OC: DFI NF4 UT-D, Winchester, bh-5

  • Kom lige til at tænke på, at jeg havde læst nogle steder vedr. Agp/Pci-lås. At hvis man satte den (AGP) til 67-68 så ville den blive stående der. Hvis man til gengæld satte den på auto el. 66 - så ku' den godt finde på, at "hoppe ud af låsen".
    Ved ikke om det er 100% - men en del har det hjulpet. Det er ihf. et forsøg værd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    problemet er jo det sagtens kan være mangel på strøm da han lige er skiftet fra pci til pci-e gfx kort.....hvad med at se om den kan dette uden en sata hdd ...eller evt med pci gfx kortet.......når man tilføjer nyt hardware som GFX vil DFI nogle gange gerne have man resetter bios (og bruger man bios reload er det jo nemt nok) ....og dvs at du slukker helt for PSU (stik ud) tager batteri ud af mobo og lader det stå 30min så alt strøm kan komme ud af kondensatorer osv.....



    prøv lige det først, for har ikke hørt om at DFI havde problemer med deres pci-e låse.


    Jeg kan godt tilslutte mig at det lyder undeligt at der er defekt ved pci-låsen, men dfi er ikke kendt for at lave de mest fejlfrie produkter (har personligt aldrig haft problemer, ud over dem der er selvforskyldt)


    Jeg syntes det endnu mere mærkligt at det skulle være Hans PSU da han så også ville have problemer ved fsb 200 da strømforbruget ved 200 og 220 burde være tæt på ens, da det ikke er nødvendigt at hæve v.Core V.dimm mm. for denne lille forøgelse, så jeg tror ikke på at det er forsyningen.
    Men det er selfølgeligt værd at prøve at skifte pci-e kortet ud nogen gange er vejen til succes uransagelige


    tilgengæld er det Vink med en Vognstang at han makser ved lige præcis 220 for det er lige præcis der det går galt ved manglende pci lås. og det skyldes 9 ud af 10 tilfælde dette problem.


    Jeg tror desværre ikke det hjælper at justere på pci hastigheden da nf4 aldrig har haft disse problemer det var tilbage i de tidlige neo2 dage at man måtte lave den "67" finde, nogen raporterer dog om et mere stabilt system ved at hæve pci hastigeden til 101 mhz med Nvidia og 101 - 105 med ATI kort
    Jeg kan dog ikke bekræfte dette.


    Til slut syntes jeg lige at jeg ville nævne at min skod ASPIRE psu har trykket mit TYNGE sli system, med voltmoddet bioser på begge kort samt kompressor på cpu der kører 3,3 ghz.


    Jeg fik dog lidt problemer når alt var makset men jeg fike aldrig nedbrud under vejs pga for ustabile linier. så som tidligere nævnt kan jeg ikke til slutte mig den psu del.


    Med venlig hilsen T-maks.


    JAAAA mit mobo kommer hjem fra RMA i dag weeee :hb:

    Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
    Asus Blitz fomular watercooled edition
    OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
    8800 GTX
    SIlent med stil....

    Rettet 2 gange, sidst af T-max ().

  • For at tjekke om det er PSU, kunne du jo sætte multiplieren en tand ned, og så se om du kan komme over de 220

    A64 3000+ Winny @ 2,6GHz
    MSI K8N Neo2 Platinum-54g
    512MB PC3000 KHX BH-5 3,3V
    Creative FX5900 Vmod
    Western Digital 200GB
    Antec True380 railmod

  • Så fik jeg den nye psu i, Tagan 480w, super fed psu ;) - dog løste det ikke mit problem...


    Løsning var en bios update? - der må være kommet noget nyt understøttelse af sata harddiske siden det nu virker upåklageligt :D


    Er ved at teste lidt ram i memtest, ligenu er jeg ved at prøve 240 1:1 2-2-2-5 ved 3vdimm (hvilket ser ud til at virke perfekt) 8o


    EDIT: hvor mange pass'es skal man have for at være sikker på at det er stabilt? er 1 nok?

  • plejer at sige 5.......de begynder at blive varme efter 2-3 ...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.