Så er min hjemme bio snart komplet...

• Som over skriften antyder, så er min "lille" hjemme bio snart komplet...

Jeg har lige hente en Toshiba MT5 projekter idag, og lærredet kommer med posten enten tirsdag eller onsdag... Det måler 234 x 132 cm...

Så jeg mangler bare at får det hele monteret...

Så nu består min bio af flg.:
    NAD T 753 forstærker
    NAD T 533 DVD afspiller (kodefri)
    DALI Concept 8 front højttalere
    DALI Dali C0.8 centerhøjttaler (F... den er lækker)
    DALI Blue R1000 baghøjttaler
    DALI Suite S1.2 subwoofer
    Så er der kabler for mellem 2000-4000kr, det har jeg ikke helt styr på, ved bare det ikke har være billigt...

Og så er der den det nye:
    Toshiba MT5 projekter
    Lærred 234 x 132 cm (3000kr :crazyeyes: )

Jeg glæder mig så meget til at projekter kommer op...

• Lyder fedt, har du så ofret et helt rum til din hjemmebio? , og har du gjort noget ved rummet for at få bedre lyd ?
    Jeg går og overvejer om jeg vil (må!) lave vores garage om til hjemmebio, den bliver ikke brugt til andet end pulterkammer lige nu.

• ærgeligt mit ikke er færdig :(

Det ser lækkert ud, Dali er alt for nice :)

Kan lige bidrage med hvad jeg selv har pt ..

2x Dali Grand
    1x Dali Grand Vocal Center
    Denon AVR-3802
    Kabler for 2-4k vil jeg tro

Hvad der gerne skulle komme til når jeg flytter om 1 års tid ..

2x Dali Grand Diva (baghøjtalere)
    Nad Surroundforstærker af en slags
    Muligvis ny dvd-afspiller (afhænger lidt af de nye formater der er på vej)

Dog ingen projekter eller lærred herfra, holder mig til et tv...

• For S**** en omgang du har fået skrabet sammen der!! Håber ikke du bor i lejlighed :hb:

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af John H
    Lyder fedt, har du så ofret et helt rum til din hjemmebio? , og har du gjort noget ved rummet for at få bedre lyd ?
    Jeg går og overvejer om jeg vil (må!) lave vores garage om til hjemmebio, den bliver ikke brugt til andet end pulterkammer lige nu.

Mere eller mindre, lige nu er det "stuen" der bliver brugt til det, men jeg flytter snart og så må ALT andet tilpasse sig bio'en...

Billeder må I lige vente lidt med, sorry...

Jeg ved ikke helt hvad projekteren koster fra ny idag, men det er nok deromkring... Den skulle ha' været på tilbud i hifi-klubben fra idag af... Så jeg har fået den lidt billigere... der er brugt 20k på den, lærred og componet kable...

BTW. posten havde ikke lærredet med idag... øv, så kommer det imorgen...

• Jeg mangler bare nogle baghøjttalere endnu til min bio... Så jeg kører snart med bio-B&W-perfekt-lyd :hb: Bortset fra suben...

• Du er godt nok et par år om at få skaffet dig et par baghøjttalere må man sige ;) .
    Du har ikk overvejet at købe DALI Helicon300 som en erstatning for Diva'erne

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af jurban

Du er godt nok et par år om at få skaffet dig et par baghøjttalere må man sige ;) .
    Du har ikk overvejet at købe DALI Helicon300 som en erstatning for Diva'erne

Kunne have købt mig nogle Divaer for ikk så lang tid siden, men da jeg ikk kan udnytte dem i min bette lejlighed alligevel, så venter jeg. 18 kvm til et større surroundanlæg dur bare ikke :)

Det rumler jo som en i S**** når man ser LOTR bare lidt skruet op :hb:

Såhh, skal i et hjem med en stue eller lign. på min. 40 kvm, så skal du se løjer :D ... Så skulle jeg gerne kunne få frontspeakerne ca. 1m ud fra væggen .. Men det bliver dyrt, for skal nok også have nyt tv, surround-reciever samt kabler til baghøjtalerne til den tid :ohmy: Det kan vel nemt koste mig en 30-40k .. Men ellers kan jeg sige fronthøjtalerne og centeret spiller kanont ..

Edit:
    Mener du ikke Helicon 400 ? .. De koster 14k stykket :ohmy: Så vil jeg hellere købe Divaerne i brugt for 9k samlet, smutte op til dali .. give 350 kr. stykket og få dem tjekket igennem ... alt i alt en 9-11k for et sæt geniale højtalere som efter tjek vil spille perfekt. Jeg mener ikke man får så meget ud af at købe de nyere serie, så som Helicon, grundet diverse regler fra EU om magnetfelter etc. (so i'm told anyway) ..

• Okay.. Troede ikke du kunne få fat i Diva'erne, nu da du ikke havde fået den endnu.. Derfor anbefalede jeg de der Helicon 300 som erstatning for baghøjttalerne. Og nej, deres 400w kan bestemt ikke erstatte dine Grand'er.. Der skal du vidst op i deres Ephonia før der er noget om snakket. Dali Grand er nu engang en helt speciel dejlig højttaler, så hvis det nu engang er muligt for dig at få Diva'en, så er det da en dejlig ting for dig. Kan kun være lidt små-misundelig, selvom jeg nu også har et dejligt anlæg.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af jurban

Okay.. Troede ikke du kunne få fat i Diva'erne, nu da du ikke havde fået den endnu.. Derfor anbefalede jeg de der Helicon 300 som erstatning for baghøjttalerne. Og nej, deres 400w kan bestemt ikke erstatte dine Grand'er.. Der skal du vidst op i deres Ephonia før der er noget om snakket. Dali Grand er nu engang en helt speciel dejlig højttaler, så hvis det nu engang er muligt for dig at få Diva'en, så er det da en dejlig ting for dig. Kan kun være lidt små-misundelig, selvom jeg nu også har et dejligt anlæg.

Det er kræs :D

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Det er kræs :D

Ja.. Men selvom jeg er Dali-tilhænger når det kommer til Grand og Ephonia, så var jeg ellers lige inde og prøvehøre et anlæg med B&W 803D såm front, et lægger B&W center, og lækre baghøjttalere. Ud over det brugte de så også en god sub, og den blanding må siges at gi en kanon klang. Det skyldes dog også at rummet var lige den perfekte størrelse, og der kun var tænkt på opsætning af anlæget i det pågældene rum.. Det kan til tider være lidt svært der hjemme i stuen, hvis damen også skal ha en finger med i spillet ;) .
    Men alt i alt.. Ville hellere sidde i det rum, i stedet for i en biograf. Og når man har nået det punkt, så har man sig en dejlig hjemmebio.
    Kan man helt sikkert også nå med et par Grander, en sub, nogle Diva'er og en Vocal.. Hvis det bare står ordentligt.