På tide med en forklaring omkring *Medhjælp*

  • Synes det er dybt latterligt, at man ikke tage den frihed at hjælpe andre med kopiering af deres eget materiale.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Så vidt jeg kunne forstå sidst, så var problemet, at man ikke måtte bryde en kopispærring, men jeg bryder vel ingen kopispæring her, gør jeg?


    Nej det gør du ikke, men du er i din gode ret til at gøre det da du har en IPOD ... og der er visse CD´ere der hvor man SKAL bryde sikringen for at høre dem på en IPOD. Har jeg hørt en lille fugl synge om.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Du kan godt høre for latterligt det er, ikke?


    Vil give dig ret i at det virker MEGET latterligt at man ikke må hjælpe sin nabo, men at man godt må hjælpe sin far hvis man bor sammen med ham. Dog er det jo ikke just den eneste lov der findes som ikke giver mening. Det er en ringe trøst, men sådan er det jo.


    Dog lyder det som noget APG har fundet på frem for politikerne ... Men der findes jo en hulens masse politikere der ikke giver mening, så det skulle ikke undre mig om det rent faktisk var en lov.

  • Det var dog utroligt...


    Hvorfor kan man ikke bare forstå det er ulovligt?



    hvad har bentzin gjort for at i slipper ud på ham?


    synes virkelig det er særdeles barnligt...


    FØLG LOVEN eller lad være... hvis det bliver det sidste skulle man nok finde et andet sted at snakke om det..

  • Det kræver vel for pokker ikke den store studenter eksamen at forstå hvad der står i reglerne, som Bentzin har linket til op til flere gange!


    Og har man yderlige spørgsmål til dette som der er mange det ikke helt forstår, skal dette foregå via PM til Martin.


    Jeg synes sQ snart det er ved at være lidt trist ;( , med dem der ikke helt vil forstå de diverse regler, der er her på forummet, så følg dem dog for pokker.
    Så vi ikke skal være mere eller mindre sure/ irreteret, snart hver dag.

  • Det kan godt være nogle synes det er latterligt og nogle synes vi følger reglerne lidt for meget , men der er jo simple grunde til hvorfor vi har valgt at gøre det på den måde.


    Vi har gjort det for at udelukke alt snak om warez men også for at fange det i opløbet og undgå at folk hele tiden skal bevæge sig på grænsen til hvad der er lovligt.


    Jeg synes det er et godt signal Tweak.dk sender ved at sige at vi bare ikke gider den snak herinde. At det kommer op i tråde ofte må være et tegn på at der er nogle der gør meget i ulovlige ting.
    Hvis alle herinde kun lavede backup af en enkelt musikcd eller et spil, havde de vel ikke så meget imod vores regler ? - Folk herinde køber vel ikke 100 cd'er om ugen og har en sygelig trang til at lave backup af dem alle sammen - og derfor har brug for hjælp hos Tweak ?


    Min pointe er simpel.


    Accepter og forstå det signal vi sender når vi siger at vi ikke ser dette på tweak.


    Jeg gider simpelthen ikke se at denne tråd går over i en personlig hetz mod Bentzin - der er mig der har lavet den sticky så hvis folk har noget personligt imod det, må de komme til mig ;)


    Fortsat god weekend :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann
    Det kræver vel for pokker ikke den store studenter eksamen at forstå hvad der står i reglerne, som Bentzin har linket til op til flere gange!


    Og har man yderlige spørgsmål til dette som der er mange det ikke helt forstår, skal dette foregå via PM til Martin.


    Jeg synes sQ snart det er ved at være lidt trist ;( , med dem der ikke helt vil forstå de diverse regler, der er her på forummet, så følg dem dog for pokker.
    Så vi ikke skal være mere eller mindre sure/ irreteret, snart hver dag.


    Undskyld at jeg måske ikke var så klog at jeg forstod loven. Jeg synes bare at den lov er så dybt latterlig at jeg simpelthen ikke troede på at den kunne eksistere.. Også derfor jeg spurgte hvor den stod, men som Grill siger, er det garanteret noget APG har fundet på.


    Synes i det er underligt at jeg stiller ? ved en lov der siger at du godt må hjælpe hvemend du nu bor sammen med, men ikke nogle andre? Hvis i nu prøver at lægge det der fis med "Sådan er reglerne herind" væk, for ja, sådan er de JA det HAR vi alle forstået, og så svar mig på hvad i synes om loven.. Og lad nu være med at sige at SÅDAN ER REGLERNE, ja det har vi fattet.. Men hvordan kan sådan en lov træde i kraft til at begynde med?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes


    Undskyld at jeg måske ikke var så klog at jeg forstod loven. Jeg synes bare at den lov er så dybt latterlig at jeg simpelthen ikke troede på at den kunne eksistere.. Også derfor jeg spurgte hvor den stod, men som Grill siger, er det garanteret noget APG har fundet på.


    Synes i det er underligt at jeg stiller ? ved en lov der siger at du godt må hjælpe hvemend du nu bor sammen med, men ikke nogle andre? Hvis i nu prøver at lægge det der fis med "Sådan er reglerne herind" væk, for ja, sådan er de JA det HAR vi alle forstået, og så svar mig på hvad i synes om loven.. Og lad nu være med at sige at SÅDAN ER REGLERNE, ja det har vi fattet.. Men hvordan kan sådan en lov træde i kraft til at begynde med?


    Jamen så vil jeg da som den første give dig ret på nogle punkter.


    Jeg kan sagtens se at det virker latterligt. Jeg synes bestemt der er mange love ude i landet som er virkelig mærkelige.


    Tror netop den lov måske er lavet med præventiv effekt. Simpelthen et forsøg på at mindske de ulovligheder der foregår i bredt omgang i dagens danmark.
    "Hvis du ikke kan få hjælp af nogen indenfor husstanden , skal man ihvertfald ikke have lov til at have hjælp af andre." - sådan ser jeg lidt på det.


    Hvad folks meninger så er om den lov er jo op til dem selv.


    Kan også sagtens forstå din undren - det er bare ofte vi skal sidde og forsvare nogle valg vi har taget (hvor vi følger loven) , fordi folk ikke kan respektere dem.


    Jeg synes vi generelt har fået god opbakning til f.eks warez-snak, så det skal de enkelte brugere have tak for ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Det er jo direkte løgn, Tweak's regler er på ingen måde de samme som dem der følges i resten af samfundet.


    Undskyld jeg spø'r, men er du helt blank ? Jeg lyver ikke ! X( Prøv dog at læse de regler, der er gældende for det der hedder "Medhjælp ved kopiering . ."
    Det er nok utroligt så snæversynede, nogle folk er herinde. 8o Hvis du ikke fatter det, så kontakt Aerial. Det bad han faktisk om i et tidligere indlæg, hvis der er nogen der har spørgsmål.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Undskyld jeg spø'r, men er du helt blank ? Prøv dog at læse de regler, der er gældende for det der hedder "Medhjælp ved kopiering . ."
    Det er nok utroligt så snæversynede, nogle folk er herinde. 8o


    Reglerne er mere indviklede end bare at sige "Det er IKKE tilladt at få hjælp til kopiering, hvis denne hjælp er uden for egen husstand." Det kommer bl.a. an på hvilket medie man snakker om. I loven står der f.eks. ikke at man ikke må få medhjælp til kopiering af sit computerspil, hvilket Tweaks regler må tro der gør.


    **** fjernet - Hvis du har noget personligt, så gør det over PM **** (For 128'ende gang) :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Reglerne er mere indviklede end bare at sige "Det er IKKE tilladt at få hjælp til kopiering, hvis denne hjælp er uden for egen husstand." Det kommer bl.a. an på hvilket medie man snakker om. I loven står der f.eks. ikke at man ikke må få medhjælp til kopiering af sit computerspil, hvilket Tweaks regler må tro der gør.


    **** fjernet - Hvis du har noget personligt, så gør det over PM **** (For 128'ende gang) :roller:


    Hvis du er utilfreds med tweak.dk - så smut du bare. Du vil ikke blive savnet, med den attitude som du gang på gang fremviser. :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hvis du er utilfreds med tweak.dk - så smut du bare. Du vil ikke blive savnet, med den attitude som du gang på gang fremviser. :boxed:


    Du må gerne være nedladende over for mig (endda selvom jeg har ret), men gør jeg gengæld sletter du det fra mit indlæg? Kan ikke se hvad der er galt i at sige jeg ikke syntes du skal være moderator (omend det var på en smule provokerende måde.). Der er noget som hedder ytringsfrihed og det regner jeg da også med at tweak-administratorerne mener brugerne skal have, indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig.


    Det sjoveste er nok at jeg har ret og du rent faktisk løj da du sagde at tweak's regler er de samme som dem der bruges i resten af samfundet.

  • Amen nu stopper i da børn..


    r3ptile KONTAKT VIA PM !


    det var da en fuldstændig lam kommentar, og det værste er at du ikke bare kan fatte, at du ikke må hjælpe andre med kopiering ? FORSTÅET?


    det er simpelthen for langt ude det der..


    fatter ikke hvad i kan blive sure over da bentzin sådan set kun følger reglerne, hvor imod du angriber ham..


    det kan godt være reglerne er meget avanceret i det normale retssystem men dette er en oversættelse som du bare må leve med. SÅDAN ER DET.


    er sgu træt af at høre folk brokke sig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Tweak's regler er ikke de samme som dem der bruges i resten af samfundet.


    Siden at informationerne stammer fra Kulturministeriet, så tror jeg nok, at de bliver brugt i resten af samfundet ;)


    Jeg har nemlig skaffet den pågældende infomation for to år siden, så jeg ved det!


    HVIS FOLK VIL HAVE OPKLARET OM LOVEN OM MED HJÆLP TIL KOPIERING STADIGVÆK ER SÅDAN SOM DEN VAR FOR TO ÅR SIDEN, SÅ SEND DA FOR HULEN DA EN MAIL TIL KULTURMINISTERIET OG SPØRG !!!

  • mrflashbag:


    Det folk studser over er nok den ekstreme lukning af tråde, advarsler og lignende over ingenting. At Bentzin følger forummets regler ville jeg aldrig modsætte mig under normale omstændigheder, men nu synes jeg efterhånden det er gået for vidt, og før den her konflikt kan få en ende, så må det blive afklaret meget tydeligt hvorvidt den danske lovgivning virkelig siger, at jeg ikke må bede Hayes eller co. om hvilket program der bedst kan rippe min 100% originale Coldplay CD. For først får jeg af vide, at det er fint nok så længe jeg ikke bryder nogen kopispæring, og så får jeg af vide at det pludselig er ulovligt hvis det ikke er min lillebror, som rådgiver mig.


    Problemet opstår tydeligvis også fordi "loven" er så absurd som den er. At Tweak (Bentzin red.) håndhæver en lov som der gang på gang bliver stillet tvivl om gør jo ikke irritationen mindre for os brugere.


    Og hvad er det for noget fis med kontakt via PM? Det er sq da et forum det her, ikke et bibliotek.


    Nu hvor du så pænt nævner lamme kommentarer:


    "det var da en fuldstændig lam kommentar, og det værste er at du ikke bare kan fatte, at du ikke må hjælpe andre med kopiering ? FORSTÅET?"


    Så prøv at se hvor mange gange der bliver spurgt og spurgt til en opklaring af sagen. Det eneste vi ved er, at der på "infokiosk" står, at man ikke må fremstille eksemplarer med andre medhjælp - der står intet om hvorvidt man må få hjælp til komprimering eller ripning af samme.


  • Sjovt som du nævner det. Overvejede det faktisk.