Lav en hjemmeside til græsk restaurant

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    så sig til din onkel han tager groft fejl!


    nå, nu må jeg også blande mig lidt .. Det afhænger jo alt sammen af hvad præcist siden skal indeholde ... Der findes ganske billige CMS løsninger derude på nettet til nogle ufattelige dyre...


    Dog enig i at det nok vil koste et større beløb hos et professionelt firma, men det er jo bla. også fordi der skal betales skat osv. af tingene. Det har alt sammen en mening. Vil dog samtidig sige at et firma ikke nødvendigvis ved hvad de laver eller laver den bedste løsning selvom den har kostet kassen.


    Dog må jeg sige at de 3k der umiddelbart vil blive givet ikke er mere, hvis siden skal indeholde CMS. Taget i betragtning skal personen som får beløbet opgive dette på frikort eller skattekort. Og alt efter om personen arbejder ved siden af eller lign., så kan denne komme til at betale skat heraf ...


    Nå men skidt med det ... Bare de får hvad de ønsker og er tilfredse, så vil jeg ikke blande mig i hvordan betalingen mv. foregår ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Nu er det jo sådan, at man ikke altid kan tilfredsstille alle. Og så må man jo kigge på hvad de fleste bruger. Og det er jo kun en lille flok som bruger Firefox. Det var måske også på sin plads, at Firefox rettede sig ind efter omgivelserne i stedet for, at det er omvendt.


    Hvis jeg skulle vælge mellem de amatørforslag, som der er kommet frem her i denne tråd og så til det firma. Så ville valget helt klart blive det firma, som der er linket til, frem for dem, som kun har lavet 2-3 sider. Men det er så igen MIN mening ! Også selv om der nogle få 5 der ikke kan se siden, fordi de har FF. IMO så er det de folk's og FF's problem.


    Lige hvad angår FF, så bør man som firma tilpasse sig standarderne og ikke de såkaldte påfunde ting man oplever med IE. Det er kræver ikke altid vitterligt meget arbejde at tilpasse en løsning til både IE og FF etc. Dog kommer det self. an på hvem der er målgruppen. Men sådan som FF udbreder sig i dag, så bør man ikke overse det...


    Mener bestemt det vil være en fejl fra firmaets side, hvis det ikke vil tilpasse sig efter standarderne og det faktum at flere og flere bruger andet end IE, ganske simpelthen fordi IE er fyld af huller og ikke sikker nok. At en browser som FF så også har sine huller er jo ligeså vigtigt. Men den er dog stadig langt mere sikker, følger standarderne 100% ... Ikke nødvendigvis det rette valg, men den har brændt sig ind i hjerterne på utallige brugere verden over, og vinder stadig ind blandt folk...


    Læste sågar i dag på Comon, at M$ i en retsag eller lignende har tabt, og der i fremtiden vil være færre genveje til eksempelvis IE, hvis man installere en anden browser. Det er i mine øjne et tegn på at andre browsere vinder ind på markedet, og at man derfor som firma også bør være forberedt herpå...


    Dog ved jeg der er utallige som også er uenig i hvad jeg netop har sagt. Og det må de skam gerne ... vi 2 er heller ikke enige ... Men verden ville også være kedelig hvis alle var enige .. Synes bare lige mit syn herpå skulle med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    mener at man som fødtden : 04.08.1990 ikke er gammel nok til at tage 10000 kr for en hjemmeside... men nærmere bare 1000...


    især uden ASP eller php kodning...


    Yeeah .. Well .. Jeg kender en ven som har lavet en HP for et andet firma .. Han fik 15k for det .. Han er så oss 15 ... Men han har til gengæld heller ikk andet at lave .. Hans computer er hans liv ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner


    Sorry, jeg hentyde til jer begge to, at det så kom lidt skidt ud på dig.. my bad dog :))
    De hårde ord er rettet mod |KLS|, da jeg han selv sætter et "lame" skilt af en art...


    Btw. Hvorfor kan du ik tjekke ip? :T


    Ja, og var de berettiget? Hvordan f...... skulle jeg vide det ikke var dig du hentydede til i din sig? X(

  • Nå men jeg vil da lige komme med en kommentar til det hele.


    Synes det er rigtig fedt initiativ at du er kommet herind og vil få folk til at hjælpe - og synes det er endnu federe at der rent faktisk er nogle der gider hjælpe ;)


    Nå men til den offtopic-snak der har kørt med beløb , alder osv.


    Fordelen (i mine øjne) ved en uddannet er, at man er bekendt med metoder. Man opbygger et site efter metoder og standarder, som u-uddannede nogengange ikke er bekendte med. Det første jeg selv lærte i gamle dage på datamatikeren er at lave programmer osv som er til at vedligeholde. Ved at bruge én der er bekendt med ovenstående er det oftest lettere for en anden "koder" at sætte sig ned og kigge det hele igennem. Netop fordi man arbejder ud fra nogle standarder.


    Jeg har set mange unge (ikke rettet mod jer 3 unge) der laver nogle rigtig flotte sider, men koden ligner noget værre kludder.


    Så hvis du som restaurant måske skal bruge sitet over et par måneder er det jo også fint - men vil man f.eks genbruge det året efter (og bruger en anden koder) skal man også tænke på det .


    Håber det giver lidt mening.