ZALMAN VF700-CU vs. NV Silencer 5 (Rev. 2)

  • jeg har lige købt den zalman,og den kører bare lydløst.
    og min varme er gået fra (62 grader stock) til (54 grader zalman) og det er load jeg snakker om.
    så godt råd køb zalman ;)

  • det kan en nvsilencer 5 da også...der er 2 store forskelle pga designet....Zalaman køler helle kortet inkl div komponenter på gfx. NVsilencer5 har et problem med komponenterne der sidder under dens blæser HVIS man ocer meget, og airflow ikke er så godt i kabinet, kan de blive varme fordi de er lukket inde. NVsilencer 5 har såderimod fordelen af at den smider den varme luft ud af kabinettet med det samme, hvilket gav 5-8 grader på min cpu selvom jeg havde godt airflow (i mit gamle normale tower).......det er basicly de reelle forskelle. begge kølere er støjsvage og køler selve GPU og ram lige godt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det kan en nvsilencer 5 da også...der er 2 store forskelle pga designet....Zalaman køler helle kortet inkl div komponenter på gfx. NVsilencer5 har et problem med komponenterne der sidder under dens blæser HVIS man ocer meget, og airflow ikke er så godt i kabinet, kan de blive varme fordi de er lukket inde. NVsilencer 5 har såderimod fordelen af at den smider den varme luft ud af kabinettet med det samme, hvilket gav 5-8 grader på min cpu selvom jeg havde godt airflow (i mit gamle normale tower).......det er basicly de reelle forskelle. begge kølere er støjsvage og køler selve GPU og ram lige godt.


    og silenceren larmer som en jetjager siges der.
    men ok jeg har ingen probs ang varme inde i min pc.
    jeg har en 120mm 1600 omdr på siden der blæser ind
    og to 80mm i røven der suger ud.
    ps og den blir aldrig mere end 26 grader inde i PCen,uanset hvor varmt det er i rummet :dance:


  • Er det bare mig eller for godt til at være sandt ? ...


    hvis temperaturen stiger i rummet suger den også varmere luft ind .. :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Er det bare mig eller for godt til at være sandt ? ...


    hvis temperaturen stiger i rummet suger den også varmere luft ind .. :boxed:


    Hehe... Du har selvfølgelig helt ret... :D Der kan aldrig blive koldere inde i kabinettet end udenfor (ved normal blæserkøling), så hvis der bliver mere end 26 grader i rummet, ja så bliver der også mere i kabi anset hvor mange blæsere han har... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic


    Hehe... Du har selvfølgelig helt ret... :D Der kan aldrig blive koldere inde i kabinettet end udenfor (ved normal blæserkøling), så hvis der bliver mere end 26 grader i rummet, ja så bliver der også mere i kabi anset hvor mange blæsere han har... ;)


    Det var jo netop min tanke .. Ikk for at træde i noget ... Men beklager midt lidt OT kommentar ..

  • Hej, har selv VF700-cu. Helt fantastisk. Efter at have set på hvad folk siger om de 2 køler der er i fokus, så er jeg nået til den konklusion: VF700-cu er bedst!
    Men den anden har ellers også et fedt look;)

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011



  • FRAGMAN du har aldrig haft køleren så... dens køler ligger i et sindsyg ubehageligt lydleje det vil sige den larmer MEGET i forhold til vf700... har begge to og klart vf700...



    og så lige en ting mere..'


    jasonx


    er du den heldige ejer af et helt nyt og smart GEFORCE 2 MX grafikkort?


    for det med 26 grader er vist lige i underkanten af den rigtige temp :)

  • FRAGMAN du har aldrig haft køleren så... dens køler ligger i et sindsyg ubehageligt lydleje det vil sige den larmer MEGET i forhold til vf700... har begge to og klart vf700...



    og så lige en ting mere..'


    jasonx


    er du den heldige ejer af et helt nyt og smart GEFORCE 2 MX grafikkort?


    for det med 26 grader er vist lige i underkanten af den rigtige temp :)[/quote]
    ikke indeni PCen jeg tjekker den hverdag,jeg skal bare bøje mig lidt ned,så ka jeg se temperaturen i PCen.
    men det må så siges at der IKKE er over 26 grader inde på værelset,da varmen inde i kabinettet ikke overstiger de 26 grader loolz.
    og nej til det der med mx2,mit er et albatron 6800GT @400/1100 mhz :T


  • hvad snakker du da om......jeg har haft 2 nvsilencer5 og de siger ikke en skid.........og den kører ved fuld skrue hele tiden............og en anden gang så fortæl mig ikke hvad jeg har og ikke har......tror nærmere du har haft en defekt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • NV silenceren har direkte kontakt med rammene, hvorimod den Zalman ikke har. Den køler så tilgengæld lige ovenpå rammene, da køleren er rettet imod.

    ¦ I7 2600K ¦ P8Z68-V ¦ EVGA GTX 780 TI ¦ TridentX 2400 MHz ¦ Arc Midi R2 ¦ NH-D14 ¦ U2713HM ¦

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CheezEDippaH
    Sorry for OT, men har lige et lille spørgsmål....


    Køler begge kølere RAM'ene også, eller kun GPU/VPU'en?


    Der følger nogle heatsinks med til RAM med den Zalman.
    Jeg bruger dem dog ikke, da beslaget på bagsiden af mit X800XL sidder i vejen for den ene RAM-klods..


    Selve køleren er suveræn.... Se vedhæftede billede.

  • min Arctic larmer squ ik en skid, køler meget bedre end stockkøleren + det med den varme luft... om VF-700 er bedre ved jeg ikke, men jeg er rigtig godt tilfreds med Arctic... Så jeg ville købe sådan en :)