Push-in Eller Alm?

• Jeg kan bedst li alm. da det er nemmere at få studser til, og jeg bruger ½" slange.. Har ikke fundet nogen push-in der bruger ½" og samtidigt er hullet igennem push-in studser forholdsvis mindre end almindelige såvidt jeg har kunne se..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af teko
    Jeg kan bedst li alm. da det er nemmere at få studser til, og jeg bruger ½" slange.. Har ikke fundet nogen push-in der bruger ½" og samtidigt er hullet igennem push-in studser forholdsvis mindre end almindelige såvidt jeg har kunne se..

men til begyndere er det nemt ? og sikker ?

• Foretrækker også selv push-in. Det er simpelthen generelt meget nemt at arbejde med. Har da også brugt almindelige, men der er for meget at arbejde med så ;)

¦ I7 2600K ¦ P8Z68-V ¦ EVGA GTX 780 TI ¦ TridentX 2400 MHz ¦ Arc Midi R2 ¦ NH-D14 ¦ U2713HM ¦

• der er også dem der siger 10mm slanger er for små

men nu har jeg snart haft alt mulig h2o udstyr og er kommet frem til.

at så længe der er flow og man har nogle gode radiatore og hoveder så er tykkelsen på slangerne ikke så meget at sige.

• Har selv valgt at bruge alm studse .. Kan ikke se hvorfor folk siger de er besværlige at have med at gøre - De fleste folk burde da kunne finde ud af og smide noget slange over en studs og et spænde bånd rundt omkring. Syntes også at det er pænere end Push In ... Både studserne, men også muligheden for at have en tykkere slange syntes jeg er kønnere ..

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• har haft push-in og har nu almindeligt med spændebånd og må sige at jeg er fan af det sidste. Syntes aldrig at push-in var godt nok, derfor skiftet - men til at begynde med er det klart det nemmeste :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af dkwolf
    har haft push-in og har nu almindeligt med spændebånd og må sige at jeg er fan af det sidste. Syntes aldrig at push-in var godt nok, derfor skiftet - men til at begynde med er det klart det nemmeste :)

hvordan er push-in ikke gode nok.

du skulle vel aldrig være startet med asetek system
    for derres plastik skrammel er ikke lige verdens bedste

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    hvordan er push-in ikke gode nok.

du skulle vel aldrig være startet med asetek system
    for derres plastik skrammel er ikke lige verdens bedste

syntes ikke det bliver godt nok hvis ens slange skal bøje lidt lige efter en fitting - det bliver klart bedre med normale fittings i forhold til push-in. De har en tendens til at "trække" i slangerne.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Jeg er også glad for push-in.. det eneste minus er faktisk at man ikke ordentlig ved om det er tæt før det køre.. men man lære hurtigt at håndtere de push-in fittings..

Kan også godt lide helt almindelige studser.. - Det ved man hvad er, det er noget man både kan se og føle om er tæt :)

• Forskellen på Asetek og alm PUR slange ligger i at dem asetek benytter er lavet af PVC slange med en lille indre diameter ID, der så opvejer den manglende hårdhed der skal til ved Push In.

PUR slanger på den anden hånd har stor ID, men er lavet af Polyurethan, som er en hel del mere stive i det, og dermed også kinker (klapper sammen) en del hurtigere end dem asetek benytter.

Og nej, der er ikke nogen egentlig kølings forskel på om du benytter den ene eller den anden slange.

Se evt den artikel jeg har skrevet om forskellige studse, slanger og tilbehør lige her: H2Okoeling.dk - Vejledning til studse

MVH:

MaGiX