Tele 2 er elendige

  • Nu hvor jeg skulle skifte til CC oplevede jeg Tele2's sande kvalitet. Har nu sendt dem denne mail:


    "Jeg står i den lykkelige situation at skulle skifte jer ud med Cybercity. Herpå kontaktede jeg i går jeres opsigelsesafdeling per telefon for at få tingene i orden. Det fik fejlfrit, indtil jeg kontaktede CC og fik afvide, at I ikke havde klargjort den aftalte dato d. 20. juli. Heller ikke den 21. kunne det lade sig gøre, så nu måtte jeg tilbage og høre. Fejl sker selvfølgelig, men da jeg så kommer igennem, efter 10 minutters telefonkø til jeres opsigelsesafdeling, får jeg en ung dame i røret, som beder mig ringe til kundeservice for at afbestille mit ADSL. Hvor logikken er bag dette forslag er mig meget fjernt, men naiv som jeg er ringer jeg kundeservice op. 10 minutters kø senere kommer jeg igennem til en kundeservicemedarbejder, som lyder meget forundret, og mener intet han kan køre. Jeg beder ham beslutte internt, hvad der nu skal ske, men det nægter han pure, og siger jeg enten kan sende en mail eller ringe tilbage til opsigelsesafdelingen. Tilbage til telefonkøen. Efter godt 5 minutter står jeg som nummer 1 i køen, og hvad sker der - forbindelsen bliver afbrudt!? Jeg prøver IGEN, og opdager nu at I har lukket. Hvordan kan I i jeres vildeste fantasi smide kunder i kø hensides, fordi jeres medarbejde skal hjem? Magen til uproffesionel opførsel... Det der nu skal ske er, at I ændrer min opsigselsdato til 1/8-2005, og ikke et minut før eller efter, så jeg kan slippe af med jer for good. Opstår der problemer er I velkomne til at kontakte mig. Jeg ønsker et svar på denne mail, og vil gerne høre hvordan det kan være så grueligt galt."

  • Gør det. Det er skønt at kunne få både tlf abbo, taletid og ADSL hos ét firma. Og så CC, som jeg kun hører godt om, og som jeg selv tidligere har haft fede erfaringer med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sam
    Var meget tæt på at bestille CC igen, men kan man få IP telefoni her i storbyen,nej!!!!
    Arghhhh X(


    Storbyen ? ... Ansager ? ... Are you shitting me ? ... Jeg var nød til at slå det op for at se hvad det var for en lille .. ja, provinsby er det jo nok ikke engang ... 8o


    Når der er under 10K mennesker der bor i nærheden af hinanden, så er det ikke en by ... men en samling af huse ... :dance: .. FNIS ... :))

  • Nu er det altså heller ikke fordi det er lutter glade dage hos CC ...


    Uanset hvad skal en tekniker på besøg som koster 695 kr, og det er endda selvom du har stik og det hele til ADSL. Ærgeligt synes jeg, for ville gerne skifte til dem. Bare ikke parat på at smide 695 kr. efter en tekniker der ikke engang behøver besøge min adresse men bare lige tænde/omskifte et eller andet nede på centralen ... vupti ...


    Men bortset fra det ... så tror jeg det er alletiders løsning.


    Og hvis man absolut skal kaste penge efter firmaet, så ville jeg nok hellere vælge TDC, da jeg bedre kan lide udstyret man får leveret, nemlig router og modem for sig ..


  • Med hensyn til det med din CC-sag, så kunne det også være at føringsvejen ude i fordelere mv er fjernet eller brugt til noget andet ... og skal trækkes igen.


    Da CC ikke selv laver det arbejder, men får TDC-tekniker til det, så har de INGEN anelse om hvor meget arbejde ... eller hvor lidt der skal laves. Nok derfor de har aftalt en fast pris med TDC .... og derfor de giver kunderne en fast pris ... ;)


    Det er da lækkert du kan li at have en masse himstergimser stående. Personligt så syntes jeg det er nemmere med én enhed ... Nemlig routeren ... Som så heller ikke skal lige noget fra BR ... Som Linksys godt kan li at "designe" deres. Rent teknisk er Linksys dog nice ... men de er jo ikke just de eneste IMO.


  • Må give dig ret med den faste pris ... nok bare mig der godt kan lide at male fanden på væggen :)


    Ikke fordi jeg synes om en masse dimser der flyder, men kan godt lide at have modem og router for sig, for så kan man nemmere bare lige udskifte deres (undskyld udtrykket) elendige router de med sender. Det er ikke selve udstyret som sådan jeg synes om, men løsningen jeg godt kan lide. Men det er nok en smagssag :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Storbyen ? ... Ansager ? ... Are you shitting me ? ... Jeg var nød til at slå det op for at se hvad det var for en lille .. ja, provinsby er det jo nok ikke engang ... 8o


    Når der er under 10K mennesker der bor i nærheden af hinanden, så er det ikke en by ... men en samling af huse ... :dance: .. FNIS ... :))


    :finger:


    Ikke genere Ansager, vi har næsten alt, undtagen ordentligt internet.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sam
    Ikke genere Ansager, vi har næsten alt, undtagen ordentligt internet.....


    Hm, der er noget ligende 98% chancen for at du kan få 512 Kbit ... og noget ligende 95% chance for at du kan få en 2 Mbit ... Enten er du meget uheldig ... eller også er du meget krævende. 2 Mbit er jo fint...


    ... men ja, der er jo altid de 5% som må nøjes med halm i træskone ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hm, der er noget ligende 98% chancen for at du kan få 512 Kbit ... og noget ligende 95% chance for at du kan få en 2 Mbit ... Enten er du meget uheldig ... eller også er du meget krævende. 2 Mbit er jo fint...


    ... men ja, der er jo altid de 5% som må nøjes med halm i træskone ... :))


    2 Mbit kan jeg da få, men ville jo gerne have IP telefonien med.
    Så fortsætter indtil videre med 512/512 fra Tele2.
    ca. 15 km herfra er de igang med at grave nye kabler ned til internet (fiber tror jeg), men de kører udenom Ansager.........

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sam


    2 Mbit kan jeg da få, men ville jo gerne have IP telefonien med.
    Så fortsætter indtil videre med 512/512 fra Tele2.
    ca. 15 km herfra er de igang med at grave nye kabler ned til internet (fiber tror jeg), men de kører udenom Ansager.........


    Når mørket har lagt sig tilkobler du bare dit eget kabel ;)

  • Hvis i synes Tele 2 er elendige, så skulle i bare prøve vores lokale Arrownet. Det er mildt sagt noget pis, det er tit nede, 1-2 gange om måneden. Og hver eneste gang man ringer og spørger hvad der er galt, siger de bare at de ik ved hvad der er galt og at det nok bare er os der er uheldige, men nogle af mine venner klager også over det. Den eneste fordel er at det er billiger end tdc.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Hvis i synes Tele 2 er elendige, så skulle i bare prøve vores lokale Arrownet. Det er mildt sagt noget pis, det er tit nede, 1-2 gange om måneden. Og hver eneste gang man ringer og spørger hvad der er galt, siger de bare at de ik ved hvad der er galt og at det nok bare er os der er uheldige, men nogle af mine venner klager også over det. Den eneste fordel er at det er billiger end tdc.


    hehe ja dem har der været en del historier om og det er vist ikke solstråle historier :)
    Jeg ville personligt have skiftet hvis det var mig, sådan noget der pisser mig af.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Når mørket har lagt sig tilkobler du bare dit eget kabel ;)


    Det ville sgu overraske mig hvis en plastmager fra Ansager kunne spejlse fiber ... :)) ... men man ved jo aldrig ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det ville sgu overraske mig hvis en plastmager fra Ansager kunne spejlse fiber ... :)) ... men man ved jo aldrig ...


    Åhh hold op ... Han er sikker ganske kreativ :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Må give dig ret med den faste pris ... nok bare mig der godt kan lide at male fanden på væggen :)


    Ikke fordi jeg synes om en masse dimser der flyder, men kan godt lide at have modem og router for sig, for så kan man nemmere bare lige udskifte deres (undskyld udtrykket) elendige router de med sender. Det er ikke selve udstyret som sådan jeg synes om, men løsningen jeg godt kan lide. Men det er nok en smagssag :)


    De routere jeg har brugt med CC, først en ZyXEL 650R til ADSL og nu en Aethra Starvoice 1020 til ADSL+Telefoni - har virket uden nævneværdige problemer.
    De småting der var - blev på fortrinligvis ordnet, i samråd med deres supportafd. - som altid har været besat med venlige, hjælpsomme og kvalificerede personer. Det skal lige sige, at deres kundeservice halter lidt efter på det område. Det er ihf. mine erfaringer.


  • w00t? De snakkede om at skulle have en tekniker herud, men det hoppede fra igen, og det skulle jeg da ikke betale noget for?