EU's forfatningstraktat. Ja, nej, ved ikke?

Oprindeligt indlæg af Burger
    Og dem der så vil sætte sig ind i hvad traktaten indeholder .. Prøv at læse både hvad ja-siden og nej-siden siger .. Begge har en tendens til at have skræmmekampagner, og desværre tror folk mest på nej-sidens ..

Det skyldes måske, at det som ja-siden fortæller, sjældent kommer til at holde stik. Og måske også fordi at de skeptiske spørgsmål, som nej-siden kommer med, bli'r der aldrig svaret præcist og konkret på. Der bliver som sædvanlig, snakket uden om eller skepsisen bliver latterliggjort. Det er ihf. min opfattelse.
    Desuden så mener jeg, at man ikke skal bygge sådanne vigtige ting op på drømme og forhåbninger. Men tage udgangspunkt i realiteter og hvad den borgerne synes. Dette synspunkt taget ud fra af, hvad en af "lakajerne" nede i Bruxelles, sagde efter både Frankrig og Holland's nej til EU-grundloven. "Folket har bestemt, at vi desværre ikke skal drømme om noget bedre". Disse var hans - IMO - noget underlige konklusion på disse 2 resultater.

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Det skyldes måske, at det som ja-siden fortæller, sjældent kommer til at holde stik. Og måske også fordi at de skeptiske spørgsmål, som nej-siden kommer med, bli'r der aldrig svaret præcist og konkret på. Der bliver som sædvanlig, snakket uden om eller skepsisen bliver latterliggjort. Det er ihf. min opfattelse.
    Desuden så mener jeg, at man ikke skal bygge sådanne vigtige ting op på drømme og forhåbninger. Men tage udgangspunkt i realiteter og hvad den borgerne synes. Dette synspunkt taget ud fra af, hvad en af "lakajerne" nede i Bruxelles, sagde efter både Frankrig og Holland's nej til EU-grundloven. "Folket har bestemt, at vi desværre ikke skal drømme om noget bedre". Disse var hans - IMO - noget underlige konklusion på disse 2 resultater.

Well .. Nej-siden er nu heller ikke bestemt troværdig .. Og det er bestemt ikke alle de såkaldte skeptiske spørgsmål der er specielt brugbare .. Og nej-siden ta'r bestemt heller ikke udgangspunkt i realiteter og hvad den enkelte borger synes ..

Derudover kæmper begge sider om at få den anden side til at fremstå så dum som muligt .. Jeg siger bare, at man skal ikke kun lytte til den ene side - men det er da meget flot du kan kopiere hvad nej-siden siger, det er - IMO - bare ikke nok .. ;)

Well .. Nej-siden er nu heller ikke bestemt troværdig .. Og det er bestemt ikke alle de såkaldte skeptiske spørgsmål der er specielt brugbare .. Og nej-siden ta'r bestemt heller ikke udgangspunkt i realiteter og hvad den enkelte borger synes ..

Derudover kæmper begge sider om at få den anden side til at fremstå så dum som muligt .. Jeg siger bare, at man skal ikke kun lytte til den ene side - men det er da meget flot du kan kopiere hvad nej-siden siger, det er - IMO - bare ikke nok .. ;)

Så må ja-sigerne, jo fremføre noget af det de mener er væsentligt for om vi skal stemme for den måske kommende EU-grundlov. Som ud fra hvad jeg har læst - både på ja- og nej-sider - at det i sidste ende kan konkluderes, at vi afgiver en masse nationale rettigheder, som er indeholdt i vores egen Grundlov !
    Ville jo være fint, hvis der virkelig er nogen, som kan modbevise dette !!

Og dem der så vil sætte sig ind i hvad traktaten indeholder .. Prøv at læse både hvad ja-siden og nej-siden siger .. Begge har en tendens til at have skræmmekampagner, og desværre tror folk mest på nej-sidens ..

Det skyldes jo nok at nej siden kan tage deres argumenter ud af forfatningens tekst, mens ja siden bruger tiden på at sige at der ikke står det som nej siden siger.. Og desuden må ja siden miste troværdighed, når de gang på gang har sagt at vi ikke går mod et fælles EU, en EU forfatning og centralisering af magten i EU..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Bryder mig ikke om de punkter Bentzin opremsede ...

Ved godt man bør sætte sig ind i begge sider af sagen, men der skal skisme ikke sidde nogle narrehatte nede i Bruxelle og bestemme det hele ...

Det kan nok være det også kan have sine fordele at have en stærk union mod de andre samlede krafter på verdensmarkedet. Men en ting er handel noget andet er de sådan set bare kan bestemme alt muligt uden man har det store at sige i sit eget land. Og en eller anden franskmand, tysker, polak, whatsoever, skal bestemme hvordan det bør være i et andet land ...

IMHO

So, I'm gonna vote one big NO!