Lav en hjemmeside til græsk restaurant

Oprindeligt indlæg af Meesalith

Har du en hjemmeside selv man kan kigge på?

Har haft lidt travlt på tiden så har ikke en helt up-to-date side.

Du kan dog checke dette link, som jeg også skriver længere oppe. Det er en frontpage-template til et stort amerikansk website vi er igang med.

http://temp.andreasgraulund.com/aroma/sixxle/site/frontpage/

• Nu mente jeg godt nok en personlig hjemmeside..
    ligesom http://www.frip.dk/guruen ;)
    Har set på den der ;) flot flot

Oprindeligt indlæg af simonwh

Okay, havde en på simonhenriksen.frandt.com, men den vlev slettet. Jeg har dog købt webhotel og domæne (simonhenriksen.com), men lige nu har jeg for travlt med at lave andre hjemmesider ;-)

Virker sku lidt fucked, hvis i har så travlt så må i da have lavet noget hjemmesider før.... :boxed:

• synes godt nok også det lyder fucked... især hvis man ikke kan kode php eller asp.. og så samtidig ikke har andre projekter end 1..

det værste er nu en 15 årig tager 10 k for en hjemmeside ...

Oprindeligt indlæg af learner

Virker sku lidt fucked, hvis i har så travlt så må i da have lavet noget hjemmesider før.... :boxed:

Vi har hver især (vi er 3) lavet personlige hjemmesider der mere eller mindre blev til noget. Det er sådan at jeg er best til flash, en anden er bedst til design og kodning af html/css og den tredje til at kode php/mysql.

Vi har meget travlt da dette website vi laver nu er en meget stor opgave, og vi er jo ikke 100 mand + at vi har skole + eksamer og lektier.

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    synes godt nok også det lyder fucked... især hvis man ikke kan kode php eller asp.. og så samtidig ikke har andre projekter end 1..

det værste er nu en 15 årig tager 10 k for en hjemmeside ...

Prøv lige at hør hvad jeg siger. For det første er 10k ikke meget for et så stort website. Hvis et stort proffesionelt firma skulle lave det kom det nemt op på 100k.

Vi KAN kode php som jeg nu har skrevet flere gange. Vi kan også lidt asp til husbrug.

Prøv lige at hør hvad jeg siger. For det første er 10k ikke meget for et så stort website. Hvis et stort proffesionelt firma skulle lave det kom det nemt op på 100k.

Vi KAN kode php som jeg nu har skrevet flere gange. Vi kan også lidt asp til husbrug.

'

det er jo op til køber om han er interreret i et tilbud men i er 15 og regner med 10 k.. det er meget i overkanten selv om det er lidt af et projekt... hvad koster de sider som bliver brugt af mange forhandlere på nettet til ingen penge som mange bruger... ?

jeg skal ikke kommentere det men altså som 15 årig ikke uddannet som du også selv skriver... læser skole osv.. ikke særlig meget tid går der jo også en del tid før det er oppe og stå...

samtidig er hjemmeside ikke bare nok hvis du skal lave en indkøbskurv.. der ska evt. også være en mail server som kan sende beskeder osv. ud til personalet.. eller et helt program..

• Det er klart det er op til køber om han vil stole på sælger, det er det jo altid. Du mener de der templates der er til salg rundt omkring? Et rigtig og seriøst firma bør ikke gå efter dem da et unikt design kan gøre en stor forskel.

Vi er, som du selv siger, ikke uddannet men vi har stadig en hel del erfaring. Det er klart det tager lidt tid at få det hele op og køre, men det kan jo være det værd hvis han har sparet flere 10k.

• undskyld jeg blander mig. har selv ingen forstand på dette men synes tråden er kørt lidt langt ud...
    men kan en 15 årig uden uddannelse ikke være lige så god som en 30årig med uddannelse?

det er vel lige som alle andre håndværk. nogle er bedre end andre.

prisen er jo så altid problemet...

men som sagt aner intet om hjemmesider. synes bare ikke at man skal generelisè.r

CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

• det mener jeg personligt ikke... ingen tvivl om man kan lave godt arbejde men ikke godt nok arbejde til 10 tusinde kroner...

især når de bruger ordet mhusbrug i asp hvor asp nok er det mest avanaceret sprog

det mener jeg personligt ikke... ingen tvivl om man kan lave godt arbejde men ikke godt nok arbejde til 10 tusinde kroner...

især når de bruger ordet mhusbrug i asp hvor asp nok er det mest avanaceret sprog

Du giver ikke op. Hvis du fik muligheden for at vælge om du ville betale 10k eller 100k for nøjagtig samme website hvad ville du så gøre? Måske tager det lidt længere tid hvis du betaler 10k, men tilgengæld spare du altså 90.000!

Vi ved godt at ASP er et meget avanceret sprog. Det er ikke mig der koder ASP, så jeg kan desværre ikke give dig nogle eksempler. Men når jeg skriver "til husbrug" mener jeg at vi kan lave nogle små scripts og sådan. Vi er mest inden i php.

det mener jeg personligt ikke... ingen tvivl om man kan lave godt arbejde men ikke godt nok arbejde til 10 tusinde kroner...

lol.. advanceret... * Zlinky tørrer øjnene

Vil give dig ret i at det er noget lort, men ved sq ikke om jeg vil kalde det for advanceret. I asp står det hele jo med ord, man skal bare skrive meget mere, og db-connect er ond, men ellers har jeg sq ikke oplevet den store "advancerede" forskel på asp og php.

Hvad så med ASP .NET ? Burde det ikke være mere advanceret end ASP?

Jeg fatter i hvert fald nada af de eksempler der er i min ASP .NET bog, hvor jeg derimod sagtens kan forstå det meste asp.

Kan en u-uddannet klare arbejdet lige så godt som en uddannet? NEJ! En u-uddannet designer har ikke lært noget som helst om farvesymbolik, hvad der er overskueligt osv. Måske kender han lidt til det, men har ikke det vilde genskab til det i praktisk. Her tænker jeg også på målgrupper osv. Jeg ved i hvert fald at sådan en flash animation som der er simon-et-eller-andets eksempel, får mig til at skrotte siden 100% og ALDRIG overveje købe noget på den. Den stjæler alt opmærksomheden fra det væsentlige, og generere øjet når man læser skidtet igennem.

En u-uddannet programmør har heller ikke lært de samme ting om sikkerhed som en der har haft flere års undervisning. Eller det har han i hvert fald ikke i det fleste tilfælde. En side hvor der er så er online administration på, kan gå helt i koks hvis der er et sikkerhedshul.. - samtidig med alt det crap med online betaling og sådan noget.

• meget fin stil du har skrevet der :d netop sådan noget jeg mente :D

og ja asp . net osv...

sikkert sværere, jeg ved det ikke har ikke rodet så meget andet end bare at kigge på html asp og php ikke andet...
    '
    Min holdning til dette er at hvis man skal have en god side så skal man gå til en rigtig programmør og ikke en 15 årig.. fint nok til små halvprivate sidder men så ikke mere...

men forfatteren af tråden kan sikkert få en til at lave en nogenlund hjemmeside.. fx. Zlinky sæt igang :D

• Zlinky, det er klart at en u-udannet ikke kan gøre det lige så godt som en uddannet, derfor den store prisforskel. Hvilken flash henviser du til? Den på frontpage-skabelonen jeg postede? I så fald vil du nok også finde en hel del andre hjemmesider usmaglige. Jeg kan ikke se hvad denne flash animation kan gøre andet end at promere clients produkter. Inden du vurdere hele siden ud for en enkelt flashanimation bør du nok se på funktionaliteten, navigering og andre ting der gør den nem og overskuelig at finde rundt på.

• Jeg tror at hvis ikke jeg havde skrevet mit fødselsår i min "profil", ville der ikke være denne diskution. Som sagt kan det vel være rimlig ligegyldigt om det er 3 15-årige som bare har styr på det, eller om det er en 30 årig?

Jeg tror at hvis ikke jeg havde skrevet mit fødselsår i min "profil", ville der ikke være denne diskution. Som sagt kan det vel være rimlig ligegyldigt om det er 3 15-årige som bare har styr på det, eller om det er en 30 årig?

Nææ... jeg synes nærmere at det er lamt at folk flipper ud over at I har fundet en der var dum nok til at betale... :)

Oprindeligt indlæg af Zlinky

Nææ... jeg synes nærmere at det er lamt at folk flipper ud over at I har fundet en der var dum nok til at betale... :)

Dum nok til at betale? Jeg har arbejdet med denne klient i over et år, og han har vist fundet ud af at det ikke var dumt gjort. Jeg synes ikke du kan komme med sådan en melding uden at vide præcist hvad projektet går ud på og hvad vores færdigheder er. Suk...

• Nu ved jeg ikke, men jeg synes i burde holde jer til emnet i stedet for kommentere mandens alder. Alder er ikke nødvendigvis en hændring i den her sammenhæng.

Jeg vil dog kommentere indlæggene som ikke har noget med emnet at gøre.

Det er lidt af et postulat og sige at ASP er mere avanceret end PHP. Der er fordele og ulemper ved begge sprog. Men at sige at det ene er mere anvanceret end det andet holder ikke.

Asp.NET er et mere anvanceret sprog, sammenlignet med ASP og PHP.

I den her branche er det mere end noget andet erfaring og talent der er afgørende for resultatets udfald hvad design angår. Det vil altså sige at en person som har talent og en god portion erfaring kan lave et produkt som er bedre end en som er uddannet inden for området.