Internet (kb/s spørgsmål)

  • Har lige et lille spørgsmål:


    Nogen der har en måde at regne ud hvor meget data (mb) man kan hente ned på f.eks. 1 time ved forskellige hastigheder?


    Hvor meget kan men f.eks. hente ned på 1 time når hastigheden er 50kb/s ?


    der må være en måde at udregne det på... ?(


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|


  • Hm 50kb/s er 0.00610351562 MB . Så hvis vi siger (0.00610351562 * 60) * 60 må vi vel have hvad det svarer til på en time ?


    Edit: Matematik har sq aldrig været min stærke side :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Hm 50kb/s er 0.00610351562 MB . Så hvis vi siger (0.00610351562 * 60) * 60 må vi vel have hvad det svarer til på en time ?


    Edit: Matematik har sq aldrig været min stærke side :P


    Hehe nej det har det ikke. 50KB er 0.0478 MB..... 50/1024.....

  • Først må i jo lige finde ud af om i snakker om 50 Kb/s eller 50 KB/s ... Der er jo en fandens forskel.


    Der går 8 bit på 1 byte.
    Der går 1024 bytes på 1 KB
    Der går 1024 KB på 1 MB
    osv..


    ... Hvor mange sekunder der går på ét minut og hvor mange minutter der går på én time kan alle vel blive enige om...

  • Som Grillrotten siger skal man lige passe på om der snakkes bits eller bytes :) Som regel kan man heller ikke downloade med maks hastighed fordi Windows bruger noget af forbindelsen osv. Plejer dog at passe meget godt, har selv en 2560mbit-forbindelse hvor jeg i teorien skal kunne downloade med 320 Kbyte/sek (2560/8) men maks. er som regel 250-300 Kbyte.

  • Jep..
    Er kilobytes jeg snakker om..


    Og ja, ved godt jeg kan hente mere end jeg burde..


    Men hva'.. Jeg klager ikke.. Ville da være dumt..
    Er nok fordi det er kabel.


    Da jeg havde adsl fra TDC lå min 2048 forbindelse så vidt jeg husker på 220-225 kilobytes/sek.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lasse


    Hehe nej det har det ikke. 50KB er 0.0478 MB ..... 50/1024.....


    HeHe ... I har begge ret på hver jeres måde .... Hans udregning er 50 kb ... din er 50 KB ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Som Grillrotten siger skal man lige passe på om der snakkes bits eller bytes :) Som regel kan man heller ikke downloade med maks hastighed fordi Windows bruger noget af forbindelsen osv. Plejer dog at passe meget godt, har selv en 2560mbit-forbindelse hvor jeg i teorien skal kunne downloade med 320 Kbyte/sek (2560/8) men maks. er som regel 250-300 Kbyte.


    windows bruger da ikke resucer på dit inet (med mindre du selv kører noget), og jeg har nu altid oplevet hastigheden var højere end den opgivet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    windows bruger da ikke resucer på dit inet (med mindre du selv kører noget), og jeg har nu altid oplevet hastigheden var højere end den opgivet


    Der er nogle MS-services som bruger forbindelsen, ved ikke om de alle sammen kan deaktiveres. Derudover er der jo også andre faktorer som spiller ind, jeg har altid oplevet at forbindelsen er en smule langsommere end opgivet og sådan tror jeg det er ved de fleste.

  • Tabet ligger i din ADSL-forbindelse. Det er kun "ADSL PRO-forbindelser" som med garanti har den forbindelse de betaler for. Almindelige kunder betaler for det tab der er undervejs.


    ... Kort sagt ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    HeHe ... I har begge ret på hver jeres måde .... Hans udregning er 50 kb ... din er 50 KB ... :))


    Det er jeg klar over, men det er da tydeligt at det praktiske eksempel afspejler en 512kb linie..... ellers ville det være hastigeden i et modem..... det er rimeligt tydeligt at se. At Søndergård bruger kb istedet for KB må være mangel på viden. Ellers er det bare et dårligt eksempel :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lasse
    Det er jeg klar over, men det er da tydeligt at det praktiske eksempel afspejler en 512kb linie..... ellers ville det være hastigheden i et modem..... det er rimeligt tydeligt at se. At Søndergård bruger kb istedet for KB må være mangel på viden. Ellers er det bare et dårligt eksempel :))


    Alt er muligt ... :))

  • Ok, tak for svarene! Det var sq da nemt nok... ;)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|