OC: DFI NF4 UT-D, Winchester, bh-5

• Hmmm, undrer mig lidt...

tidligere havde min cpu sq ingen problemer med at køre med fsb på og til 320+ mhz, men nu kan jeg knap nok køre 220 mhz ?

jeg er gået fra et alm pci kort til et pci-e grafikkort og fra en ata disk til en sata disk. Er der noget jeg skal gøre anderledes når jeg oc'er, med de nye dele der er sat i computeren?

Oprindeligt indlæg af Try-this
    Hmmm, undrer mig lidt...

tidligere havde min cpu sq ingen problemer med at køre med fsb på og til 320+ mhz, men nu kan jeg knap nok køre 220 mhz ?

jeg er gået fra et alm pci kort til et pci-e grafikkort og fra en ata disk til en sata disk. Er der noget jeg skal gøre anderledes når jeg oc'er, med de nye dele der er sat i computeren?

prøv en anden Sata port på kortet kan være det har samme problem som mit msi mobo der er kun 2 af sata portene låst!

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Rettet en gang, sidst af Karse ().

Oprindeligt indlæg af Try-this
    Hmmm, undrer mig lidt...

Forskellen burde være ens.

Oprindeligt indlæg af Karse

prøv en anden Sata port på kortet kan være det har samme problem som mit msi mobo der er kun 2 af sata portene låst!

fornuftigt forslag... det vil jeg lige prøve :D

• jeps.....bedre psu.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    jeps.....bedre psu.....

hmmm, måske, den er jo sådan set også blevet skiftet ud... er gået fra en aspire 500W til en northQ 400W... Men burde en 400W ikke være nok?

• jeps en alm adapter gør ingen forskel for DFI...nogle kan køre med 20 pins, men det er altså kendt for at kunne give nogle problemer... Tagan 480W (DFI anbefaler også mindst 480W, hvilket man dog kan gå under hvis man ikke har sli system)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af HyPe
    Er din PSU med 24-pins ATX stik? Det anbefaler DFI at man har hvis man kører med deres NF4 boards :)

hverken min aspire eller min northq er med 24 pins, har en 20 -> 24 converter...

Oprindeligt indlæg af Fragman
    jeps en alm adapter gør ingen forskel for DFI...nogle kan køre med 20 pins, men det er altså kendt for at kunne give nogle problemer... Tagan 480W (DFI anbefaler også mindst 480W, hvilket man dog kan gå under hvis man ikke har sli system)

Så det kan godt være at min aspire psu er bedre til at klare mit A64 system, end min northq? - en skam det er et helvedes bøvl at skifte psu i mit skab, men er vel nærmest nødt til at prøve, for at få løst problemet...

• hvor tit skal vi sige det :D TAGAN TAGAN TAGAN!!!!

• har absolut ingen problemer med mit system og en psu med converter, chill 510, kører fint 2900mhz på min venice med x800xt, 4 hd's, 1 dvd brænder, 2x 80mm 2x120mm fans...

men jeg kan så bare være heldig.. :|

• Den der 850W bandit med 4x 17a 12V linier :P - aye...

Hvis du skal være lidt fremme i skoene så smid de 1200 for en 650W silverstone med 4x 12V rails ;)

Mvh. 12k

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Den der 850W bandit med 4x 17a 12V linier :P - aye...

Hvis du skal være lidt fremme i skoene så smid de 1200 for en 650W silverstone med 4x 12V rails ;)

Mvh. 12k

Nu prøver jeg lige min aspire i første omgang, og hvis det virker så smider jeg nogle lydløse blæsere i den, gider ikke ofre 1,2k på en psu, det er sq for sygt IMO :boxed: ;)

• Når du pludseligt makser ved 220 fsb er det uden tvivl pga en pci lock der enten ikke er aktiveret i bios eller også er den defekt.

og når du har skiftet controller til dine hd er det udentvivl her problemet opstår den port er bare ikke låst !

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
    Asus Blitz fomular watercooled edition
    OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
    8800 GTX
    SIlent med stil....

Oprindeligt indlæg af T-max
    Når du pludseligt makser ved 220 fsb er det uden tvivl pga en pci lock der enten ikke er aktiveret i bios eller også er den defekt.

og når du har skiftet controller til dine hd er det udentvivl her problemet opstår den port er bare ikke låst !

bruger du sata disk(e) på dit dfi? hvis ja -> hvilke porte?

PCI-e er låst til 100, der er da ikke andet der kan låses? :boxed:

• Ja jeg bruger sata på mit board

og jeg bruger sata 1 som skal være låst. jeg ville være tilbøjelig til at tro at du har et defekt mob.

8800 GTX
    SIlent med stil....

Oprindeligt indlæg af T-max
    Ja jeg bruger sata på mit board

og jeg bruger sata 1 som skal være låst. jeg ville være tilbøjelig til at tro at du har et defekt mob.

hmm, det er jo ikke så fedt, sandsynligheden for at de vil ombytte et kort med begrundelsen "ombyttes da det ikke er muligt at overclocke med sata harddiske" er nok ikke så stor :boxed:

kan man finde en begrundelse d vil godtage?

• Ombyttes pga defekt pci lås, det er jo trods alt en defekt ved deres mobo om det er overclocket eller ej.

8800 GTX
    SIlent med stil....

• problemet er jo det sagtens kan være mangel på strøm da han lige er skiftet fra pci til pci-e gfx kort.....hvad med at se om den kan dette uden en sata hdd ...eller evt med pci gfx kortet.......når man tilføjer nyt hardware som GFX vil DFI nogle gange gerne have man resetter bios (og bruger man bios reload er det jo nemt nok) ....og dvs at du slukker helt for PSU (stik ud) tager batteri ud af mobo og lader det stå 30min så alt strøm kan komme ud af kondensatorer osv.....

prøv lige det først, for har ikke hørt om at DFI havde problemer med deres pci-e låse.