Har I været udsat for en bilulykke ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    gælder det at være blevet kørt ned at en havetraktor?

    LOL - Kun hvis du kom rigtig meget til skade :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    ramte en bildør med 90 for et par måneder siden på min scooter.. hader højresvingende billister der ikke ser sig for inden de drejer ind over cykelstien!!! :chain: var ikke så dejligt.. slap dog med en brækket hånd og et brud i nakken..


    Har ven der har prøvet at køre ind i en bildør der blev åbnet op lige foran smasken på... BANG sagde det :boxed:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Jeg synes dit indlæg var hjernedødt, derfor. Det giver da sig selv.


    Synes jeg faktisk oss! Man kan sg altid komme og være bagklog og sige dét og dét var ik smart :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand


    Har ven der har prøvet at køre ind i en bildør der blev åbnet op lige foran smasken på... BANG sagde det :boxed:


    Tro mig, det var også lige ved det var sket for mig engang. Drøner ned at Th. Sauersvej her i Aalborg, det er en vej på en rimelig lang og stejl bakke. Nå men, nede i bunden holder en bil helt stille og alene i en mindre p-plads, og 3 meter fra bilen klapper højre fordør op, kun med nød og næppe fik jeg mig smidt uden om.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Nej, men det har været RIGTIGT RIGTIGT tæt på.


    En lastbil chauffør som skulle dreje, der var grønt for mig så jeg cykler i høj fart, så når jeg når ind i krydset så begynder han at kører, få centimeter og så var jeg banket ud i siden.


    Har du aldrig nogen sinde set fjernsyn? Du burde vide at udsynet fra en lastbil er minimalt bagud, og at man altid skal holde et ekstra øje med højresvingende lastbiler. Det er tragisk at sådanne uheld sker, men jeg har endnu ikke forstået hvorfor cykellister ikke kan få banket det ind i hovedet, at højresvingende lastbiler er farlige!!!


    I Tirsdags var jeg nær kørt galt på cykel. Jeg kommer tøffende med små 40 km/t på min cykel, da en bil kommer til et T-kryds, hvor hun har hajtænder.
    Jeg ser snuden af bilen, og går ud fra hun har set mig, men alligevel triller hun videre ud på vejbanen, mens hun kigger mod højre for biler. For at undvige bilen, måtte jeg ud midt på vejen, for slippe forbi hendes snude. Gudskelov er vejen dog blokeret 300 meter længere henne, så der var ikke nogen vild trafik. IMO burde der være et FULD STOP-skilt der, da udsynet den ene vej er meget begrænset.


    Der har været mange episoder, hvor andre har nær har påført mig skade, mens jeg triller rundt på min cykel. Der har været biler, som syntes at man skal følge trafikken, selvom det drejer til venstre i et lyskryds, og så har der været personer som syntes, det er smart at smide sin cykel midt ud på cykelstien, når man skal kryds vejen. :rolleyes:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet 2 gange, sidst af Slammand ().

  • har de sidste to dage været tæt på ikke i bil, men på scooter.


    1:


    Jeg kommer kørende stille og roligt da en parkeret bil svinger ud lige foran mig og jeg var TÆT på. 20-30cm mere så havde jeg smadret op i hende.


    2:


    Jeg kommer kørende og en bil kører langsomt næsten ved siden af (lidt foran) så skal hun dreje til højre. Hun svinger så bare ind uden at blinke, eller på anden måde vise af og jeg er lige ved at fræse ind i hende.

  • Var i august 2000 ude og køre med 2 kammerater i den enes fars Rover.


    Kørte igennem en skov, hvor vejen igennem et sving går fra asfalteret til grus - vi ramte gruset med 160kmt, og blev smidt af vejen. Jeg var på bagsædet, min makker på passagersædet foran og føreren selvfølgelig bag rattet - uden sele på.


    Vi tæskede mod et træ i vejkanten med 150+ og føreren døde af det, os 2 passagerer overlevede men fik et laaanngt hospitalbesøg - jeg kan stadig finde glasskår i huden i dag - 5 år efter...........


    Så ku man få lidt respekt for fart, solgte kort efter min Honda Civic CRX - og kører nu rundt i en stille og rolig opel astra :)


    Husk selen, selv ikke en Rover vejer op for ikke at bruge selen


    EDIT:
    Politiet var bagefter så flinke at stille et skilt op om farligt sving -.-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand


    Synes jeg faktisk oss! Man kan sg altid komme og være bagklog og sige dét og dét var ik smart :roller:


    Jamen inden i flyver i totterne på hinanden, så ka jeg jo så oplyse at jeg ikke stoppede, netop fordi jeg var ude i krydset. Når man først har taget springet, er man også nødt til at lande på den anden side ;)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra


  • Hvordan kører en parkeret bil ud foran én?? :pokey:


  • Lyder som en grum oplevelse :( men kan ikke lade være med at undre mig over hvad i laver i en skov (i ovenikøbet ikke er vandt til at køre i) med 160 km/t? - synes det virker ret "vovet" :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Muligvis ubegribeligt dumt? Og så uden sele.. Det er fanme ikke smart!


    Har i da helt ret i, men det er noget jeg først indså bagefter.. Sjovt var det da indtil det gik galt! I den alder lever en del mennesker vel i nuet, skulle jeg konkludere noget positivt af oplevelsen må det vel være den respekt for fart jeg har opnået.......


    Ikke ligefrem den fedeste oplevelse nej :roller: