Overclocking a 3200+ Winchester med standard køler!?

  • Juhu, DEVIL_DK du er et geni, prøvede 2,5-4-3-7
    og scoren gik op til 5915 :))


    Burde måske prøve at presse dem lidt mere, he he :T


    Kører godt nok 2T, kan det ødelægge noget at ændre til 1T? og er det bedre?? :O

  • Ja T1 giver betydeligt bedre ydelse end T2. Prøv med T1


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Det var pokkers, ændrede til T1 og skidtet gik ned til 5883 ??? Nu bliver jeg godt nok forvirret 8o


    (edit) Prøvede lige med de gamle timings, altså 2,5-3-3-6 og det nye T1, juhu, fik 5937 :))


    Prøver lige med Tcl = 2,0


    (edit, again) Det kunne den ikke lide, frøs i boot ;(

  • Tak, men har ændret igen til 2.5-3-3-6 T1, det kan den åbenbart godt holde til, giver i hvertfald det højeste score indtil nu (5937).
    Ved ikke om jeg burde teste stabiliteten på anden måde end 3D05 ??
    Hvis den kan holde til et par timers BFV sku det jo være i orden, eller hvad ??

  • Bare fordi du kan benche med den betyder det nødvendigvis ikke at det er et stabilt system. Prøv at hente "prime95" og kør torture test så lang tid du nu gider - hvis den kan klare alle 3 tests i 24 timer pr. stk så kan du konkludere at du har en stabil PC.


    Prøv evt 20 min af hver - hvis det går fint er du gpdt på vej. Efter dette kan du sætte den til at teste flere timer af gangen, når computeren alligevel bare står (F.eks. om natten eller når du er på arb./skole


    Denne metode bruger jeg. 32mb "SuperPi" test er også god. Det tager ca. 20-30 min.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Lige et ? - på mit tidligere nForce2 bundkort 8RDA+ var de bedste timings 2.5-3-3-11 også ifl. mange eksperter.
    Er det anderledes med nForce3 kort og hvorfor ?


    Og så må jeg indrømme, at jeg ikke fatter en dyt af OC på mit nye Gigabye K8NSNXP 939 mb. :rolleyes:
    I min bios har de ting, der skal ændres/justeres på for at OC, andre navne/betegnelser.
    Cpu OC in MHz: hvad skal den stå på ?
    Syn's ik' jeg kan finde HTT ?
    Der er også et sted hvor man kan sætte noget til 10x2000MHz ! what's that ?
    og hvad skal der ellers justeres ved ?
    Sorry for alle ? men er helt på bar bund. :O ;)


  • HEHE
    så skulle du prøve et DFI damn der er meget at stille på :)


    vil skyde på de 10x2000 er din htt
    dog kender jeg ikke en disse til det gigabyte kort og det lyder temmelig rodet i den bios.


    gigabyte har det også med at laave det sådan man skal trykke nogle taster inde i bios for at kunne se alle muligheder for indstillinger.


  • Så var det godt jeg ikke købte sådan et. :))
    Det er rigtigt at man skal trykke Ctrl+F1 for at få Advanced Chipset setup. Der inde er der noget med, at man kan indstille: 1x og op til 5x + nogle andre muligheder. Der står bare ikke noget om dette i Manualen. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Så var det godt jeg ikke købte sådan et. :))
    Det er rigtigt at man skal trykke Ctrl+F1 for at få Advanced Chipset setup. Der inde er der noget med, at man kan indstille: 1x og op til 5x + nogle andre muligheder. Der står bare ikke noget om dette i Manualen. :rolleyes:


    1 til 5 er din HTT
    når man nærmer sig 250 sættes denne til 3

  • Tror jeg også... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *