ville hører om man kan smide multipliern op på den cpu ? man plejer somregel kun at kunne sætte den ned
AMD sandiego 3700+
-
-
Du kan ikke sætte Multi op på San Diego eller for den sags skyld andre A64 ( Winchester, Venice osv ) . Hvis du vil have oplåst multiplier skal du have fat en en FX-XX
-
Ingen pointe i at sætte multi op... Man kan vælge divider...
-
Nu vi snakker multi... Jeg er stadig lidt i tvivl om hvilken CPU skal jeg vælge. Mit system skal self. køre 1:1 og jeg vil gerne have den højeste multiplieren som CPUen bruger. Derfor har jeg bedømt at en 3200+ Venice vil være den bedste for mig. Jeg har PC4400 Ram. Dvs. 275x10= 2750MHz hvilket burde være muligt med en Venice og mine RAM bliver udnyttet på denne måde.
-
san diego skulle clokke lige så godt som venice
men san deigo har 1mb l2
og med lidt held kan du sikkert godt få dine ram til at køre hurtiger end pc4400
10x275 er da osse et pænt clok eller -
Oprindeligt indlæg af Søndergård
Nu vi snakker multi... Jeg er stadig lidt i tvivl om hvilken CPU skal jeg vælge. Mit system skal self. køre 1:1 og jeg vil gerne have den højeste multiplieren som CPUen bruger. Derfor har jeg bedømt at en 3200+ Venice vil være den bedste for mig. Jeg har PC4400 Ram. Dvs. 275x10= 2750MHz hvilket burde være muligt med en Venice og mine RAM bliver udnyttet på denne måde.er dine g.skil ikke 4400 LE.
hvis de re vil jeg tro med lidt held du kan køre 280x10 måske 290
-
Ja, det er også planen at være tilfreds med 275x10. Hvis det kan blive stabilt, er planen at gå ligeså stille opaf...
Dog er det langt fra sikkert at min kommende Venice 3200+ vil være med til den hastighed. Der har været et par gode reviews, men så sandelig også nogen der ikke kunne blive stabile ved bare 2700mhz
EDIT: De kører pt. 285FSB ved 2.7v og her kan alle tests gennemføres - 32mb superpi og alle tests i prime95. Ved 290FSB har jeg problemer, men det kan nok justeres. Anyway så ville en 3200+ som kan køre 2850Mhz være det bedste valg for mig... IMO.
-
devil når du finder max på din SD med luft vil jeg da gerne lige høre facit
-
hvordan ved jeg om det er en venice jeg får når jeg bestiller den over edbpriser.dk?
-
Du kan se det i produktkoden: Hvis der står BP er det en venice. F.eks: ADA3200BP BOX
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
devil når du finder max på din SD med luft vil jeg da gerne lige høre facithar sagt det før man kan da godt sige det en gang mere.
JEG KØRE H2O KØLET
-
og hvad står der hvis det er en san diego?
-
BN :=)
-
Oprindeligt indlæg af psyco
BN :=)hah lissom den dér kiks
-
SD har en syg memcontroler
Jeg kan køre 320 x 10 1:1 1T 2.5-4-3-6 og mine ram er G.skill 4400 LE så jeg tror godt du kan ramme 300+ med dine LE
-
Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
og hvad står der hvis det er en san diego?Så hedder den BN i produktkoden
ups fik ikke opdateret siden du havde fået svar