Ang. problemer i huset :S

• Mojn Wraper... Jeg er ik i helt samme situation som dig, men min mor er voldsomt ramt af sklerose og tror næppe hun har lang tid igen :( Men sorgen kan bearbejdes... Min far har selvfølgelig oss sine op og nedture, begrund af min mor... Mine søskende har oss deres ture... Og man får fandme lyst til at skride fra det hele, og bare komme videre med livet, men har opdaget hvordan man takler min far når han er i det "blodige" hjørne... Du har selv sagt du ordner dine pligter, så der er nok ik noget galt der, men lær at takle din far... Det har ihf. hjulpet mig hel vildt, men det afhænger self. oss af situationen... Hvis du har brug for en håndtrækning med noget kan du bare skrive :D

Oprindeligt indlæg af Aerial

he he næh - tog også knapt 5 år helt nede i støvet, men nu er jeg nået til hvor jeg er i dag, og det har gjort mig stærk og jeg forstår at nyde livet - så jeg har det skam fint ;)

Det var iorden formuleret ;) Man får sg ingen hår på brystet og bliver ik stærk af ingen modgang tror jeg! Når man først har slikket kantstenen og formår at komme op igen er man (mig ihf.) sg forandret...

• Har omtrent samme holdning som majoriteten herinde. Tænk meget over det inden du flytter, da der følger et meget stort ansvar med i købet ... Der er utrolig mange ting som pludselig koster penge som man ikke er vant til ...

Og det er bestemt ingen leg at leve for få penge .. Da jeg er en nærig type kan jeg da godt komme med et par gode råd til at spare lidt penge. En af dem er i hvertfald at kigge i reklame samt eje en cykel og samtidig gide at cykle lidt efter de gode tilbud. Dette kræver dog der er gode muligheder for at handle ind hvor man bor. I dette tilfælde er jeg selv meget heldig ..

hvad angår boligsikring afhænger det bla. af indkomst og boligens størrelse samt lejen af denne. min lejlighed er 33 kvm og koster i grundleje ca. 15-1600 kr. Dvs. ikke nok til boligsikring, om så man kun er på SU.

Jeg kan udlede du arbejder og ikke går i skole ? I såfald skal du også tage den overvejelse med, om dit arbejde er fast eller om du kan resikere at miste det ...

Jeg vil også tilføje at det da kan være svært med sine forældre. Min far har også forhøjet blodtryk, men det er dog heldigvis ikke sådan vi ikke kan sammen. Men jeg er da i hvertfald bekymret for hvad det kan fører til...

En eller anden skrev også det ikke kunne være dit problem han har dårlig ryg mv. Det er det vel heller ikke, men manden har vel arbejdet et helt liv for at forsøge dig osv.

Alt i alt, gør som så mange andre siger, prøv at løse problemet imellem jer i første omgang. Hvis ikke det går, se om i kan finde en løsning på du flytter og får lidt knaster oven i hatten. Men huske han måske ikke kan klare sig selv, da det lyder somom du gør en større indsats for at holde hytten i stand .. Ja der er mange ting at holde styr på :boxed:

Oprindeligt indlæg af Wraper
    Atomic: jo du kan som sikkert godt få nogen lignende, men jeg ved at for 2200/mdr kan jeg få en lejlighed, det har min ven netop lige fået! Men nu må jeg se, jeg skal lige have fat i min bankrådgiver først! ;)

Uh, det lyder fedt! :D

Nå, men alt i alt så held og lykke med sagerne. :)

• kom på efterskole da jeg var 14 og har ikke boet hjemme siden.
    mig og min mor har skændes kanon meget, og det hele blev bedre da jeg flyttede.

som de fleste siger, så tænk godt over det. Men du er altså nart 20 så det er vel på tide at flytte...

ungdomsbolig kan man næsten kun få hvis man er studerende, og alm lejlighed er der kanon enorme ventelister på de attraktive steder. men skriv dig op som aktiv søgende og så skal du nok få.

Oprindeligt indlæg af Meesalith
    kom på efterskole da jeg var 14 og har ikke boet hjemme siden.
    mig og min mor har skændes kanon meget, og det hele blev bedre da jeg flyttede.

som de fleste siger, så tænk godt over det. Men du er altså nart 20 så det er vel på tide at flytte...

ungdomsbolig kan man næsten kun få hvis man er studerende, og alm lejlighed er der kanon enorme ventelister på de attraktive steder. men skriv dig op som aktiv søgende og så skal du nok få.

Vil ikke sige det er på tide at flytte bare fordi man er 20 år ...

bortset fra det er jeg da enig ...

Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r

hold kæft en idiot.. Det skriver man sq ikke!

Men det gjorde han tilsyneladende. Ikke at det undrer mig synderligt. ;)

Og undskyld for OT. ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• wraper.. hvis det er, så kan du søge ud på egevej.. der gir de de første 2 måneders husleje gratis, men ellers søg ind på T.H eller lærkevej ;)

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Vil ikke sige det er på tide at flytte bare fordi man er 20 år ...

bortset fra det er jeg da enig ...

Næ slet ikke, hvis man svinger godt med sine forældre er det da ingen grund til at flytte, før man er parat, både penge mæssigt men også på alle mulige andre måder.

Jeg er under uddannelse og betaler ikke særlig meget for at bo hos min mor og søster, og jeg er da 24, det er sq luksus i forhold til mange af de 1værelses eller fællesboliger jeg er stødt på, hvilket stortset er det eneste, her i området man har råd til at bo i, hvis man er på SU.

Oprindeligt indlæg af origin
    wraper.. hvis det er, så kan du søge ud på egevej.. der gir de de første 2 måneders husleje gratis, men ellers søg ind på T.H eller lærkevej ;)

lærkevej og TH er nok hvor jeg kommer til at søge, jeps
    egevej skal jeg ikke, har jeg for mange "uvenner" :boxing:

• jeg havde nu ligende problemer. bare med en hissig mor i stedet.

Men da jeg fyldte 19 besluttede jeg at flytte hjemmefra,´hvilket der sjovt nok også kom en diskution ud af. Men jeg fik da flyttet og i dag er vi gode mod hinanden igen.

Jeg har boet for mig selv i 7 måneder og jeg fortryder ikke.Det dejlig nok,selvom man nogengange savner " ens slave" til husholdningen.

men som råd:
    Gå efter 60 kvm, og gerne med ordenlig badeværelse da man bliver hurtigt træt af de små hvor man knap kan vende sig,
    Man skal jo aldrig tage det første, der er altid noget der er bedre :)

Held og lykke med at finde drømmeboligen ;)
    (og kæresten der kan gøre det huslige for dig :)) )

Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

• jeg overlever nok ;)