Gutter i må hjælpe mig.!

  • I må hjælpe mig dette er ikke rigtig noget med wow at gøre i spillet men internettet lad mig forklare.


    Endelig fandt jeg ud af hvorfor jeg nogle gange har HØJ Latency med min 2megabit, Når min bror har hans computer slukket eller ikke downloader eller spiller over nettet.
    Det skal siges at vi har en Ruter der er sat til 4 computere i huset min mors som aldrig er tændt og min fars som der ikke sker det vilde med.
    Så det vil sige at min bror faktisk nakker hele vores 2megabit når han spiller online eller downloader dette jeg har brug for er en form for program der kan fortælle min computer eller noget andet at wow skal bruge så meget i upload eller download eller hvad man skal bruge for at få en GOD latency, er der nogle her inde der kan hjælpe mig?

  • Well, definer "Høj Latency" og husk på, World of Warcraft er et MMOG, du kan spille det selv ved ping tider på 800-1400ms uden problemer. Serveren selv har altid 500ms reaktionstid under alle omstendigheder så dit super lave CS ping har du slet ikke brug for :)


    Tilbage til dit spørgsmål. Desværre ligger det sådan at Routeren selv skal tildele de forskellige brugere så meget båndbrede som de skal bruge, så hvis din bror bruger meget, og du bruger lidt, Tja så giver den ham meget tid, og dig lidt.


    Ellers skal der en "stop klods" imellem både ham og dig, dvs en server som styrer net trafikken og som har limits på hvor meget hver bruger kan trække.

  • Bryd ind på din bror's værelse og installer et program der hedder "netlimiter" det kan styre hvor meget hans computer må bruge af jeres forbindelse :);)

    Shuttle SN25P - Winchester 3000+ @ 2700 1.536v - 6600GT - 512 A-data Vitesta PC4000 - Maxtor 120GB

  • Det behøver du egentlig ikke, hvis du nedsætter din brors båndbredde bliver der jo så meget mere til dig.. eller de andre..
    Men det er vel bare at lave en aftale med din bror, om at han kun kan bruge f.eks max 1 mbit i downstream, og kun halvdelen i upstream (ved ikke hvad din upstream er), og så er den potte vel løst..

  • det evie problem..som kun programmer som netlimiter kan fixe.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.