dog også at rummet var lige den perfekte størrelse, og der kun var tænkt på opsætning af anlæget i det pågældene rum.. Det kan til tider være lidt svært der hjemme i stuen, hvis damen også skal ha en finger med i spillet ;) .
    Men alt i alt.. Ville hellere sidde i det rum, i stedet for i en biograf. Og når man har nået det punkt, så har man sig en dejlig hjemmebio.
    Kan man helt sikkert også nå med et par Grander, en sub, nogle Diva'er og en Vocal.. Hvis det bare står ordentligt.

Ja opsætningen er nærmest det vigtigste. Man kan ofre nok så mange penge på sin hjemmebio, men hvis tingene står elendig, eksempelvis møbler i vejen for højtalerne etc., ja så får man ikk den store glæde ...

Har også tanken i baghovedet, hvad når man engang flytter sammen med et hunkønsvæsen, hvordan hænger tingene så sammen. Kan man få lov at udbrede sig eller må man sige farvel :ohmy:

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Ja opsætningen er nærmest det vigtigste. Man kan ofre nok så mange penge på sin hjemmebio, men hvis tingene står elendig, eksempelvis møbler i vejen for højtalerne etc., ja så får man ikk den store glæde ...

Har også tanken i baghovedet, hvad når man engang flytter sammen med et hunkønsvæsen, hvordan hænger tingene så sammen. Kan man få lov at udbrede sig eller må man sige farvel :ohmy:

Ja.. Det en spændene ting..
    Jeg må dog sige at.. Jeg har været en af de heldige. Min pige synes sgu alle mine højttalere er kønne... Og jeg har lige fra CerwinVega CLSC 215 til B&W 604S3... Og hun er glad for en god hjemmebio.. Hun har ikke noget imod at skulle indrette stuen som de har indrettet lydrummet i HiFi-klubben :D

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af jurban

Ja.. Det en spændene ting..
    Jeg må dog sige at.. Jeg har været en af de heldige. Min pige synes sgu alle mine højttalere er kønne... Og jeg har lige fra CerwinVega CLSC 215 til B&W 604S3... Og hun er glad for en god hjemmebio.. Hun har ikke noget imod at skulle indrette stuen som de har indrettet lydrummet i HiFi-klubben :D

Kanont, det skal man ikke klage over :)

Jeg mener ikke man får så meget ud af at købe de nyere serie, så som Helicon, grundet diverse regler fra EU om magnetfelter etc. (so i'm told anyway) ..

LOL, en gang pladder.....Hvem i alverden har dog bildt dig det ind?
    Indrømmet GRAND serien fra DALI, var lækker, men både Helicon og i særdeleshed Euphonia, er bestemt en del bedre. Men også en del dyrere.......

Oprindeligt indlæg af Boris

LOL, en gang pladder.....Hvem i alverden har dog bildt dig det ind?
    Indrømmet GRAND serien fra DALI, var lækker, men både Helicon og i særdeleshed Euphonia, er bestemt en del bedre. Men også en del dyrere.......

Tja, en tidligere bruger her på forummet faktisk, som vidste en del mere end jeg om højtalere. Du skal ikke komme her og bilde mig ind at bare fordi man køber den dyereste serie fra eksempelvis Dali, så får man bare den ultimative lyd ... Der er mange forhold som har ændret sig siden tidligere højtalere kom på markedet, og nogle af dem er restriktioner fra EU omkring magnetfelter (har dog ikke lige beviser herpå :O ) ... Men som alle andre firmaer skal man jo blive ved med at tjene penge, så man prøver jo så vidt muligt at lave nyt og omend bedre end tidligere, men jeg holder fast på man ikke oplever det vilde ved at investere i Euphoria serien frem for at veludrustet sæt Dali Grands (opstillet korrekt) ... Jo, et eller andet sted er de nyere jo nok bedre, men tror ikke på de er så meget bedre at det er værd at smide over 200k efter et komplet surroundanlæg ...

Tja, en tidligere bruger her på forummet faktisk, som vidste en del mere end jeg om højtalere. Du skal ikke komme her og bilde mig ind at bare fordi man køber den dyereste serie fra eksempelvis Dali, så får man bare den ultimative lyd ... Der er mange forhold som har ændret sig siden tidligere højtalere kom på markedet, og nogle af dem er restriktioner fra EU omkring magnetfelter (har dog ikke lige beviser herpå :O ) ... Men som alle andre firmaer skal man jo blive ved med at tjene penge, så man prøver jo så vidt muligt at lave nyt og omend bedre end tidligere, men jeg holder fast på man ikke oplever det vilde ved at investere i Euphoria serien frem for at veludrustet sæt Dali Grands (opstillet korrekt) ... Jo, et eller andet sted er de nyere jo nok bedre, men tror ikke på de er så meget bedre at det er værd at smide over 200k efter et komplet surroundanlæg ...

Det er ok at du er glad for dine Grand'er, det er en god højttaler......Men Come on, hvis dit eneste argument er at de kun laver nye serier uden at forbedrer dem, for at lave penge, så er du altså helt galt på den.
    Det er da klart, at Dali er en virksomhed, der skal tjene penge, men, hvis de sender et produkt på gaden uden at gøre det enten billigere eller bedre end forgængeren, så havde de altså ikke holdt særlig lang tid i branchen.
    Og det med magneterne er altså en and......Tydligvis en udtalelse fra en der ikke anede hvad han talte om.....Eller i hvert fald har misforstået noget.

Det er ok at du er glad for dine Grand'er, det er en god højttaler......Men Come on, hvis dit eneste argument er at de kun laver nye serier uden at forbedrer dem, for at lave penge, så er du altså helt galt på den.
    Det er da klart, at Dali er en virksomhed, der skal tjene penge, men, hvis de sender et produkt på gaden uden at gøre det enten billigere eller bedre end forgængeren, så havde de altså ikke holdt særlig lang tid i branchen.
    Og det med magneterne er altså en and......Tydligvis en udtalelse fra en der ikke anede hvad han talte om.....Eller i hvert fald har misforstået noget.

Ja jeg er glad for dem .. Men læs nu hvad jeg skriver, jeg skriver at man i mine øjne ikke får så meget ekstra for alle de penge.. Skriver ikke de nødvendigvis ikke er bedre, men at man efter min mening ikke skal smide så mange penge efter dem ...

Hvor meget ved du om magneter ? .. Muligvis mere end mig, da fysik lægger år tilbage efterhånden. Men manden ved skam hvad han taler om. Ikke for sjov skyld jeg tit har spurgt denne person til råds. Hvis jeg kan finde hans nummer må du da gerne ringe og spørge til tingene :)

Anyways, siger ikke jeg har ret dog, det er bare sådan jeg ser på tingene. Tydeligvis er mine argumenter farvet af hvad jeg har fået fortalt. Men han har iøvrigt udtalt at Dali Grand Diva er den bedste højtalere Dali har lavet, det skal jeg dog ikke kunne bakke op, da jeg ikke har hørt den i aktion ... Tilmed skulle ejeren eller manden bag Dali eller noget i den stil, selv anvende Dali Grand Diva, dog i en udbygget version (specialbygget om man vil) ...

Men altså, de er sikkert bedre, bare ikke de penge ekstra bedre :)

Edit:
    Jeg kan self. nemt tage fejl.

• Nu er der jo ikke én mand bag Dali, men jeg kan da fortælle at direktøren, Lars Worre, IKKE bruger en special udgave af Diva.....Hvad han bruger i øjeblikket kan jeg spørge ham om i morgen, når jeg kommer på arbejde ;)
    Diva var/er en fantastisk højttaler, men prøv at lytte til en MS-4 og så skal du bare se....Eller rettere høre. Denne model er nok noget af det bedste Dali nogensinde har præsteret og den er da også blevet rost til skyerne af en samlet fagpresse i hele verden.
    Men, jag kan da godt acceptere at din "smertetærskel" er nået ved Grand og du ikke mener at merprisen er berettiget. Det er du i din gode ret til at synes.
    ......Og det med magneterne ér altså noget vås. :))

Nu er der jo ikke én mand bag Dali, men jeg kan da fortælle at direktøren, Lars Worre, IKKE bruger en special udgave af Diva.....Hvad han bruger i øjeblikket kan jeg spørge ham om i morgen, når jeg kommer på arbejde ;)
    Diva var/er en fantastisk højttaler, men prøv at lytte til en MS-4 og så skal du bare se....Eller rettere høre. Denne model er nok noget af det bedste Dali nogensinde har præsteret og den er da også blevet rost til skyerne af en samlet fagpresse i hele verden.
    Men, jag kan da godt acceptere at din "smertetærskel" er nået ved Grand og du ikke mener at merprisen er berettiget. Det er du i din gode ret til at synes.
    ......Og det med magneterne ér altså noget vås. :))

Okay så ... bøjer mig lidt i støvet ..

Siger bare hvad jeg har fortalt :) Så må det have været en eller anden bekendt der brugte den specialudgave.

Men ja, der er forskel på at give 13k og 37k (eller hvad den største fronthøjtaler nu koster i Euphoria serien) .. Men dog er designet da kønnere på Euphoria serien, det vil jeg da godt indrømme :)

• Godt så taler vi ikke mere om det.....Jeg vender dog lige tilbage, en af dagene, med hvilken højttaler han bruger. :D

Jeg har lige talt med Lars i telefonen, han var lidt træt, da han lige er kommet hjem fra Japan ;)
    Men han har i øjeblikket Dali Euphonia MS-4, hjemme hos sig selv.

okay, fair nok ... Han har nok også råd :)

• Sry jeg vender tilbage til det gamle tema...
    Boris jeg må gi Macimuz lidt ret der... Hvis vi f.eks. tager Dali eller B&W og går op i den dyre klasse, kan forskellen på lydkvaliteten være minimal i forhold til prisen! Men det kan både afhænge af serier og andre ting... Dengang jeg arbejde i Hi-fi klubben, brugte vi oss altid MS4'ern, da kunderne skulle høre "Dali" musik i verdensklasse (Link ). Men pointen er at det sker ofte at forskellen på den dyre og mindre dyre er minimal, hvor det næppe kan betale sig at gi f.eks 10k mere... Men det er jo oss forskellig fra øre til øre ;)

Det kunne ligne et 106"........ fra projekta?

Det er et Luma 106" widescreen...

Nu meget smart man bare lige kan hive det ned når det skal anvendes :)

Hvor var det du sagde du boede ? 8)

Det kunne du godt tænke dig at vide...
    Men jeg flytter snart, såååå...

• Må også gu bukkemand delvist ret i det han siger.. I en prisklasse som Grand, skal man noget højere op før man kan høre forskel..
    Men ja, køber du en MS-4, så er forskellen i hvert fald hørbar.. Det kræs :evil: Den sande drømmehøjttaler. Men en Hellicon 800W, kan jeg forstille mig også lyder bedre. Dog har jeg ingen erfaring hvad det angår.

Og Boris.. Han kunne da godt lige ha ofret de sidste tusinde kroner på nogle MS-5'ere, nu han var der oppe af.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb